Uszkodzony N75

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

adam aa22
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: pt lis 17, 2006 13:40
Lokalizacja: Pajęczno
Kontakt:

Uszkodzony N75

Post autor: adam aa22 » sob wrz 13, 2008 15:11

Witam!
Wiem, ze tematów związanych z "sławnym" N75 na forum jest mnóstwo, ale ja mam konkretne pytanie na które nie znalazłem odpowiedzi korzystając z "szukajki".
Nie dawno kupiłem auto (VW Golf 1.9 TDI 110 KM silnik ASV) jak to zazwyczaj bywa zawsze coś się znajdzie do naprawy. W moim przypadku komputer łapał tzw"notlauf" i auto jeżdziło jak SDI. Od razu nasuneły mi się dwie przyczyny zapieczona kierownica w turbinie, albo zawory N75 lub N18.Po wymontowaniu N75 okazało się, że jeden z plastikowych króćców wcześniej był złamany i ktoś przymocował go "na sztukę" za pomocą lutownicy. Moje pytania brzmią następująco:
1. W jaki sposób najlepiej naprawić to uszkodzenie, spawanie czy klej do plastiku?
2. W jaki sposób sprawdzić czy N75 działa prawidłowo?
Żeby nie okazało się, że po naprawieniu tego krućca sam zawór jest uszkodzony.
W FAQ znalazłem temat w którym jest bardzo ładnie opisana "reanimacja" N75, ale nie wiem czy mój zawór potrzebuje takiego zabiegu.
Obrazek
Ostatnio zmieniony sob wrz 13, 2008 15:13 przez adam aa22, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » sob wrz 13, 2008 15:19

sprubuj go jakims klejem albo zobacz czy da rade tam nagwintować i wkręciłbyś śrube M6X25 przewiercona .


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

Post autor: Kulon » sob wrz 13, 2008 15:21

adam aa22, uratuje Cie tylko spawanie plastiku - to samo miałem dobry plastikarz weźmie za to 15 zł - lub nowy musisz zakupić - jak by co to mam taki nowy - kiedyś kupiłem i leży w bagażniku


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

adam aa22
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 166
Rejestracja: pt lis 17, 2006 13:40
Lokalizacja: Pajęczno
Kontakt:

Post autor: adam aa22 » sob wrz 13, 2008 15:23

Dzięki za szybka odpowiedz. Myślę, że ze sklejeniem nie będzie problemu, ale nie wiem czy warto to robić bo nie jestem w stanie stwierdzić czy on w środku jest sprawny i z tym właśnie jest większy problem

[ Dodano: 13 Wrz 2008 18:12 ]
Koledzy!
Podmieniłem N75 od innego silnika z seata toledo który ma ten sam silnik, numery katalogowe się zgadzały więc założyłem ten od seata do swojego golfa i żadnych zmian. Naciepłym silniku wszystko jest ok, ale jak zaraz po odpaleniu na zimnym przygazuje to po zdjęciu nogi z gazu silnik zaczyna bardzo nierówno pracować (raz nawet mi zgasł ) i spaliny się pokazały pod maską. Czy to zapieczona kierownica??



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 278 gości