Jak mocno naciągnąc pasek rozrządu ?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Jak mocno naciągnąc pasek rozrządu ?

Post autor: Neoarti » pn sie 04, 2008 09:44

Pytanko do znawców tematu jak bez jakichś specjalnych narzedzi sprawdzić czy pasek rozrzadu jest prawidłowo naciągnięty ?
wymieniłem rozrząd w moim tdi pd ale wydaje mi się ze pasek jest za mocno naciągniety bo podczs pracy szłychac szum paska co prawda naciągnołem go podobnie jej stary ale wydaje mi sie jednak ze jest za mocno napięty można na nim zagrać jak na strunie
w silnku z pompą pasek powinien dac się przekręcić o 90 stopni a w pd jak powinno być ?
słyszałem że musi być mocniej naciągniety no i ogólnie jest duzo twardszy no i że ogólnie może być głośniejszy czy to prawda ?
Ostatnio zmieniony pn sie 04, 2008 11:12 przez Neoarti, łącznie zmieniany 1 raz.


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

Awatar użytkownika
jasiek21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 672
Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
Lokalizacja: Pszów / Karczów
Kontakt:

Post autor: jasiek21 » pn sie 04, 2008 11:04

napinacz powinien być napięty tak, żeby się na nim kreseczki pokrywały,
a pasek powinien dać się przekręcić o 90 stopni.


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Neoarti » pn sie 04, 2008 11:12

w zwykłym tdi sa kreski na napinaczu w tdi pd nie ma


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

Tommi029
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn maja 19, 2008 18:55
Lokalizacja: Kolbuszowa

Post autor: Tommi029 » pn sie 04, 2008 18:22

jasiek21 jak nie masz pojęcia o to nie odpowiadaj.

W PD pasek najczęściej (w starszych były też napinacze mechaniczne) napinany jest przez hydrauliczny napinacz.
Po pierwsze podczas zmiany rozrządu napinacz i rolka musi by wymieniony, napinacz podczas regulacji paska musi byc max wciśnięty.
Procedura nie jest skomplkowana ale dośc długa.

Sugeruje żebyś podjechał do kogoś kto ci to zrobi bo inaczej niedługo będziesz musiał szukac silnika.



Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Neoarti » pn sie 04, 2008 18:37

zgadza sie sa dwa napinacze oba zostały wymienione troche popusciłem pasek i jest lepiej ale ten hydrauliczyny napinacz wcale nie dociąga paska pewnie dla tego że pasek jest nowy jest w tej chwili napięty nmiej wiecej tak jak stary
bez przesady jest moze troche mocniej naciągniety ale przez to nie rozwali mi silnika
oczywiście na dłuższą mete mogą pasc łożyska w pompie wody a tego bym nie chciał :)

[ Dodano: Wto Sie 05, 2008 10:16 ]
własnie wróciłem od znajomego mechanika pasek jest napięty prawidłowo stwierdził że orgynalny pasek jest dośc twardy i dla tego słychac go jak silnik się nagrzeje
Ostatnio zmieniony pn sie 04, 2008 18:41 przez Neoarti, łącznie zmieniany 2 razy.


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

Awatar użytkownika
Reksio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: ndz sie 19, 2007 17:41
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Reksio » pn wrz 08, 2008 17:08

Witam! Właśnie wczoraj wymieniłem kompletny rozrząd z pompą wody w ASO w moim MK4 AJM 115KM 2000 r. Dają 2 lata gwarancji lub 90 tyś. przebiegu. Przy okazji wymieniłem też napinacz i pasek alternatora i dzisiaj po przyjechaniu z pracy usłyszałem, że dochodzi z rozrządu jakiś dziwny odgłos tak jakby się obracała pusta tuleja, nie wiem czy to normalne, czy tak powinno być czy nie. Może to właśnie efekt naciągu paska lub może się dotrzeć. Wymieniono mi kompletny rozrząd wraz z napinaczem hydraulicznym.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10573
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pn wrz 08, 2008 18:47

Reksio pisze:Witam! Właśnie wczoraj wymieniłem kompletny rozrząd z pompą wody w ASO w moim MK4 AJM 115KM 2000 r. Dają 2 lata gwarancji lub 90 tyś. przebiegu. Przy okazji wymieniłem też napinacz i pasek alternatora i dzisiaj po przyjechaniu z pracy usłyszałem, że dochodzi z rozrządu jakiś dziwny odgłos tak jakby się obracała pusta tuleja, nie wiem czy to normalne, czy tak powinno być czy nie. Może to właśnie efekt naciągu paska lub może się dotrzeć. Wymieniono mi kompletny rozrząd wraz z napinaczem hydraulicznym.
Reksio pytałeś o to samo na innym forum - przecież pisałeś że podjedziesz z tym do ASO! - i co nie podjechałeś?



Awatar użytkownika
Neoarti
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 894
Rejestracja: wt lis 01, 2005 20:18
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Post autor: Neoarti » pn wrz 08, 2008 20:20

wiesz co kolego u siebie mam wszystko ustawione jak nalezy nawet sprawdzałem naciąg na kilku innych autach
ale jak sie silnik nagrzeje to i tak słuszę jakieś dziwne odgłosy z okolicy rozrządu z tego co rozmawiałem z mechanikami to te paski w Pd sa strasznei twarde i potrafią emitowac takie dziwne dzwięki


NordGlass Diamentowe szyby samochodowe, jak masz problem z szybą wal śmiało na PW :)

Awatar użytkownika
Reksio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 77
Rejestracja: ndz sie 19, 2007 17:41
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Reksio » pn wrz 08, 2008 22:57

Nie miałem ostatnio czasu, żeby podjechać, praca, dom itd., ale w tym tygodniu to załatwię. Jak wrócę z ASO to napiszę co mi powiedzieli. Pozdrawiam!!!

[ Dodano: 15 Paź 2008 21:45 ]
Właśnie wróciłem z ASO VW w końcu znalazłem czas, a także nadal słychać to szuranie co mnie wkurzało i skłoniło do pojechania do Serwisu. Dzisiaj byłem na reklamację i po zdjęciu paska alternatora szuranie przestało buczeć, diagnoza mechanika, że uszkodzone sprzęgiełko alternatora czyli rolka w której się mieści łożysko i sprzęgiełko. Po wymianie "za odpłatą" nadal słychać to szuranie i wyraźnie dochodzi to z okolic pokrywy rozrządu! Znów reklamuję!!! Dzisiaj mi już nie dali rady wymienić z powrotem na starą (sprawną) rolkę alternatora, umówiony jestem na przyszły tydzień na zamianę rolki i zwrot kasy i rozebranie i sprawdzenie rozrządu. Na pewno opiszę po wizycie w serwisie co było przyczyną tego szurania "jesli oczywiście znajdą przyczynę tego dziwnego odgłosu".



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 93 gości