nierówne obroty + climatronic
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
nierówne obroty + climatronic
Witam!
Jeżdżę GOLFEM 4 1,9 TDI 74 kW z silnikiem ATD.
Niedawno podłączałem go pod VAG bo był nieco zamulony. Po badaniu mechanik zasugerował czyszczenie turbiny. Czyszczenie rzeczywiście pomogło, bo autko przestało łapać tryb awaryjny na 3 biegu przy dużych obrotach, choć moim zdaniem nadal przyspiesza nierównomiernie.
Po 2 tygodniach od wizyty w warsztacie pojawił się kolejny problem:
OBROTY NA POSTOJU WARIUJĄ. Wcześniej były ustawione idealnie na 900 i wskazówka ani drgnęła. Teraz obroty wahają się między 800 a 900. Wrażenie jest takie, jakby silnik za chwilę miał ochotę zgasnąć. 3 razy zdarzyło mi się, że slilnik po odpaleniu po sekundzie czy dwóch od razu zgasł.
Zauważyłem także, że po wyłączeniu CLIMATRONICa silnik pracuje równo (900 obr/min) ale tylko przy rozgrzanym silniku, bo dziś rano przy odpalaniu nawet wyłączenie klimatyzacji nie pomogło - silnik po uruchomieniu pracował nierówno. Po przejechaniu kilku kilometrów reguła się potwierdziła, czyli:
- 800-900 obr z klimatyzacją (nierówne obroty)
- 900 obr bez klimatyzacji (silnik pracuje równo).
Co to może być? czy problem należy wiązać z klimą czy szukać go gdzieś indziej?
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
pozdrawiam!
Jeżdżę GOLFEM 4 1,9 TDI 74 kW z silnikiem ATD.
Niedawno podłączałem go pod VAG bo był nieco zamulony. Po badaniu mechanik zasugerował czyszczenie turbiny. Czyszczenie rzeczywiście pomogło, bo autko przestało łapać tryb awaryjny na 3 biegu przy dużych obrotach, choć moim zdaniem nadal przyspiesza nierównomiernie.
Po 2 tygodniach od wizyty w warsztacie pojawił się kolejny problem:
OBROTY NA POSTOJU WARIUJĄ. Wcześniej były ustawione idealnie na 900 i wskazówka ani drgnęła. Teraz obroty wahają się między 800 a 900. Wrażenie jest takie, jakby silnik za chwilę miał ochotę zgasnąć. 3 razy zdarzyło mi się, że slilnik po odpaleniu po sekundzie czy dwóch od razu zgasł.
Zauważyłem także, że po wyłączeniu CLIMATRONICa silnik pracuje równo (900 obr/min) ale tylko przy rozgrzanym silniku, bo dziś rano przy odpalaniu nawet wyłączenie klimatyzacji nie pomogło - silnik po uruchomieniu pracował nierówno. Po przejechaniu kilku kilometrów reguła się potwierdziła, czyli:
- 800-900 obr z klimatyzacją (nierówne obroty)
- 900 obr bez klimatyzacji (silnik pracuje równo).
Co to może być? czy problem należy wiązać z klimą czy szukać go gdzieś indziej?
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
pozdrawiam!
Mechanik podłączył mi go dziś do VAGa, który wyraźnie pokazywał różnicę między pracą przy większym obciążeniu (z klimą) i bez. Bez klimatyzacji obroty są w normie i praca pompowtrysków rozkłada się równomiernie. Po włączeniu klimatyzacji wyraźnie dostaje po du...ie jeden wtrysk. Innych błędów VAG nie pokazał.Tommi029 pisze:jakie ma korekcje na poszczególnych pompowtryskach na biegu jałowym?
Natomiast mechanik, mimo wskazania na ten jeden wtrysk, stwierdził, że nie w nim samym tkwi przyczyna, bo gdyby był walnięty, to bez względu na obciążenie by szwankował. Tymczasem bez obciążenia pracuje normalnie. Rozłożył ręce i żeby było ciekawiej, to dziś u niego ktoś zostawił PASSATA z tą samą jednostką silnikową z podobnym problemem i sam nie wie co z tym zrobić (mechanik spec. SKODA, VW, SEAT)
EGR nie czyszczony (trochę czytałem o tym na forum). 2 tygodnie temu była czyszczona turbina - może to ma jakiś związek?Tommi029 pisze:czy czyszczony był EGR i sprawdzone jego sterowanie?
O synchronizacji wałka nic mi nie wiadomo - czy komputer to pokazuje?Tommi029 pisze:synchronizacja wałka rozrzadu w porządku?
- losdamianos
- Ma gadane
- Posty: 241
- Rejestracja: pt sty 18, 2008 16:23
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Bankowo pompowtryski!!! U mnie zaczynało się podobnie a teraz mam do wymiany 3 pompki
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/352/d8492da7f466e2ce.jpg[/img][/url]
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]
A mi gość przed chwilą powiedział, że to przepustnica, którą trzeba od nowa zaprogramować na kompie (???) No nic - zrobię jak mówisz Tommi, zamienię pompki i sprawdzę jak się zachowują. Chociaż dziwne, że bez obciążenia silnik pracuje stabilnie i na wtryskach nie ma różnic. Dziś nawet zaobserwowałem, że kiedy climatronic przestawiam z trybu AUTO na ECON to dolegliwości też mijają.
- losdamianos
- Ma gadane
- Posty: 241
- Rejestracja: pt sty 18, 2008 16:23
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
tommyboy - przyjacielu mam auto Z TYM SAMYM silnikiem (ATD) i moje objawy były bardzo podobne do Twoich. Po jakimś czasie , zgasło mi auto na biegu jałowym. Podejrzewałem wszystko od A do Z. A kończy się na wymianie 3 pompek...Niestety silnik ATD to największe kupa w VolksWagenie
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/352/d8492da7f466e2ce.jpg[/img][/url]
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]
- losdamianos
- Ma gadane
- Posty: 241
- Rejestracja: pt sty 18, 2008 16:23
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
W oryginale 1719 PLN/sztuka , regenerowane od 100 PLN/sztuke....
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/352/d8492da7f466e2ce.jpg[/img][/url]
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]
- losdamianos
- Ma gadane
- Posty: 241
- Rejestracja: pt sty 18, 2008 16:23
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ale gościu z ASO stwierdził ,że nie ma bardziej awaryjnych "pompek" niż w ATD i VW jak jest auto na gwarancji zawsze zaczyna od zamiany miejsc pompowtryskiwaczy po czym "obserwują" zachowanie silnika. Podobno czasami pomaga....Czasami....
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images34.fotosik.pl/352/d8492da7f466e2ce.jpg[/img][/url]
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]
[img]http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF[/img] [url=http://tnij.org/pisownia_pcf][color=red]Piszę poprawnie po polsku[/url][/color]
- losdamianos
- Ma gadane
- Posty: 241
- Rejestracja: pt sty 18, 2008 16:23
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 87 gości