Jak mocno naciągnąc pasek rozrządu ?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Jak mocno naciągnąc pasek rozrządu ?
Pytanko do znawców tematu jak bez jakichś specjalnych narzedzi sprawdzić czy pasek rozrzadu jest prawidłowo naciągnięty ?
wymieniłem rozrząd w moim tdi pd ale wydaje mi się ze pasek jest za mocno naciągniety bo podczs pracy szłychac szum paska co prawda naciągnołem go podobnie jej stary ale wydaje mi sie jednak ze jest za mocno napięty można na nim zagrać jak na strunie
w silnku z pompą pasek powinien dac się przekręcić o 90 stopni a w pd jak powinno być ?
słyszałem że musi być mocniej naciągniety no i ogólnie jest duzo twardszy no i że ogólnie może być głośniejszy czy to prawda ?
wymieniłem rozrząd w moim tdi pd ale wydaje mi się ze pasek jest za mocno naciągniety bo podczs pracy szłychac szum paska co prawda naciągnołem go podobnie jej stary ale wydaje mi sie jednak ze jest za mocno napięty można na nim zagrać jak na strunie
w silnku z pompą pasek powinien dac się przekręcić o 90 stopni a w pd jak powinno być ?
słyszałem że musi być mocniej naciągniety no i ogólnie jest duzo twardszy no i że ogólnie może być głośniejszy czy to prawda ?
Ostatnio zmieniony pn sie 04, 2008 11:12 przez Neoarti, łącznie zmieniany 1 raz.
NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)
jasiek21 jak nie masz pojęcia o to nie odpowiadaj.
W PD pasek najczęściej (w starszych były też napinacze mechaniczne) napinany jest przez hydrauliczny napinacz.
Po pierwsze podczas zmiany rozrządu napinacz i rolka musi by wymieniony, napinacz podczas regulacji paska musi byc max wciśnięty.
Procedura nie jest skomplkowana ale dośc długa.
Sugeruje żebyś podjechał do kogoś kto ci to zrobi bo inaczej niedługo będziesz musiał szukac silnika.
W PD pasek najczęściej (w starszych były też napinacze mechaniczne) napinany jest przez hydrauliczny napinacz.
Po pierwsze podczas zmiany rozrządu napinacz i rolka musi by wymieniony, napinacz podczas regulacji paska musi byc max wciśnięty.
Procedura nie jest skomplkowana ale dośc długa.
Sugeruje żebyś podjechał do kogoś kto ci to zrobi bo inaczej niedługo będziesz musiał szukac silnika.
zgadza sie sa dwa napinacze oba zostały wymienione troche popusciłem pasek i jest lepiej ale ten hydrauliczyny napinacz wcale nie dociąga paska pewnie dla tego że pasek jest nowy jest w tej chwili napięty nmiej wiecej tak jak stary
bez przesady jest moze troche mocniej naciągniety ale przez to nie rozwali mi silnika
oczywiście na dłuższą mete mogą pasc łożyska w pompie wody a tego bym nie chciał
[ Dodano: Wto Sie 05, 2008 10:16 ]
własnie wróciłem od znajomego mechanika pasek jest napięty prawidłowo stwierdził że orgynalny pasek jest dośc twardy i dla tego słychac go jak silnik się nagrzeje
bez przesady jest moze troche mocniej naciągniety ale przez to nie rozwali mi silnika
oczywiście na dłuższą mete mogą pasc łożyska w pompie wody a tego bym nie chciał
[ Dodano: Wto Sie 05, 2008 10:16 ]
własnie wróciłem od znajomego mechanika pasek jest napięty prawidłowo stwierdził że orgynalny pasek jest dośc twardy i dla tego słychac go jak silnik się nagrzeje
Ostatnio zmieniony pn sie 04, 2008 18:41 przez Neoarti, łącznie zmieniany 2 razy.
NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)
Witam! Właśnie wczoraj wymieniłem kompletny rozrząd z pompą wody w ASO w moim MK4 AJM 115KM 2000 r. Dają 2 lata gwarancji lub 90 tyś. przebiegu. Przy okazji wymieniłem też napinacz i pasek alternatora i dzisiaj po przyjechaniu z pracy usłyszałem, że dochodzi z rozrządu jakiś dziwny odgłos tak jakby się obracała pusta tuleja, nie wiem czy to normalne, czy tak powinno być czy nie. Może to właśnie efekt naciągu paska lub może się dotrzeć. Wymieniono mi kompletny rozrząd wraz z napinaczem hydraulicznym.
