nierówne obroty + climatronic

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
losdamianos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 241
Rejestracja: pt sty 18, 2008 16:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: losdamianos » śr sie 06, 2008 08:40

Tommi029 pisze:Dostęp jest dośc dobry. Wymiana wg. norm 2,5 godziny.
Tommi a efekt?? pomoże to coś??



tommyboy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pn mar 31, 2008 18:03
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: tommyboy » śr sie 06, 2008 09:35

o ku..... czyli 2,5 godz. roboty, żeby najpierw zamienić pompki, przekonać, że to nic nie pomogło, po czym kolejne 2,5 godziny na wymianę pompki na nową?

Kolejny znajomy mechanik poradził mi dziś, żeby zacząć od sprawdzenia poziomu freonu i ciśnienia w klimatyzacji, bo podobno niskie stężenie też może wywoływac nierówną pracę silnika. Co warsztat, to... inny obyczaj :)

Dziś wracam do warsztatu, w którym stoi passat z podobnymi dolegliwościami - może chłopaki coś wymyślili.

Tommi - jeszcze jedno pytanie: czy możesz mi jednoznacznie odpowiedzieć: czy walnięty pompowtryskiwacz może działać poprawnie bez obciążenia (klimatyzacji, świateł, ogrzewania szyby etc.) i nie dawać oznak?



Awatar użytkownika
losdamianos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 241
Rejestracja: pt sty 18, 2008 16:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: losdamianos » śr sie 06, 2008 10:08

tommyboy pisze:
Tommi - jeszcze jedno pytanie: czy możesz mi jednoznacznie odpowiedzieć: czy walnięty pompowtryskiwacz może działać poprawnie bez obciążenia (klimatyzacji, świateł, ogrzewania szyby etc.) i nie dawać oznak?
Oczywiście ,że tak!! U mnie właśnie tak jest w przypadku pompki nr.3 (czy jak kto woli cylindra)



tommyboy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pn mar 31, 2008 18:03
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: tommyboy » śr sie 06, 2008 10:10

losdamianos pisze:Oczywiście ,że tak!!
No to mnie pocieszyłeś :)
I co robisz - wymieniasz?



Awatar użytkownika
losdamianos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 241
Rejestracja: pt sty 18, 2008 16:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: losdamianos » śr sie 06, 2008 10:29

Szczerze?? Na razie jeżdzę i sam nie wiem co mam robić...Boje się ,że jak wsadzę kasę w regenerowane pompki to za jakiś czas będzie tak samo i skończy się na kupnie nowych za 1700 PLN za sztukę...
Kontaktowałem się z kolesiem który ma też silnik ATD i przy przebiegu 115 000 tez mu padły pompki. Stwierdził ,że kupił regenerowane i na razie od tego momentu zrobił ponad 20 000 km i wszystko działa bez zarzutu...
Mamy problem tommy :crazy:


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/352/d8492da7f466e2ce.jpg[/img][/url]
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]

tommyboy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pn mar 31, 2008 18:03
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: tommyboy » śr sie 06, 2008 10:35

no nic.... trzeba działać. Dobrze się wzajemnie "ponakręcać" w bólu i rozpaczy, ale samo się nie naprawi.



Awatar użytkownika
losdamianos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 241
Rejestracja: pt sty 18, 2008 16:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: losdamianos » śr sie 06, 2008 10:39

Ja czekam na odpowiedz kolegi "mariusz-1975" , pracuje w serwisie VW i miał do czynienia z pompkami w tym silniku. Dam Ci znać co mi napisał.
Pozdrawiam!


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/352/d8492da7f466e2ce.jpg[/img][/url]
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]

Tommi029
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: pn maja 19, 2008 18:55
Lokalizacja: Kolbuszowa

Post autor: Tommi029 » śr sie 06, 2008 23:00

pomóc na pewno nie pomoże. Jedynie pozwoli sie upewnic w diagnozie.



Awatar użytkownika
losdamianos
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 241
Rejestracja: pt sty 18, 2008 16:23
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: losdamianos » śr sie 13, 2008 09:13

Wczoraj zamieniłem w ASO pompki i VAG pokazuje ustawienia "jak by z fabryki dopiero co wyjechał".Tommy zamień pompki , na bank coś da...Facet w ASO stwierdził,że nawet jak przyjezdzą auto na gwarancji i ma problem z pompkami to najpierw zaczynają od zamiany miejsc pompek i bardzo często to pomaga...Pozdrawiam!!!!


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/352/d8492da7f466e2ce.jpg[/img][/url]
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]

tommyboy
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: pn mar 31, 2008 18:03
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: tommyboy » pt sie 22, 2008 09:03

Ja też zacznę od tego zabiegu - jestem umówiony w poniedziałek na wyjęcie pompowtrysków. Przy okazji sprawdzimy oringi i gniazda. Jeśli będą wskazywały na wyraźne zużycie, to zaczniemy od ich wymiany. A zamiana pompek kolejnością swoją drogą. W poniedziałek dam znać jakie rezultaty będą w moim ATD.

[ Dodano: 26 Sie 2008 07:14 ]
No niestety - u mnie zamiana pompowtrysków nie pomogła :( Mechanik zamienił 1 z 2, ale objawy są te same. Przy okazji "na oko" ocenił stan oringów i gniazd pompek na "zadowalające" i sam nie jest przekonany, czy przyczyna tkwi w samym pompowtrysku.

Przypomnę objawy:
- zimny silnik: na postoju zaraz po odpaleniu (a pali bez problemu) przez kilkadziesiąt sekund chodzi normalnie, potem dostaje drgawek, czasami dość intensywnie (oceniam na ucho około 2 wahnięć na sekundę), od czasu do czasu widać falowanie obrotów na obrotomierzu;

- ciepły silnik: na postoju przy włączonym CLIMATRONIC w tybie AUTO obroty wyraźnie falują między 8 a 9 tyś. z częstotliwością co 1 sekundę - tak jakby silnik przez ten ułamek sekundy nie dostawał dawki paliwa.

- kiedy wyłączam CLIMATRONIC, albo przechodzę w tryb ECON to objawy ustają - silnik jest wtedy wyraźnie mniej obciążony i pracuje normalnie.

Na VAG:
- praca bez klimatyzacji - wartości pompowtrysków w normie, wyrównane
- praca z klimą - jeden z pompowtrysków obciążony, dawka paliwa skacze.

Czy mam jeszcze jakieś opcje, zanim będę się musiał pogodzić z faktem wymiany pompowtrysków? :grrr:

Bardzo proszę o opcje. Może ktoś spotkał się z takim przypadkiem.

[ Dodano: 09 Wrz 2008 20:05 ]
Po długich i namiętnych poszukiwaniach podejrzenie padło na PRZEPŁYWOMIERZ. Wymiana pomogła, silniczek się uspokoił, nie szarpie ani przy hamowaniu, ani przy przyspieszaniu.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 54 gości