Jakie są maksymalne obroty nieszkodliwe dla silnika?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

tomasz28

Jakie są maksymalne obroty nieszkodliwe dla silnika?

Post autor: tomasz28 » ndz wrz 14, 2008 18:53

[przepraszam że tak kiepsko sprecyzowany temat]
Chodzi o to że ostatnio jeżdzę autostradą o długości 150km(hehe i chciałbym ją pokonywać jak najszybciej), ale nie wiem z jakimi maksymalnymi obrotami mogę jeździć co przekłada się na prędkość. aby nie były szkodliwe dla silnika.[tzn żeby go nie zajechać nie przegrzać,nie zagotować oleju]. Mój silnik to ALH a skrzynia 5 biegowa.(w temacie"prędkość autostradowa" niektórzy mówią o 3400ob/min)Sam nie wiem wiadomo że nie ma co go butować bo chcę nim trochę pojeździć.
Może się wypowie ktoś kto ma doświadczenie w tym temacie.W sumie myślę że teraz jak trochę już temperatury po lecie opadły to lepiej dla silnika bo się lepiej chłodzi ale nie znam się na tym więc nie wiem
Dziękuję za wszelkie sugestie



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Re: Jakie są maksymalne obroty nieszkodliwe dla silnika?

Post autor: PinkFloyd » ndz wrz 14, 2008 20:09

tomasz28 pisze:[przepraszam że tak kiepsko sprecyzowany temat]
Chodzi o to że ostatnio jeżdzę autostradą o długości 150km(hehe i chciałbym ją pokonywać jak najszybciej), ale nie wiem z jakimi maksymalnymi obrotami mogę jeździć co przekłada się na prędkość. aby nie były szkodliwe dla silnika.[tzn żeby go nie zajechać nie przegrzać,nie zagotować oleju]. Mój silnik to ALH a skrzynia 5 biegowa.(w temacie"prędkość autostradowa" niektórzy mówią o 3400ob/min)Sam nie wiem wiadomo że nie ma co go butować bo chcę nim trochę pojeździć.
Może się wypowie ktoś kto ma doświadczenie w tym temacie.W sumie myślę że teraz jak trochę już temperatury po lecie opadły to lepiej dla silnika bo się lepiej chłodzi ale nie znam się na tym więc nie wiem
Dziękuję za wszelkie sugestie
Optymalna przelotowa na autobahnie wynosi ok 150km/h. Ja tak czesto jeźdzę swoim ALH do Luxemburga, przy tej predkosci sie nie meczy i jest rozsadne spalanie.

Wg róznych informacji podaje sie ze przelotowa predkosc autostradowa nie powinna przekraczac 80% predkosci max dla danego silnika. Predkosc max czyli 100% powinna być chwilowa.
Ostatnio zmieniony ndz wrz 14, 2008 20:11 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz wrz 14, 2008 21:35

tomasz28, maxymalna nieszkodliwa to ta przed czerwonym polem :bigok:


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » pn wrz 15, 2008 11:32

Do 4000 obr mozna spokojnie jechac caly czas


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
pudel_łdz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 980
Rejestracja: pn lis 13, 2006 00:28
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

Post autor: pudel_łdz » wt wrz 16, 2008 13:01

Dario84 pisze:Do 4000 obr mozna spokojnie jechac caly czas
Dokładnie, tak samo mi mechanik mówił, lecz mówił że przy dużych upałach nie zaskodzi co jakieś 40km zwolnić do ok 3tys przejechać tak pare km i dalej do 4tyś obrtów :bajer:


moje dwa maleństwa :
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2136155#2136155 - MK IV TDI 183PS/400NM 4motion
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=87&t=330672 - MK II 1.3NZ -> 2.0 16V ABF /WSZA/

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » wt wrz 16, 2008 15:31

W dieslach 4000 obr to tzw. granica dymienia i wtedy obroty wzrastaja ale mocy juz nie przybywa. Beny to mozna robic zeby nawet i mialy po 28 tys obr/ min a diesla sie poprostu nie da.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

grzegorzp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
Lokalizacja: warszawa - rembertów

