Pytanie o temperature plynu chlodniczego

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

krolik85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: sob sie 23, 2008 14:05
Lokalizacja: wola sosnowa

Pytanie o temperature plynu chlodniczego

Post autor: krolik85 » czw wrz 11, 2008 16:52

witam!niedawno kupilem mk3 1,9TD i gdy tem doszal do 75 stopni to wlaczal sie witark i wiecej nie doszla,stwierdzilem wiec ze trzeba wymienic czujnik kupilem niemiecki za 38 zl 95,105 i teraz temperatura jak przekroczy 80 stopni to wlacza sie wiatrak czy czujnik jest wadliwy czy to termostat?
Ostatnio zmieniony pt wrz 12, 2008 21:59 przez krolik85, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » czw wrz 11, 2008 17:02

U mnie włącza się po przekroczeniu 90 st chyba ok 95,
myśle że masz coś nie tak z pomiarem temperatury, czujnik albo zegar
najlepiej było by zagrzać silnik i zbadać temp wody w zbiorniczku, albo pożyczyć od kogoś czujnik na sprawdzenie


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

krolik85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: sob sie 23, 2008 14:05
Lokalizacja: wola sosnowa

Post autor: krolik85 » czw wrz 11, 2008 17:24

tak tylko czym zmierzyc ta temperature w zbiorniczku



Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » czw wrz 11, 2008 21:34

Ja dodam od siebie jeszcze, że jak będziesz kupował termostat to tylko WAHLER lub oryginał, a czujnik temperatury to tylko oryginał.



djozi21
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: pn gru 25, 2006 17:15
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: djozi21 » czw wrz 11, 2008 21:38

kolego to samo u mnie termostat wymieniony ale dalej jest taka temp i wentylator załancza sie około 80 a sprawdzając temp po wężach ręka to wychodzi że ma koło 100



Awatar użytkownika
andrew.zbyrko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 589
Rejestracja: śr sie 08, 2007 22:18
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: andrew.zbyrko » czw wrz 11, 2008 22:12

krolik85 pisze:tak tylko czym zmierzyc ta temperature w zbiorniczku
najlepiej termometrem cyfrowym
łatwiej podminić na próbe czuknik z innego auta, i zobaczyć efekty
ew jeździć tak dalej mając na uwadze że wskaźnik oszukuje [o ile tak na 100% jest]


topbrakes.pl
Hamulce na ulicę i do Sportu: klocki hamulcowe, tarcze hamulcowe, przewody w stalowym oplocie

Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » czw wrz 11, 2008 23:34

Najlepiej zmierzyć sobie temperaturę w zbiorniczku wyrównawczym. Jeżeli jest około 81-85 stopni to znaczy, że jest wszystko w porządku. W takim przypadku licznik powinien wskazywać 90stopni. Jeżeli jest inaczej a czujnik temp. i termostat na 100% sprawne to do wymiany/naprawy zegary.
Ja mam tak właśnie, że wszystko sprawdzone/wymienione i temperatura na zegarach cały czas jakieś 75stopni.



krolik85
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: sob sie 23, 2008 14:05
Lokalizacja: wola sosnowa

Post autor: krolik85 » pt wrz 12, 2008 14:23

witam!zrobilem tak jak doradziliscie wlozylem termometr do zbiorniczka wyrownawczego i czekalem az sie nagrzeje ciecz,i jak sie okazalo wiatrak wlaczyl sie po przekroczeniu 92 stopni na termometrze natomiast na zegarze w aucie bylo 80 czyli wychodzi na to ze wszytsko w porzadku tylko zegar w srodku troche zaniza.dzieki za podpowiedzi uwazam temat za zamkniety.Pozdrawiam



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » pt wrz 12, 2008 17:04

krolik85 pisze:zegar w srodku troche zaniza.
jednym zaniża a innym zawyża , tak to już jest :grin:


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

Michnik
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 623
Rejestracja: śr paź 20, 2004 20:46
Lokalizacja: Skarżysko
Auto: Golf IV TDI
Silnik: ARL

Post autor: Michnik » pt wrz 12, 2008 20:11

twardy pisze:
krolik85 pisze:zegar w srodku troche zaniza.
jednym zaniża a innym zawyża , tak to już jest :grin:
W AAZetach przeważnie zaniża...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 131 gości