Awaria: zgupiłem cały olej.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

a.s.d
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt mar 20, 2007 01:15
Lokalizacja: Lubuskie

Awaria: zgupiłem cały olej.

Post autor: a.s.d » sob sie 16, 2008 10:24

Witam,

"Rzecz się stała niesłychana" :(

Jechałem drogą trzeciej kategori, wpadłem w dośc konkretną dziurę.
Po przejechaniu 1-2 km na wyswietlaczu komputera pojawił się komunikat "oil aus" a nastepnie duży napis "STOP" oczywiscie zatrzymałem się natychmiast a pod autem miałem juz wielka plame oleju.
Wszystko wskazuje na to że zwyczajnie urwałem miske olejową ale co mnie zastanawia, to to że plastikowa osłona pod silnikiem nie jest urwana, owszem jest uszkodzona bo zaliczyłem już nie jedna dziurę.

Moje pytanie brzmi, czy da się uszkodzic miske nie gubiąc przy tym owej osłny,
lub co mogło jeszcze zostac uszkodzone aby w tym tempie zgubic cały olej.

Dzieki za opinię.



daro1980
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 30
Rejestracja: sob kwie 14, 2007 09:04
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Awaria: zgupiłem cały olej.

Post autor: daro1980 » sob sie 16, 2008 10:50

a.s.d pisze:Witam,

"Rzecz się stała niesłychana" :(

Jechałem drogą trzeciej kategori, wpadłem w dośc konkretną dziurę.
Po przejechaniu 1-2 km na wyswietlaczu komputera pojawił się komunikat "oil aus" a nastepnie duży napis "STOP" oczywiscie zatrzymałem się natychmiast a pod autem miałem juz wielka plame oleju.
Wszystko wskazuje na to że zwyczajnie urwałem miske olejową ale co mnie zastanawia, to to że plastikowa osłona pod silnikiem nie jest urwana, owszem jest uszkodzona bo zaliczyłem już nie jedna dziurę.

Moje pytanie brzmi, czy da się uszkodzic miske nie gubiąc przy tym owej osłny,
lub co mogło jeszcze zostac uszkodzone aby w tym tempie zgubic cały olej.

Dzieki za opinię.
oczywiście ze sie da ..... na moje to zachaczyłes korkiem spustowym i w tych okolicach pękła ci miska ... zresztą nie tobie pierwszemu ... aluminium nie jest wytrzymałe niestety ....


VW Golf 4 GTI TDI EXLU

Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » sob sie 16, 2008 14:32

a.s.d pisze:"Rzecz się stała niesłychana"
Nie ty pierwszy i ostatni, a co do ewentualnej naprawy to polecam spawanie. Do spawania zdecydowanie zalecam wymontowanie jej i pospawanie od środka, nie będzie śladów po naprawie i nikt nie będzie się potem czepiał, że coś jest nie tak przy ewentualnej sprzedaży auta. :bajer:


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

a.s.d
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt mar 20, 2007 01:15
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: a.s.d » sob sie 16, 2008 14:34

mariusz-1975 pisze:
a.s.d pisze:"Rzecz się stała niesłychana"
Nie ty pierwszy i ostatni, a co do ewentualnej naprawy to polecam spawanie. Do spawania zdecydowanie zalecam wymontowanie jej i pospawanie od środka, nie będzie śladów po naprawie i nikt nie będzie się potem czepiał, że coś jest nie tak przy ewentualnej sprzedaży auta. :bajer:
Spawanie sie oplaca ? z tego co widzialem miska nie jest droga, a spawanie aluminium to tez nie taka prosta sprawa.
hmmm, sam nie wiem.



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » sob sie 16, 2008 15:09

a.s.d pisze:Spawanie sie oplaca ?
Pospawanie kilkucentymetrowego pęknięcia w warsztacie gdzie jest do tego odpowiedni sprzęt nie powinno kosztować więcej niż 20 zł. Za tą kwotę miski nie kupisz, a jeśli ktoś chce Cie wykasować za spawanie tyle, co za miskę to go mocno kopnij w :ass:

Dobrze pospawana miska będzie w 100% sprawna, szczelna i tak samo wytrzymała. :bigok: Popytaj tylko o dobtego fachowsa od spawania aluminium w swojej okolicy. :chytry:
Ostatnio zmieniony sob sie 16, 2008 15:13 przez mariusz75, łącznie zmieniany 1 raz.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » sob sie 16, 2008 15:43

Ja nową miskę wraz z korkiem kupiłem za 300zł ( więc niedrogo )- producent do Mk IV TDI nie przewiduje uszczelki pod miske - tam stosuje sie odpowiedni silikon.



