1.6 td - jak rozpoznawać ?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

zun
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: śr sie 06, 2008 19:02
Lokalizacja: bielsko / ustroń

1.6 td - jak rozpoznawać ?

Post autor: zun » śr sie 06, 2008 19:43

Przedewszystkim witam i pozdrawiam wszystkich na wstępie , to mój pierwszy post na tym forum.
Poszukuje silnika 1.6 td i chciałbym wybrać najlepszy do moich celów. Chciałbym silnik łatwo modyfikowalny (a wiem że nie wszytskie takie są , zależy od pompy jak rozumiem ;) ) przedewszystkim . Zależy mi na mocy minimu 80 koni , ale tak , żeby można było łatwo podnieść jak będzie za mało. No i sprawa smoka. Czy we wszystkich 1.6 td smok wraz z rurą w misce jest umiejscowiony tak samo ?

Z góry dziękuje za odpwoiedzi od życzliwych forumowiczów , mam nadzieje , że nie zostane zasypany postami nic nie wnoszącymi .



puclok
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: czw mar 20, 2008 18:22
Lokalizacja: wisła

Post autor: puclok » śr sie 06, 2008 20:06

Szukaj silnika z tzw grzybkiem na pompie oznaczenia silników 2 pierwsze litery numeru silnika : SB i RA- wersja z ic 80km ,turbina k14 lub garret t2
JR-bez ic 70km ,turbina k24 ,garret T3
1V-turbina k14 , diesel ekologiczny z katalizatorem jako jedyny posiada pompe bez grzybka 60km zaleta tego silnika jest to że jest najmniej wyżyłowany wśród turbodiesli a pompe bez problemu można zmienić i dołożyc ic np taki przed chłodnicą który jest wiele wydajniejszy niz ten seryjny z silnika SB



Awatar użytkownika
luki202
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 150
Rejestracja: czw lip 27, 2006 20:11
Lokalizacja: Ząbkowice Śl./Kłodzko

Post autor: luki202 » śr sie 06, 2008 20:11

siemka. szukaj silnika z oznaczeniem SB, w serii ma intercooler, dużą turbawkę i pompę taką jak trzeba. dodam ze fabrycznie ma juz 83 KM(czy cos koło tego) i zdrowe silniczki całkiem fajnie latają. ja mam silnik 1V czyli najsłabszy z całej ekipy TD-eków(59 KM) :) i troszke musiałem podłubac zeby miec ok. 90 KM.
PoVWodzenia w modach kolego.


20 years Golf GTI

puclok
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: czw mar 20, 2008 18:22
Lokalizacja: wisła

Post autor: puclok » śr sie 06, 2008 20:14

Widze że kolega kombinuje wrzucić ten silnik do Samuraia???Nie jestem pewien ale wszystkie TD mają smok tak samo , inny smok jest w z wykłym dieslu.Widziałem gdzieś stronke gdzie były sdjęcia takiej przeróbki i trzebabyło przerobic miske .
http://daniels.lumena.com/suzuki/
Ostatnio zmieniony śr sie 06, 2008 20:19 przez puclok, łącznie zmieniany 1 raz.



zun
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: śr sie 06, 2008 19:02
Lokalizacja: bielsko / ustroń

Post autor: zun » śr sie 06, 2008 20:33

puclok pisze:Widze że kolega kombinuje wrzucić ten silnik do Samuraia???Nie jestem pewien ale wszystkie TD mają smok tak samo , inny smok jest w z wykłym dieslu.Widziałem gdzieś stronke gdzie były sdjęcia takiej przeróbki i trzebabyło przerobic miske .
http://daniels.lumena.com/suzuki/
Przedewszystkim bardzo wam dziękuje za pomoc ;)
Po pierwsze - jak ten grzybek wygląda ? IC to nie problem , i tak trzeba będzie coś rzeźbić. Co do smoka - tak , ja korzytsam dokładnie z tego samego kitu co na stronie danielsa zapodanej powyżej , tam gość cioł miske - to akurat nie problem , mało rzeźby. Pytanie jednak jak najprościej rozwiąć problem ze smokiem , może jakiś 1.6 ma inaczej smok , wtedy by się przełożyło. Oczywiście silnik wsadzam do samuraia ;) Moc która oferuje sobą ten silnik będzie niezłym "kopem" dla suzuki . mod dość często spotykany w ... USA ;) Stamtąd też biore kit do wmontowania tego silnika .
Czy wszystkie 1.6 maja rozrusznik montowany od strony skrzyni ?

pozdrawiam



Awatar użytkownika
vision
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 15:27
Lokalizacja: warszawa

Post autor: vision » śr sie 06, 2008 20:44

zun pisze:Czy wszystkie 1.6 maja rozrusznik montowany od strony skrzyni ?
nie np: Audi



zun
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: śr sie 06, 2008 19:02
Lokalizacja: bielsko / ustroń

Post autor: zun » śr sie 06, 2008 20:56

vision pisze:
zun pisze:Czy wszystkie 1.6 maja rozrusznik montowany od strony skrzyni ?
nie np: Audi
A do czego wtedy jest przykręcany rozrusznik ?? Chodzi o to czy jak kupie silnik z vw to bede mial jak przymocowac taki rozrusznik z audi ??



Awatar użytkownika
vision
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 15:27
Lokalizacja: warszawa

Post autor: vision » śr sie 06, 2008 21:05

VW B2 , do skrzyni mocowany od strony silnika



zun
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: śr sie 06, 2008 19:02
Lokalizacja: bielsko / ustroń

Post autor: zun » śr sie 06, 2008 21:11

Obrazek
Czy to jest pompa z grzybkiem ? Jak nie to który element jest inny w niej ??

pozdrawiam



Awatar użytkownika
vision
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 15:27
Lokalizacja: warszawa

Post autor: vision » śr sie 06, 2008 21:14

zun pisze:Czy to jest pompa z grzybkiem ?
tak a motor to 70 kucy



zun
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: śr sie 06, 2008 19:02
Lokalizacja: bielsko / ustroń

Post autor: zun » śr sie 06, 2008 21:17

vision pisze:
zun pisze:Czy to jest pompa z grzybkiem ?
tak a motor to 70 kucy
Ale bez większych problemów zrobie z niego 90 koni ? Rozumiem , że motor nie ma IC , ale po dołożeniu IC , podkręceniu dawki na pompie i cisnienia na suszarce powinien podać ponad 80 ??

pozdrawiam



Awatar użytkownika
vision
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 734
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 15:27
Lokalizacja: warszawa

Post autor: vision » śr sie 06, 2008 21:18

spokojnie , nawet więcej



zun
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 60
Rejestracja: śr sie 06, 2008 19:02
Lokalizacja: bielsko / ustroń

Post autor: zun » śr sie 06, 2008 21:31

vision pisze:spokojnie , nawet więcej
stoi za 600 pln , podobno bardzo odbry stan - brać ??



puclok
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: czw mar 20, 2008 18:22
Lokalizacja: wisła

Post autor: puclok » śr sie 06, 2008 21:32

Jest jeszcze jedna różnica , turbiny w silnikach JR są większe przez co jest wieksza turbodziura tzn ciagną od ok 2800 obr , mysle ze do samochodu terenowego lepsze były silniki z turbiną k14 lub T2 bo pompują od ok 2000 obr.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 125 gości