1Z vs AHU

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Mlody_ndm
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 00:20
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Kontakt:

1Z vs AHU

Post autor: Mlody_ndm » wt wrz 16, 2008 09:58

Nie wie ktoś może czym różnią się silniki 1Z i AHU?
Bo kupiłem niedawno Venciaka z '97 właśnie z AHU, mój ojciec ma dwa lata starszego i ma 1Z, oba mają po 90KM, i generalnie to nie zauważyłem jakichś widocznych z wierzchu różnic, z tym że AHU trochę inaczej klekocze, i fajniej odpala.


Mlody http://www.jetta.org.pl
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=186633]Mój Ventyl TDY[/url] [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/299274.html][img]http://images.spritmonitor.de/299274.png[/img][/url]
[b]Kupię dekielek do felg Votexa![/b]

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt wrz 16, 2008 10:52

Mlody_ndm, poza delikatnymi roznicami w osprzecie (rowniez ECU) niczym :P


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Pruszkowiak
Forum Master
Forum Master
Posty: 1449
Rejestracja: ndz gru 04, 2005 21:02
Lokalizacja: Warszawa/Pruszków
Kontakt:

Post autor: Pruszkowiak » wt wrz 16, 2008 10:54

Adamm pisze:Mlody_ndm, poza delikatnymi roznicami w osprzecie (rowniez ECU) niczym :P
Zgadza się.Podobno AHU ma o 8Nm większy moment niż 1Z

[ Dodano: Wto Wrz 16, 2008 10:56 ]
Mlody_ndm pisze:z tym że AHU trochę inaczej klekocze, i fajniej odpala.

Wynika to tylko ze stopnia zużycia jednostki



Awatar użytkownika
Mlody_ndm
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 00:20
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Mlody_ndm » wt wrz 16, 2008 11:31

Adamm pisze:Mlody_ndm, poza delikatnymi roznicami w osprzecie (rowniez ECU) niczym :P
No dobra, ale które elementy osprzętu się różnią i w jaki sposób?
Wiem, ciekawski jestem ;)


Mlody http://www.jetta.org.pl
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=186633]Mój Ventyl TDY[/url] [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/299274.html][img]http://images.spritmonitor.de/299274.png[/img][/url]
[b]Kupię dekielek do felg Votexa![/b]

Awatar użytkownika
AFN140KM
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 574
Rejestracja: sob cze 30, 2007 19:30
Lokalizacja: KrakóVW

Post autor: AFN140KM » wt wrz 16, 2008 12:00

Adamm pisze:...Mlody_ndm, poza delikatnymi roznicami w osprzecie (rowniez ECU) niczym...
Dane wg Etki:
1Z stosowany w Golfie 07/93 - 07/96
AHU stosowany w Golfie 07/96 - 06/00

Według moich danych osprzęt, a dokładniej cały układ paliwowy pompa, wtryskiwacze są takie same. ECU w 1Z do 07/94 był inny niż w późniejszym AHU, ale od 08/94 już był taki sam (nr. Bosch 0281 001 650).
Różnice jakie zauważyłem w Etce to różnej firmy tłoki. 1Z posiadał w oryginale tłoki ALCAN, a AHU tłoki MAHLE. Co ciekawe AHU po numerze silnika 101808 dostało tłoki takie same jak AFN. Kolejna różnica to katalizator. W AHU katalizator przypomina ten z AFN-a, choć numer jest inny.
Głowica, wałek rozrządu, wał korbowy, korby, panewki, filtr paliwa, kolektor ssący, pompa paliwa, wtryskiwacze, przewody paliwowe pompa-wtryskiwacz, zawór EGR oraz cały układ recyrkulacji, turbosprężarka, IC, kolektor wydechowy są takie same w 1Z i AHU.

Po tym wywodzie dochodzę do wniosku, że te silniki są identyczne. Natomiast w AHU poprzez zmianę tłoków (może na lżejsze, a może z innym kształtem komory spalania), oraz zmianę katalizatora (może na bardziej wydajny) podniesiono normę emisji spalin do EURO2, która zaczęła obowiązywać w krajach Unii Europejskiej w 1996r.

To są moje czysto teoretyczne obserwacje z Etki i innych programów, ale może coś, komuś pomogą, a ktoś się z nimi nie zgodzi.
Ostatnio zmieniony wt wrz 16, 2008 12:01 przez AFN140KM, łącznie zmieniany 1 raz.


VW Golf MkIII 20 Jahre GTI 1.9TDI AFN 1996 - SPRZEDANY!
Skoda Roomster Comfort Style 1.6TDI CAYB 2010

Awatar użytkownika
Mlody_ndm
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 00:20
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Mlody_ndm » wt wrz 16, 2008 15:45

Dzięki za zaspokojenie mojej ciekawości :bigok:


Mlody http://www.jetta.org.pl
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=186633]Mój Ventyl TDY[/url] [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/299274.html][img]http://images.spritmonitor.de/299274.png[/img][/url]
[b]Kupię dekielek do felg Votexa![/b]

volkswagen.vw
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 8
Rejestracja: sob lis 17, 2007 17:28
Lokalizacja: Płock

Post autor: volkswagen.vw » wt wrz 16, 2008 16:20

Mlody_ndm, jak znaleźć te kody na silniku??



Awatar użytkownika
Mlody_ndm
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 233
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 00:20
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Mlody_ndm » śr wrz 17, 2008 10:02

Na silniku to tak średnio ich szukać, te jak to nazwałeś "kody" są na początku numeru silnika, numer silnika masz wybity powyżej filtra oleju z tym że dostęp tam jest ciężki a i numery zazwyczaj przykorodowane i nieczytelne.
Czasami można je znaleźć na naklejce na obudowie paska rozrządu, lub na naklejce w bagażniku/naklejce w książce serwisowej.


Mlody http://www.jetta.org.pl
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=186633]Mój Ventyl TDY[/url] [url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/299274.html][img]http://images.spritmonitor.de/299274.png[/img][/url]
[b]Kupię dekielek do felg Votexa![/b]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 204 gości