Wymiana k14 na lepszą k24 w 1.6 TDic

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

To_mas
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 8027
Rejestracja: pt gru 02, 2005 00:13
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: To_mas » pn wrz 01, 2008 23:39

JABcok20 pisze:czy bialy dym przy wyższych obrotach oznacza malą ilość podanego paliwa?
chyba raczej spalany olej.
JABcok20 pisze:dodałem intercooler z rur pcv:)
z jakich rur ?? takich do wody itd ?? coś ala plastik ??

Przed podkręcaniem tego silnika to bym pierwsze z nim zrobił bo tyle oleju znikać nie moze bez przesady.. rozumiem ze coś tam ubędzie między wymianami ale żeby dolewać :/??



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » wt wrz 02, 2008 11:33

tak, z rur pcv plastikowych. wytrzymuja podobno nawet do 10 barow. ale trzeba zlaczki poskrecac wkretami bo lubily na uszczelkach wypychac.
pojezdze spokojnie i zobacze jak bedzie spalanie oleju.

aha i pytanko. kupilem juz boost pina z allegro i chcialbym ustawic dawke paliwa oryginalnie jak byla fabrycznie.
da sie to osiagnac. obrotomierz ma przerabiany od benzyny, wiec ustawianie na ilosc obrotow odpada.



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » wt wrz 02, 2008 12:08

tak, z rur pcv plastikowych. wytrzymuja podobno nawet do 10 barow. ale trzeba zlaczki poskrecac wkretami bo lubily na uszczelkach wypychac.
pojezdze spokojnie i zobacze jak bedzie spalanie oleju.
To żeś pojechał :grin: :grin: I takie ustrojstwo jest szczelne, zwłaszcza jak poskręcałeś skrętami ?? Jeszcze takiego patentu nie widziałem...

Po drugie jak najpierw zrób remont silniczka, potem mody. Olej prawdopodobnie wali przez uszczelniacze zaworów i zaciąga odma, ja bym wymienił kompletnie pierścienie na tłokach i uszczelniacze zaworów, głowicę dał bym do planowania, gniazda zaworów do frezowania i silniczek powinien przestać żreć olej... 0,5 litra na 1kkm to moim zdaniem o wiele za dużo, ja od wymiany do wymiany nic nie dolewam ;) a zrobiłem to co powyżej opisałem...

Po trzecie spalanie 7,5litra na setkę jest o dobre 1.5 - 2 litry ponad normę, ja na zmodzonym silniki, autko zapakowane po brzegi, na kółkach 195/50/15" spali mi w trasie 6litrów, średnio pali mi około 6 czy miasto czy trasa, raz się zdarzyło, że spalił więcej, bo cisnąłem go równo ale i tak spalił 6.5 litra... Coś mi się wydaje, że masz konkretną dawkę paliwa ustawioną, musisz ją zmniejszyć...

Po czwarte biały dym oznacza spalany olej, zmniejsz dawkę paliwa i sprawdź czy nadal kopci (w słoneczny dzień czarny dym może wyglądać jak szary, podchodzić pod biały i można się pomylić, najlepiej weź kogoś, żeby obserwował z boku albo jadąc za tobą na jaki kolor kopci) Jak na biało to remont silniczka opisany w moim pierwszym punkcie, jak na czarno to skręć dawkę paliwa albo podkręć turbinę aby więcej powietrza dmuchała...

Po piąte, jak masz pina z 1.9TD AAZ to on jest prosty, bez wcięcia i w 1.6TD to tak jakbyś miał PIN i go nie miał, nie daje nic, musi mieć wcięcie...W moim odczuciu PIN z 1.6TD daje bardzo dużo, nawet same obrócenie i spiłowanie podkładki daje w seryjnym 1.6TD dużego kopa...warto, warto go mieć...



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » czw wrz 04, 2008 12:28

zmniejszylem dawke paliwa tak aby po lekkim przygazowaniu nie kopcil za bardz. ale teraz z rana jak go odpale przez chwile kopci na bialo a pozniej jest ok. moze za malo paliwa?



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » czw wrz 04, 2008 13:02

JABcok20 pisze:zmniejszylem dawke paliwa tak aby po lekkim przygazowaniu nie kopcil za bardz.
Na postoju ?? Mi jak depnę na postoju to nie kopci...Chyba jednak za dużą dawkę masz...
JABcok20 pisze:ale teraz z rana jak go odpale przez chwile kopci na bialo a pozniej jest ok
Kiedy go palisz rano ??Wczesnym rankiem, jak jest jeszcze rosa ?? Jeśli tak to normalny objaw, jak rok temu tęż miałem identycznie, napisałem temat na forum i mi pomogli, to normalka, woda osiadła podczas nocy w rurze i po odpaleniu po prostu paruje...gorzej jak ci podczas jazdy na biało dymi, bo wtedy silniczek olej spala !!
JABcok20 pisze:moze za malo paliwa?
Mi się wydaje, że za dużo... masz układ LDA na pompie ?? Jeśli tak to o ile przekręciłeś dawkę paliwa ??Ja ja ustawiałem pompę, zwiększałem dawkę i jak tylko daw więcej niż 1/2 obrotu śruba od dawki to zaczyna nieźle kopcić podczas jazdy...



Awatar użytkownika
JABcok20
Forum Master
Forum Master
Posty: 1838
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 03:32
Lokalizacja: Lębork
Kontakt:

Post autor: JABcok20 » czw wrz 04, 2008 16:54

za duzo. sprobuje przykrecic. zauwazylem ze kolor spalin po przejechaniu paru kilometrow jest jakby niebieski?


Golf mk1 AFN gtb3576klnrv 53mm,
Najmocniejszy AFN w Polsce i seryjny na świecie, najmocniejszy vp37 w Polsce
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=86&t=548005&p=6522426#p6522426

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 65 gości