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » sob sie 16, 2008 17:29

PinkFloyd pisze:Ja nową miskę wraz z korkiem kupiłem za 300zł
mariusz-1975 pisze:Pospawanie kilkucentymetrowego pęknięcia w warsztacie gdzie jest do tego odpowiedni sprzęt nie powinno kosztować więcej niż 20 zł.
Mała różnica. :grin:


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » sob sie 16, 2008 17:40

mariusz-1975 pisze:
PinkFloyd pisze:Ja nową miskę wraz z korkiem kupiłem za 300zł
mariusz-1975 pisze:Pospawanie kilkucentymetrowego pęknięcia w warsztacie gdzie jest do tego odpowiedni sprzęt nie powinno kosztować więcej niż 20 zł.
Mała różnica. :grin:
Tylko u mnie sie powichrowała i po naprawie pewnie by mieściła 0,5l oleju mniej :hmm:



a.s.d
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt mar 20, 2007 01:15
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: a.s.d » pn sie 18, 2008 12:29

Mieliście Panowie rację, miska rozłupana jak orzech.
Dziwi mnie jedynie fakt że wcześniej zdarzało mi się przywalic miską o glebę znacznie mocniej niż tym razem (raz wyrwałem osłonę) i nic się nie działo.
Widocznie zmeczenie materiału dalo o sobie znac, poprostu o jeden raz za dużo.

Co do naprawy, zdecydowałem się na nową miskę z uwagina to że uszkodzenie jest dośc spore a cena nowej michy z sensorem to koszt 150PLN, jak dla mnie to szkoda się brudzic.

Dzięki za wsparcie i pozdrawiam.



Awatar użytkownika
mariusz75
Forum Master
Forum Master
Posty: 1235
Rejestracja: śr wrz 05, 2007 17:31
Lokalizacja: pracownik ASO VOLKSWAGENA wielkopolska
Kontakt:

Post autor: mariusz75 » wt sie 19, 2008 18:41

Zobacz co dziś przywieźli nam do serwisu, kilkuletnie autko, załatwwiona micha na amen i do tego skrzynia DSG.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony wt sie 19, 2008 18:42 przez mariusz75, łącznie zmieniany 1 raz.


DIAGNOSTYKA SILNIKÓW TDI
wymiana rozrządów, kompleksowe naprawy
okolice POZNANIA
Info: PW, GG, lub 502 813 462
MOJA CZARNA PEREŁA TDI XX JAHRE

a.s.d
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt mar 20, 2007 01:15
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: a.s.d » wt sie 19, 2008 18:57

To jest właśnie ból naszych dróg.
Szczerze mówiąc moja micha wyglądała nie lepiej, promieniste pęknięcie o promieniu około 3cm, i korek wgięty do środka.
Na szczęście naprawa kosztowała 400PLN (wraz z olejem, filtrem i robocizną) wiec do przeżycia.

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
hyper74
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: sob kwie 02, 2005 21:51
Lokalizacja: Bukowiec

Post autor: hyper74 » pt sie 22, 2008 18:28

Panowie jak korek można urwać u mnie w MK IV 1.9 TDI (AXR) 74KW 101KM rok 2003 korek jest z tyłu miski... nie w dół i chyba nie mógł bym go urwać ani wbić


...Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać...

Awatar użytkownika
Cezary_82
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pt sie 11, 2006 21:55
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: Cezary_82 » wt wrz 02, 2008 23:04

a tak nawiasem mówiąc to czwórki jakieś dziwnie niskie są bo też już wymieniałem miskę olejową. A trójką jak pomykałem to mi się nie zdarzyło mimo, że sytuacji sprzyjających ku temu było sporo ... Moja ślicznotka(czwórka) stoi na 16" i wydaje mi się za wysoka chciałbym obniżyć tylko po co? żeby michę obijać niepotrzebnie :D



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 230 gości