Problem z odpalaniem

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Turbonalepa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pn sie 14, 2006 10:22
Lokalizacja: Gubin
Kontakt:

Problem z odpalaniem

Post autor: Turbonalepa » śr wrz 03, 2008 10:17

Witam.

Golf 3 TDI, silnik 1Z, 93 rok prod. Kolega zadzwonił, że mu nie odpala auto. Podjechaliśmy, patrzymy i patrzymy no i odpala. Tylko, że sam reguluje obroty (biegu jałowego około 1200) i nie idzie dawki ustawić, a napięcie na nastawniku cały czas 0,74 V (nieważne czy odpalony czy zgaszony). Popatrzyliśmy tu i tam, podmieniliśmy nastawnik i kompa dalej to samo. Po naradzie wyłączyliśmy w VAGU tempomat i to był strzał w dziesiątkę. Auto miało normalne wolne obroty i normalną dawkę oraz napięcia. Ale jest dalej problem z odpaleniem. Jak się nie wciśnie gazu to nie odpali. A jka się wciśnie to odpali i jak już chodzi to zachowuje się ok.

Odpala mniej więcej tak:

Kręcimy kluczykiem bez gazu łapie odrazu no to puszczam kluczyk a on gaśnie (podobnie jak z immo ale auto go nie ma);

Kręcimy z gazem auto załapuje, puszczam kluczyk obroty spadają, że auto prawie gaśnie (cały czas trzymam gaz) i wtedy wchodzi na normalne obroty.

Dzieje się tak niezależnie od temperatury silnika. Popatrzyłem w logi ale nic dziwnego nie wiedzę. Jeżeli trzeba dać jakieś logi to powiedzcie jakie to wrzuce.

Pozdrawiam i czekam na sugestie.


Czyszczenie nastawników, czyszczenie turbin VNT, diagnoza VAG, ustawienie kąta wtrysku, korekta liczników, itp. itd.:
Turbonalepa - tel. 602859936, GG 1549145

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr wrz 03, 2008 12:28

jakie jest teraz napięcie na RSW :?: jaka dawka paliwa :?:



Awatar użytkownika
Turbonalepa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pn sie 14, 2006 10:22
Lokalizacja: Gubin
Kontakt:

Post autor: Turbonalepa » śr wrz 03, 2008 12:44

Po odpaleniu jest ok. Napięcie około 1,4 V dawka na ciepłym 3,8 mg, rozruchowa 24,6 mg. Na zapłonie napięcie 0,74 V więc wszystko zdje się być ok a odpalajakoś dziwnie.


Czyszczenie nastawników, czyszczenie turbin VNT, diagnoza VAG, ustawienie kąta wtrysku, korekta liczników, itp. itd.:
Turbonalepa - tel. 602859936, GG 1549145

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr wrz 03, 2008 13:08

grupy 000, 004, 007 w porządku :?: układ nie jest zapowietrzony :?: konektorek od n109 nie jest zaśniedziały :?:
Ostatnio zmieniony śr wrz 03, 2008 13:08 przez damcio151, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Turbonalepa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pn sie 14, 2006 10:22
Lokalizacja: Gubin
Kontakt:

Post autor: Turbonalepa » śr wrz 03, 2008 13:32

Dziesiaj porobie logi statyczne wszystkich grup i dynamiczne też zrobię. Z mirasem gadałem to mówi, że zwarcie jakieś siedzi w aucie (jak się za niego zabraliśmy to miał automat od świec stopiony ale wymieniliśmy). Dzisiaj będziemy mieli auto u siebie to go porządnie alogujemy i zaczynamy jechać z miernikiem w ręku.

Apropo zaworu na pompie to jest czysty i nawet przekaźnik 109 podmienialiśmy i dalej to samo z tym odpalaniem. Układ paliwowy nie jest zapowietrzony. Dodam, że czasami auto odpali samo (bez gazu) ale sytuacja z opadaniem obrotów i ponownym wejsciem na jałowe jest bez zmian. Nagram filmik jak to wygląda z odpalaniem.

Pozdraiwam


Czyszczenie nastawników, czyszczenie turbin VNT, diagnoza VAG, ustawienie kąta wtrysku, korekta liczników, itp. itd.:
Turbonalepa - tel. 602859936, GG 1549145

Awatar użytkownika
konri
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 73
Rejestracja: czw lis 01, 2007 13:17
Lokalizacja: Zielona Góra/Rzepin

Post autor: konri » pt wrz 05, 2008 08:57

:grin: Moim zdaniem to kostka stacyjki! hihi :bajer: :bigok:


Ford galaxy MKI `00 90KM 1,9 tdi pd
Altea XL `11 105KM 1,6 TDI CR
MB190E 2,3-16v `85 185KM 2,3-16 B
Naprawa pomp VP44, VP30, VP37, diagnoza VAG, kąt wtrysku, czyszczenie turbin, itp. itd.:

Konri - tel. 0 693 030 931, GG: 146044
Turbonalepa - tel. 0 602 859 936, GG: 1549145

Awatar użytkownika
Turbonalepa
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 153
Rejestracja: pn sie 14, 2006 10:22
Lokalizacja: Gubin
Kontakt:

Post autor: Turbonalepa » pt wrz 05, 2008 10:29

Ty no ale jka my ją wyjmiemy i wogóle która to bo tam pod kierownicą tyle tego jest :helm:

Poważnie to auto zrobione:

- nowe lampy przód (stare miały stopione miejsca na żarówkę);

- nowy automat do świec (stary dosłownie spłynął);

- zmienona manetka tempomatu + wyłączony w sterowniku (zaczą mieć wolne obroty);

- zmieniona kostka stacyjki (zaczął normalnie odpalać);

- wywalone dużo niepotrzebnej założonej przez kogoś instalacji radiowej (popalonej miejscami);

Ogólnie w aucie poszło jakieś zwarcie i pare rzeczy poszło się..... Po wymianie jw auto pracuje bez zarzutu.

Pozdraiwam


Czyszczenie nastawników, czyszczenie turbin VNT, diagnoza VAG, ustawienie kąta wtrysku, korekta liczników, itp. itd.:
Turbonalepa - tel. 602859936, GG 1549145

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 166 gości