Problem z odpaleniem (najprawdopodobniej elektryka)

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
boro50
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: śr sty 03, 2007 16:23
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Problem z odpaleniem (najprawdopodobniej elektryka)

Post autor: boro50 » śr wrz 03, 2008 08:48

Witam.

Koledzy i koleżanki, proszę Was o pomoc w ustaleniu przyczyny usterki w moim Golfiku. Problem polega na tym, że auto po włączeniu zapłonu, mrugnie mi króciutko kontrolką od świec żarowych i gaśnie całkowicie licznik. Jak cofnę kluczyk spowrotem do pozycji ), to wskazania na wyświetlaczach wracają.

Stało mi się tak około tygodnia po wymianie silnika. Autko działało elegancko (łapał coprawda notlauf, ale pozatym palił z "półobrotu" i zaraz po "pierwszym" odpaleniu puszczał sporą czarną chmurę przy depnięciu na jałowym, co z kolei było spowodowane brudnymi tłumikami, które są jeszcze pozostałością po AAZ-cie. Po przegonieniu go po drodze dymienie znikło).

Zaczęło się od banalnego problemu z el. szybami. "Ktoś" (czyli ja :D), źle ułozył wiązkę el. szyb w drzwiach kierowcy i szyba zjeżdzając do samego dołu, naciskała na wiązkę. zauważyłem to dopiero po ok miesiącu (może trochę więcej) jazdy z el. szybami. Najpierw szyba kierowcy nie chciała się zamknąć, później i otwierać (działały tylko przy otwartych drzwiach), a teraz zaczęły się jeszcze lepsze cyrki. W pewnum moimencie zaczęły cykać styczniki nie tylko przy silniku w drzwiach kierowcy ale i w silniku szyberdachu. Jako, że zaczęlo sie tak dziać już dość późno, a ja bylem w stanie "wskazującym na spożycie alkoholu" :D, uznałem, że zrobię to następnego dnia. Odłączyłem jedynie całą kostę miedzy drzwiami a karoserią i dajej w tango. Niestety, gdy wstałem wcześnie rano, tuż po obejrzeniu "Teleexpresu" :rotfl: akumulator był już rozładowany, choć jeszcze nie do końca (prawie wszystkie podzespoły elektroniczne działały - szyby, oprócz tej kierowcy, cały dość rozbudowany system audio, światła, nawiew). No nic mówię i idę po drugi akumulator, świeżo naladowany. Podłączam i... :ass: :ass: :ass: Wkładam kluczyk, przekręcam, przekaźniki sobie cyknęły i zgasły zegary. Posprawdzałem połączenia, na pierwszy rzut oka wszystko podłączone prawidłowo i siedzi jak trzeba. Od tamtego pamiętnego dnia auto już nie odpaliło...

I teraz prośba do Was - szanowni forumowicze. Podpowiedzcie, proszę, co mogło się stać co sprawdzić, do czego zacząć, gdzie jeszcze zajrzeć. Trochę mi się nie uśmiecha znowu ściągać całą konsolę i sprawdzać wszystkie przewody (choć pewnie tylko to mi zostało). Dzwi i tak muszę znowu pruć, bo muszę poprawić tą wiązkę (i znowu kupić maty :/, które tanie nie są (Stinger). Zaczęly się pokazywać różne dziwne błędy na vag-u, min Zawór odcięcia paliwa (tylko tu mogła chyba to być wina słabego aku). Bardzo proszę o jakiekolwiek sugestie, bo autko stoi już drugi tydzień niejeżdzone.

Ps. sorki za wypracowanie :D Mam nadzieję, że ktoś będzie chciał to przeczytać.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=124618]VW Golf III 1.9TD by boro50, teraz już TDI :D[/url] - Zapraszam!
[url=http://www.instalacjecaraudio.pl/sound_off/25_volkswagen_golf_1993.html][img]http://www.instalacjecaraudio.pl/signature.php?id=25[/img][/url]

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr wrz 03, 2008 19:00

skoro pokazał błąd elektrozaworu odcięcia paliwa na pompie wtryskowej to spróbuj podłączyć go na krótko tzn. podepnij do niego kabelek bezpośrednio z plusa akumulatora (przy podpinaniu do niego kabla sprawny elektrozawór powinien zacząć cykać za każdym dotykiem do niego kabla) wtedy spróbuj odpalić auto;
jeśli silnik zapali to znaczy, że do sprawdzenia lub wymiany jest przekaźnik 109.

[ Dodano: 03 Wrz 2008 19:04 ]
acha i jeszcze do sprawdzenia będzie kostka stacyjki skoro zegary gasną całkowicie.


Obrazek

Awatar użytkownika
boro50
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: śr sty 03, 2007 16:23
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: boro50 » czw wrz 04, 2008 08:45

Sztomel, dzięki bardzo za odpowiedź. Właśnie ten zawór odłączałem (kostkę) i jak podłączałem to cykał normalnie, także to raczej odpada. Kostka stacyjki - mam dwie stacyjki i wymiana też nie pomaga. Przekaźnik 109 - w piątek podjadę na szrot i wezmę ten przekaźnik i na wszelki wypadek moduł od świec żarowych (ten w komorze, przy grodzi). Podmienię i zobaczę czy to coś da. Też o tym myślałem. :pub: Boję się jednak, że bedę musiał przejrzeć całą wiązkę pod kątem przebić, zwarć i przerw.

Gdyby kotoś jeszcze mial jakieś sugestie - będę bardzo wdzięczny (w weekend jestem odcięty od netu).


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=124618]VW Golf III 1.9TD by boro50, teraz już TDI :D[/url] - Zapraszam!
[url=http://www.instalacjecaraudio.pl/sound_off/25_volkswagen_golf_1993.html][img]http://www.instalacjecaraudio.pl/signature.php?id=25[/img][/url]

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw wrz 04, 2008 08:49

Napisz o jaki silnik chodzi .. w prefixie wybrałeś TDI, a w profilu masz TD



Awatar użytkownika
boro50
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 70
Rejestracja: śr sty 03, 2007 16:23
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: boro50 » czw wrz 04, 2008 08:51

damcio151, o przepraszam. jeszcze nie zmieniłem profilu :mlotek: Silnik - 1Z.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=124618]VW Golf III 1.9TD by boro50, teraz już TDI :D[/url] - Zapraszam!
[url=http://www.instalacjecaraudio.pl/sound_off/25_volkswagen_golf_1993.html][img]http://www.instalacjecaraudio.pl/signature.php?id=25[/img][/url]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 77 gości