Czemu taki komunikat ?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mirdek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: pn maja 26, 2008 10:09
Lokalizacja: małopolska MSD

Czemu taki komunikat ?

Post autor: mirdek » pn wrz 15, 2008 09:02

VW BORA 1.9 TDI 130 km 2002 r.
Witam w sobote w niedziele i dzis rano pojawil mi sie na wyswietlaczu komunikat STOP!!!KUHLMITTEL PRÜFEN BETRIEBSANLEITUNG nigdy wczesniej mi sie to nie pojawilo , tylko teraz jak temperatura spadła ponizej 5-8 st tak zaczelo sie dziac przy rozruchu zimnego silnika. Stan płynu ok jest na max , auto bylo sprowadzone i nie wymienialem plynu jest mozliwosc taka ze plyn jest juz do wymiany ? Prosze o pomoc czy ktos mial podobny przypadek. Pozdrawiam



ilio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: pn lis 13, 2006 01:30
Lokalizacja: Bytom

Re: Czemu taki komunikat ?

Post autor: ilio » pn wrz 15, 2008 09:07

mirdek pisze:VW BORA 1.9 TDI 130 km 2002 r.
Witam w sobote w niedziele i dzis rano pojawil mi sie na wyswietlaczu komunikat STOP!!!KUHLMITTEL PRÜFEN BETRIEBSANLEITUNG nigdy wczesniej mi sie to nie pojawilo , tylko teraz jak temperatura spadła ponizej 5-8 st tak zaczelo sie dziac przy rozruchu zimnego silnika. Stan płynu ok jest na max , auto bylo sprowadzone i nie wymienialem plynu jest mozliwosc taka ze plyn jest juz do wymiany ? Prosze o pomoc czy ktos mial podobny przypadek. Pozdrawiam


16. TEMPERATURA I POZIOM PŁYNU CHŁODZĄCEGO
Po włączeniu zapłonu lampka sprawdza prawidłowość ukł.chłodzenia przez kilka sekund.
Jeżeli lampka zapaliła się, gaśnie lub mruga w czasie jazdy i dodatkowo jest wydawany potrójny sygnał dźwiękowy, to należy natychmiast zatrzymać pojazd i sprawdzić poziom płynu chłodzącego i jego ew. za wysoką temperature.
Informacja na wyświetlaczu: STOP!!!KUHLMITTEL PRÜFEN BETRIEBSANLEITUNG

Jeśli poziom płynu jest OK, to nast.krokiem jest sprawdzenie bezpiecznika wentylatora i jeżeli on także jest dobry, to należy zaniechać dalszej jazdy i wezwać pomoc.
Natomiast, gdy poziom płynu chłodniczego jest w normie, a lampka sygnalizująca zgasła, to można o własnych siłach dojechać do najbliższego warsztatu, pamiętając, że należy unikać pracy silnika na wolnych obrotach i zbyt wolnej jazdy.



Awatar użytkownika
Cezary_82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pt sie 11, 2006 21:55
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Cezary_82 » pn wrz 15, 2008 09:08

po zgooglowaniu znalazłem :

TEMPERATURA I POZIOM PŁYNU CHŁODZĄCEGO
Po włączeniu zapłonu lampka sprawdza prawidłowość ukł.chłodzenia przez kilka sekund.
Jeżeli lampka zapaliła się, gaśnie lub mruga w czasie jazdy i dodatkowo jest wydawany potrójny sygnał dźwiękowy, to należy natychmiast zatrzymać pojazd i sprawdzić poziom płynu chłodzącego i jego ew. za wysoką temperature.
Informacja na wyświetlaczu: STOP!!!KUHLMITTEL PRÜFEN BETRIEBSANLEITUNG



Awatar użytkownika
mirdek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: pn maja 26, 2008 10:09
Lokalizacja: małopolska MSD

Post autor: mirdek » pn wrz 15, 2008 09:14

Komunikat wyswietla sie jak zapale zamochod za jakas minute gasze go i odpalam ponownie i jest juz ok - lapie normalna temperature i wszystko gra to dzieje sie tylko rano przy niskich temperaturach. Wczesniej jak bylo cieplo niepojawial sie ten problem


Nawet nie wiem czy wiesz
Nasze życie to dym
Ucieka nam między palcami
Ty i ja to trójkąty o czterech bokach
Ty i ja to ognie świecy
Gasnące na mrugnięcie oka....

ilio
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 154
Rejestracja: pn lis 13, 2006 01:30
Lokalizacja: Bytom