Post autor: grzegorzp » wt wrz 16, 2008 15:59

wesol pisze:W dieslach 4000 obr to tzw. granica dymienia i wtedy obroty wzrastaja ale mocy juz nie przybywa. Beny to mozna robic zeby nawet i mialy po 28 tys obr/ min a diesla sie poprostu nie da.
mógłbyś rozwinąć o co Ci chodzi i skąd masz takie informacje.
Ostatnio zmieniony wt wrz 16, 2008 16:00 przez grzegorzp, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » wt wrz 16, 2008 16:48

wesol pisze:W dieslach 4000 obr to tzw. granica dymienia i wtedy obroty wzrastaja ale mocy juz nie przybywa. Beny to mozna robic zeby nawet i mialy po 28 tys obr/ min a diesla sie poprostu nie da.
Dobre...skad masz takie info? :panna:
Ja swoja pszczolke krecilem do 5500obr...nic sie nie stalo ale to chwilowe obr. Natomiast 4000obr mozna smialo utrzymywac przez dluzszy czas
Ostatnio zmieniony wt wrz 16, 2008 16:49 przez rob555, łącznie zmieniany 1 raz.


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9231
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » wt wrz 16, 2008 18:08

Normalna informacja o konstrukcji silników ZS. Mozna by tu gadac godzinami i na roznorakie tematy pokrewne bynajmniej jestem po studiach samochodowych i conieco liznąłem wiedzy w tym temacie. Tak jak wspominalem sielniki ZS kreca sie normalnie do 4 tys potem jest juz przyros obrotow ze spadkiem mocy czyli na obrotach powiedzmy 4800 mamy mniejsza moc niz na okolo 4 tys bo moc to obroty razy moment obr przy tych obrotach. Z tego powodu diesle powyzej 4 tys obr. juz kopca i nie jest to wina podzespolow jak wtryski itp tylko zasady dzialania.


Touran bls+ oraz dwa razy Touran cayc+ to

Tomallus
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 186
Rejestracja: ndz mar 20, 2005 16:58
Lokalizacja: Rybnik
Kontakt:

Post autor: Tomallus » wt wrz 16, 2008 18:44

Mój diesel nie kopci powyżej 4000obr/min, ba nie kopci nawet, sporo powyżej 5000obr/min.
Zgodnie z twoja wiedzą naukową, do ilu maksymalnie, mogą się kręcić silniki o zapłonie samoczynnym?


Jetta A2 1.6TDic 80KM; 1,2 bara; MBC; mod z LDA; govmod była
Ford Mondeo MKII 1.8TD był
Ford Escort 1,8TD był
VW Passat B4 1,9TDI 90KM jest
Saab 9-3 2,2Tid jest
VW Bora 1,9TDI 115KM jest

grzegorzp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
Lokalizacja: warszawa - rembertów

Post autor: grzegorzp » wt wrz 16, 2008 18:48

mój też nie kopci powyżej 4000...
czy to znaczy że jest zapsuty czy nie jest dieslem?


ps. zobacz pare wykresów 1.6 td i dopiero potem odkrywaj amerykie na nowo
Ostatnio zmieniony wt wrz 16, 2008 18:49 przez grzegorzp, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » wt wrz 16, 2008 18:52

Właśnie jak to jest z tymi wysokimi obrotami
Fakt że fabryka zdławiła nasze silniki w wysokich obotach np governor....

a ze strony mechanicznej silnika i osprzętu? smarowanie, domykanie zaworów, cała hydraulika, czas spalania paliwa, naprężenia wałka rorz. wału, itp itd,
do jakich prędkości można takie diesle kręcić, jakaś współczynnik bezpieczeństwa k chyba jest...


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Awatar użytkownika
Damian-jg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: wt maja 08, 2007 17:40
Lokalizacja: DJ
Kontakt:

Post autor: Damian-jg » wt wrz 16, 2008 18:57

Nam kiedys profesor od silnikow w szkole :p powiedział ze diesle moga osiagnac nawet 10000 obr/min tylko ze moga sie rozpasc czy jakos tak :)



grzegorzp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 348
Rejestracja: pt sie 15, 2008 11:48
Lokalizacja: warszawa - rembertów

Post autor: grzegorzp » wt wrz 16, 2008 19:09

jeszcze co ciekawe napisałeś żę silniki z zapłonem samoczynnym kręcą się do 4000 a potem to już spadek mocy, to jak wytłumaczysz silniki modelarski SZ... one kręcą się czasem do 8000 a czasem do 10000obr a czasem do 16000obr..


ps. chyba zmień szkołe bo głupoty Ci mówią, albo uważniej słuchaj

ps.2 moc max przy 4900obr

Ostatnio zmieniony wt wrz 16, 2008 19:11 przez grzegorzp, łącznie zmieniany 2 razy.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 176 gości