- doggie
- V.I.P.
- Posty: 10573
- Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
- Lokalizacja: GKA
- Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
- Silnik: TSI
Reksio pytałeś o to samo na innym forum - przecież pisałeś że podjedziesz z tym do ASO! - i co nie podjechałeś?Reksio pisze:Witam! Właśnie wczoraj wymieniłem kompletny rozrząd z pompą wody w ASO w moim MK4 AJM 115KM 2000 r. Dają 2 lata gwarancji lub 90 tyś. przebiegu. Przy okazji wymieniłem też napinacz i pasek alternatora i dzisiaj po przyjechaniu z pracy usłyszałem, że dochodzi z rozrządu jakiś dziwny odgłos tak jakby się obracała pusta tuleja, nie wiem czy to normalne, czy tak powinno być czy nie. Może to właśnie efekt naciągu paska lub może się dotrzeć. Wymieniono mi kompletny rozrząd wraz z napinaczem hydraulicznym.
wiesz co kolego u siebie mam wszystko ustawione jak nalezy nawet sprawdzałem naciąg na kilku innych autach
ale jak sie silnik nagrzeje to i tak słuszę jakieś dziwne odgłosy z okolicy rozrządu z tego co rozmawiałem z mechanikami to te paski w Pd sa strasznei twarde i potrafią emitowac takie dziwne dzwięki
ale jak sie silnik nagrzeje to i tak słuszę jakieś dziwne odgłosy z okolicy rozrządu z tego co rozmawiałem z mechanikami to te paski w Pd sa strasznei twarde i potrafią emitowac takie dziwne dzwięki
NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)
Nie miałem ostatnio czasu, żeby podjechać, praca, dom itd., ale w tym tygodniu to załatwię. Jak wrócę z ASO to napiszę co mi powiedzieli. Pozdrawiam!!!
[ Dodano: 15 Paź 2008 21:45 ]
Właśnie wróciłem z ASO VW w końcu znalazłem czas, a także nadal słychać to szuranie co mnie wkurzało i skłoniło do pojechania do Serwisu. Dzisiaj byłem na reklamację i po zdjęciu paska alternatora szuranie przestało buczeć, diagnoza mechanika, że uszkodzone sprzęgiełko alternatora czyli rolka w której się mieści łożysko i sprzęgiełko. Po wymianie "za odpłatą" nadal słychać to szuranie i wyraźnie dochodzi to z okolic pokrywy rozrządu! Znów reklamuję!!! Dzisiaj mi już nie dali rady wymienić z powrotem na starą (sprawną) rolkę alternatora, umówiony jestem na przyszły tydzień na zamianę rolki i zwrot kasy i rozebranie i sprawdzenie rozrządu. Na pewno opiszę po wizycie w serwisie co było przyczyną tego szurania "jesli oczywiście znajdą przyczynę tego dziwnego odgłosu".
[ Dodano: 15 Paź 2008 21:45 ]
Właśnie wróciłem z ASO VW w końcu znalazłem czas, a także nadal słychać to szuranie co mnie wkurzało i skłoniło do pojechania do Serwisu. Dzisiaj byłem na reklamację i po zdjęciu paska alternatora szuranie przestało buczeć, diagnoza mechanika, że uszkodzone sprzęgiełko alternatora czyli rolka w której się mieści łożysko i sprzęgiełko. Po wymianie "za odpłatą" nadal słychać to szuranie i wyraźnie dochodzi to z okolic pokrywy rozrządu! Znów reklamuję!!! Dzisiaj mi już nie dali rady wymienić z powrotem na starą (sprawną) rolkę alternatora, umówiony jestem na przyszły tydzień na zamianę rolki i zwrot kasy i rozebranie i sprawdzenie rozrządu. Na pewno opiszę po wizycie w serwisie co było przyczyną tego szurania "jesli oczywiście znajdą przyczynę tego dziwnego odgłosu".
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 93 gości