Post autor: ilio » pn wrz 15, 2008 09:19

mirdek pisze:Komunikat wyswietla sie jak zapale zamochod za jakas minute gasze go i odpalam ponownie i jest juz ok - lapie normalna temperature i wszystko gra to dzieje sie tylko rano przy niskich temperaturach. Wczesniej jak bylo cieplo niepojawial sie ten problem
sprawdz wtyczkę przy zbiorniku moze coś nie łączy



Awatar użytkownika
mirdek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: pn maja 26, 2008 10:09
Lokalizacja: małopolska MSD

Post autor: mirdek » pn wrz 15, 2008 09:28

myslalem zeby zmnienic plyn ale chyba niema potrzeby, zastanawiam sie ? zmienic czy sprawdzic na jakiej stacji obsługi czy nadaje sie na zime.

ps- wieczorkiem sprawdze bezpiecznik i wtyczke


Nawet nie wiem czy wiesz
Nasze życie to dym
Ucieka nam między palcami
Ty i ja to trójkąty o czterech bokach
Ty i ja to ognie świecy
Gasnące na mrugnięcie oka....

jacek1972
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn wrz 15, 2008 09:38
Lokalizacja: skierniewice

Post autor: jacek1972 » pn wrz 15, 2008 09:45

mam ten sam problem - sprawdziłem bezpieczniki i połaczenia i nic komunikat nadal się wyświetla

[ Dodano: 15 Wrz 2008 09:52 ]
bezpieczniki sprawne wentylator działa sprawdzałem



Awatar użytkownika
mirdek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: pn maja 26, 2008 10:09
Lokalizacja: małopolska MSD

Post autor: mirdek » pn wrz 15, 2008 09:54

Jak bylo cieplo na polu to bylo ok czy tez tak sie dzialo?
ps- który to jest ten bezpiecznik ?
Ostatnio zmieniony pn wrz 15, 2008 09:59 przez mirdek, łącznie zmieniany 1 raz.



jacek1972
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn wrz 15, 2008 09:38
Lokalizacja: skierniewice

Post autor: jacek1972 » pn wrz 15, 2008 09:57

tak ja sprowadziłem auto w marcu były zimne poranki ale było ok - do soboty

[ Dodano: 15 Wrz 2008 10:01 ]
sprawdzałem wszystkie

[ Dodano: 15 Wrz 2008 10:02 ]
myślałem o resetowaniu komputera

[ Dodano: 15 Wrz 2008 10:13 ]
teraz żona pojechała do pracy i nie moge nic sprawdzić!
Ostatnio zmieniony pn wrz 15, 2008 10:06 przez jacek1972, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
mirdek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: pn maja 26, 2008 10:09
Lokalizacja: małopolska MSD

Post autor: mirdek » pn wrz 15, 2008 10:14

Ja sprowadzilem na poczatku sierpnia i jezdzilem i wszystko smigalo ,a w sobote na wyswietlaczu 5 st i pojawil sie komunikat. Musimy to jakos rozwiazac



jacek1972
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn wrz 15, 2008 09:38
Lokalizacja: skierniewice

Post autor: jacek1972 » pn wrz 15, 2008 10:16

myślałem tak jak Ty o wymianie płynu ale czy komputer może być tak mądry?



Awatar użytkownika
mirdek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: pn maja 26, 2008 10:09
Lokalizacja: małopolska MSD

Post autor: mirdek » pn wrz 15, 2008 10:19

raczej nie , a sprawdzales jaki masz plyn tzn miernikiem ? czy nadaje sie na zime


Nawet nie wiem czy wiesz
Nasze życie to dym
Ucieka nam między palcami
Ty i ja to trójkąty o czterech bokach
Ty i ja to ognie świecy
Gasnące na mrugnięcie oka....

jacek1972
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 7
Rejestracja: pn wrz 15, 2008 09:38
Lokalizacja: skierniewice

Post autor: jacek1972 » pn wrz 15, 2008 10:23

kolega ma mi sprawdzić wieczorem i ma rozmawiać z mechanikiem jaka może być przyczyna.



Awatar użytkownika
mirdek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: pn maja 26, 2008 10:09
Lokalizacja: małopolska MSD

Post autor: mirdek » pn wrz 15, 2008 10:27

jak bedziesz cos wiecej wiedzial to daj znac a jak ja sie tez czegos dowiem to napisze
, mozez mi napisac na gg 5250748 lub tu na forum bede dalej sledzil watek


Nawet nie wiem czy wiesz
Nasze życie to dym
Ucieka nam między palcami
Ty i ja to trójkąty o czterech bokach
Ty i ja to ognie świecy
Gasnące na mrugnięcie oka....

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 103 gości