wymiana rozrzadu a strata mocy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

daave
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pt wrz 07, 2007 21:30
Lokalizacja: Katowice

wymiana rozrzadu a strata mocy

Post autor: daave » pt wrz 12, 2008 13:55

Golf 4, 2001r. silnik AXR 101KM na pompo wtryskach


witam,

mam nastepujacy problem
oddalem 2 dni temu auto do mechanika aby wymienil mi kompletny rozrzad (pompa wody, paski, uszczeliki itp.)
nic ze auto robili 2 dni bo cos sie im tam rozcieklo i musieli poprawiac itp.

wsiadam do auta chce szczesliwy odjezdzac do domu slucham sobie silnika mysle ze "dziwnie chodzi" nic mowie moze za duzo sie najezdzilem z innymi i sie odzwyczailem

ujechalem zaledwie 500m i juz wiem ze cos jest nie tak auto nie ma starego kopa przy 2000 rpm mowie kolejne dziwne zachowanie ale dalej jestem przekonany o przewrazliwieniu

jadac do domu mialem pare gorek i to juz nie byly przewrazliwienia na 4 przy wcisnieciu do blatu auto sie kula nie chce wyjechac po czym na swiatlach matiz zostawia tylko za soba smrod a ja sie dopiero rozpedzam

wracam do mechanika mowie mu ze cos jest nie tak a on ze to trzeba cos tam ustawic bla bla wysyla do innego na komputer

szanowny pan podpina mi komputer pokazuja sie jakies bledy z czego 2 zostaja
19559 - brak informacji
17644 - cisnienie dolotu powietrza (stwierdza ze przeplywomierz)

3 blad udalo mu sie skasowac 17564 - nie pamietam co to bylo


efekty jazdy sa nastepujace:
- brak kopa przy 2000
- przy zmianie biegu nietypowy swist - jakby rozszczelnienie ukladu powietrza
- a przede wszystkim auto nie idzie :(


parametry jakie udalo mi sie spisac
przy 903 rmp:

cisnienie doladowania zadane 104,04 kPa
cisnienie doladowania korekcja 92%
cisnienie doladowania 97,... kPa
wyprzedzenie wtrysku 5,27, 4,96

i dziwny oddzwiek przy probie zagrzania go na wcisnietym gazie temperatura warjuje 81 st do -13 st :kac:

panowie pomozcie przeplywomierz slyszalem ze min 300zl a jak to nie to tylko zdupili cos przy wymianie...
czy jest mozliwe ze cos wlasnie takiego moglo sie stac jak spartlili zimeringi ktore ciekly i skladali to jeszcze raz to tu sie nie moglo cos wydarzyc?
Ostatnio zmieniony pt wrz 12, 2008 14:28 przez daave, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » pt wrz 12, 2008 14:03

mogli źle rozrząd spiąć ale z tego co opisujesz to jakby nieszczelność w dolocie, gdzieś może jakiejś opaski nie założyli przy składaniu, któryś z gumowych przewodów w dolocie się zsunął i problem gotowy

[ Dodano: 12 Wrz 2008 14:08 ]
daave pisze:silnik ALH 101KM na pompo wtryskach
ALH to 90KM na pompie, ATD I AXR to juz 100KM na pompkach - to tak w ramach małego OT



daave
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pt wrz 07, 2007 21:30
Lokalizacja: Katowice

Post autor: daave » pt wrz 12, 2008 14:27

przepraszam slinik AXR moj glupi blad :)


a zle ustawione fazy rozrzadu? jest to mozliwe? moze to miec jakis wiekszy wplyw na uzytkowanie bo auto potrzebuje jutro na wyjazd i co z tym fantem zrobic



Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: AndrzejP4 » pt wrz 12, 2008 22:41

Ten świst przy dodawaniu gazu, brak kopa przy 2000rpm, błąd związany z ciśnieniem doładowania i smród z tyłu - mi to wygląda mi na nieszczelność w dolocie.



Awatar użytkownika
Marioprestiz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: czw mar 27, 2008 13:42
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Marioprestiz » sob wrz 13, 2008 00:53

tez po wymianie rozrzadu ujechalem 200m i nagle maly huk i batory za mna, okazalo sie ze jakas rurka czy cos spadlo bo za slabo scisnal mechanik :)
Ostatnio zmieniony sob wrz 13, 2008 01:01 przez Marioprestiz, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Damian-jg
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 519
Rejestracja: wt maja 08, 2007 17:40
Lokalizacja: DJ
Kontakt:

Post autor: Damian-jg » sob wrz 13, 2008 09:00

I oddaj samochód do jakiegoś mechanika to więcej szkód narobią niż pożytku :(



Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

Post autor: Kulon » sob wrz 13, 2008 09:48

daave, gdzie słyszysz ten świst to tam zaglądaj, a najbardziej prawdopodobne to rura idąca od IC w AXR jest na wsuwke i zatrzask i często to wyskakuje bo te rury są do dupy później sprawdź jak rura wchodzi do zaworu EGR


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

daave
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pt wrz 07, 2007 21:30
Lokalizacja: Katowice

Post autor: daave » sob wrz 13, 2008 11:14

kulon-x pisze:daave, gdzie słyszysz ten świst to tam zaglądaj, a najbardziej prawdopodobne to rura idąca od IC w AXR jest na wsuwke i zatrzask i często to wyskakuje bo te rury są do dupy później sprawdź jak rura wchodzi do zaworu EGR

no wlasnie nie mam jak zajzec bo to najczesciej jest gy silnik ma obciazenie czyli ruszam, przyspieszam wciskajac sprzeglo jest swist

po za tym tak nie bardzo u mnie z mechanika jakby mozna prosic o jakis skan ksiazki albo zdjecie gdzie czego szukac bo narazie to tylko denerwuje a nie ciesze sie jazda samochodem :(



Awatar użytkownika
EnJoy
.:DUB WAY:.
.:DUB WAY:.
Posty: 1386
Rejestracja: śr lip 26, 2006 13:42
Lokalizacja: Tychy

Post autor: EnJoy » sob wrz 13, 2008 13:16

spróbuj najpierw wziąć kogoś do pomocy żeby siadł za kółkiem i żeby pogazował trochę, a Ty z buźką pod maską sprawdzaj czy nie słychać gdzieś świstu z rozszczelnionego przewodu
Ostatnio zmieniony sob wrz 13, 2008 13:17 przez EnJoy, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

Post autor: Kulon » sob wrz 13, 2008 15:15

zrób tak jak pisze enjoy, włóż głowę do komory silnika i podczas delikatnego przegazowywania jeżeli jest to nieszczelność powinieneś zlokalizować w pół minuty, jak określisz skąd dochodzi gwizd to na pewno zaraz otrzymasz odpowiedź gdzie musisz włożyć ręce żeby to naprawić

w AXR-e są tego typu zatrzaski wkładasz przewód i musisz zabezpieczyć metalowym drutem który leci dookoła, w starszych modelach były opaski zaciskowe - zdjęcie poniżej przedstawia akurat jak rura wchodzi w miejsce gdzie znajduje się EGR
Obrazek

na dole przy samym IC też jest tego typu łączenie i często wypada z pierwotnego miejsca - ale to nie musi być to - ale sprawdź
Ostatnio zmieniony sob wrz 13, 2008 15:18 przez Kulon, łącznie zmieniany 2 razy.


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
Ceglarz
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 643
Rejestracja: pn lis 07, 2005 19:02
Lokalizacja: okolice Biłgoraja :)
Kontakt:

Post autor: Ceglarz » ndz wrz 14, 2008 11:46

daave, A pokrycie rozrządu Vagiem sprawdzali, ale skoro szumu to musi być nieszczelność. Pod maska wszystko jest popodpinane? Czy auto dymi na czarno?


Mówi rdza do rdzy: POLONEZA czas zacząć... [img]http://foolstown.com/sm/ura1.gif[/img]

daave
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pt wrz 07, 2007 21:30
Lokalizacja: Katowice

Post autor: daave » ndz wrz 14, 2008 13:51

Ceglarz pisze:daave, A pokrycie rozrządu Vagiem sprawdzali, ale skoro szumu to musi być nieszczelność. Pod maska wszystko jest popodpinane? Czy auto dymi na czarno?
bylem podpiety pod kompa ale jakis inny program tylko do sprawdzania parametrow ktory pokazal tylko te bledy ktore podalem

kulon-x opaska jest dobrze zalozona wszystko siedzi na miejscu jak na zdjeciu jeszcze tylko spradze na dole poszukam popatrze
a tak wogole to jest wylot a przepustnica tu ma cos do gadania?

Obrazek
Obrazek

2) to jest do IC czyli 1) ?
tam mam duze luzy jest nie poskrecane jakies nowe sruby tam widzialem ale kumpel gazowal i gdzies mi gwizdalo ale nie wiem gdzie nie umielem sie doszukac

3) i 4) co to jest? bo z tamtad jakby mi spaliny uciekaly :(

5) to jest przepustnica i kolektor ssacy? czy mam bledne myslenie

sorry ze moze glupoty ale naprawde moja przygoda z mechanika samochodowa dopiero sie teraz zaczyna od tego :) :okej:
Ostatnio zmieniony ndz wrz 14, 2008 14:38 przez daave, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

Post autor: Kulon » ndz wrz 14, 2008 18:27

daave, dokładnie pod zbiornikem płynu do spryskiwaczy masz IC, na górze idzie rura która wchodz do IC a pod spodem rura wychodzi z IC i idzie w stronę turbawki, jak skręcisz koło z tej strony na maxa to zobaczysz tam przewód tego typu - akurat tu jest od AHF ale różni się tylko sposobem monatrzu przewodu
Obrazek

a co Ty masz tak kolektor pospawany ?

3 i 4 to jest to samo tylko na róznych zdjęciach ale nie jest pewnien - chyba to coś od odmy
5 to kolektor
Ostatnio zmieniony ndz wrz 14, 2008 18:29 przez Kulon, łącznie zmieniany 1 raz.


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

daave
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: pt wrz 07, 2007 21:30
Lokalizacja: Katowice

Post autor: daave » ndz wrz 14, 2008 22:01

no niestety tak nieudolnie pospawany :(
wstyd sie przyznawac ale lepiej wiedziec odrazu co i jak niz pozniej se pluc w brode szczelny raczej jest

to jutro popratrze tam na dole co i jak wiem ze to sie nie za bardzo trzyma bo sruby nie sa dokrecone takze mozliwe ale czy to by mialo az taki wplyw na spadek mocy?
wylot (domniemam ze to wylot jest) powietrze ma taki istotny wplyw?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 244 gości