Pecherzyki powietrza w paliwie

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » wt lip 29, 2008 06:01

Adamm, Mam 3 TD i w żadnym nie ma powietrza w przewodach :) Ty masz silnik TDI bez pomowtrysków czyli bardzo podobny do TD :chytry: i mozemy je porównywać :) zasada jest ta sama pompa, wtryski, ropa :) MOim zdaniem nie powino być pecherzyków powietrza w układzie paliwowym. Ja miałem zawiozłem do regeneracji i już nie mam :bigok:


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt lip 29, 2008 08:03

oldstaszek, cos mi sie wydaje ze nie do konca masz racje, powtarzam po raz kolejny

mam ze 3 pompy wtryskowe i wszystkie u mnie siedzialy i zawsze pojawiaja sie pecherzyki, wtryski tez mam nowkie (tzn juz nie ale byly)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » wt lip 29, 2008 10:26

Zastanówmy się:gdzie może dochodzić powietrze ...
Wymieniony filtr,przewody paliwowe a nawet robiono przekładki z auta do auta.
Jedno autko ma zero powietrza i z niego przełożono - jest.Więc gdzie?
Nie ma znaczenia czy to będzie stary D , TD czy nowszy TDI - pompa JEST(mowa o boschu).
Są to odmiany pompy VE.
Pompa przetłaczająca jest osadzona na wałku jaki napędzany jest paskiem rozrządu a więc wychodzi poza pompę.Wałek ten pracuje w panewkach(tulejka/tulejki) i z przodu jest uszczelniacz.Wałek się zużywa,tulejki również - powstaje luz.Pompa pracuje cały czas podciśnieniowo i przy luzie opisanym wcześniej zasysa tą szczeliną powietrze.Były filtry paliwa tylko pod przewody paliwowe bez nadmiaru - tam tego nie zobaczysz(powietrza)gdyż pchane jest wprost do zbiornika nadmiarem.
Rozbierałem dziesiątki różnego rodzaju pomp wtryskowych.VE - to jej cecha charakterystyczna.Oczywiście nic się specjalnego nie dzieje gdyż te pompy cały czas samoczynnie się odpowietrzają - tyle że spada ciśnienie przetłaczania(powietrze ma niższą lepkość i gęstość).
Nie mam rysunków tych pomp - to by najlepiej wyjaśniło temat.
Jeżeli kogoś interesują szczegóły - pytania. :pub:

[ Dodano: 29 Lip 2008 10:29 ]
Uzupełnienie:to zjawisko nie dotyczy PD i CR.


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt lip 29, 2008 13:44

o taki rys chodzi ?


Obrazek


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » wt lip 29, 2008 14:04

Skąd powietrze..Do rysunku wyżej - Adamma
Od strony uszczelniacza(3) wzdłuż wałka(12) pompa(7) zasysa powietrze - przy luzach wynikających z zużycia tak wałka(12) jak i panewek(nie ma na rys).Wypycha ,odpowietrzając jednocześnie pompę przez łącznik(136) . :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
vw_vandal
Forum Master
Forum Master
Posty: 1818
Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
Lokalizacja: Świerzno
Kontakt:

Post autor: vw_vandal » wt lip 29, 2008 14:31

Czyli jak sa pecherzyki powietrza to pompa pomału kaputa, tak??


[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » wt lip 29, 2008 14:34

Jest to jeden z sygnałów że trzeba mieć na uwadze.
Są również i inne - zależnie od rodzaju zużycia. :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

trefil
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: wt lut 27, 2007 09:55
Lokalizacja: Poznań

Post autor: trefil » śr lip 30, 2008 17:47

A jak wygląda sprawa z bąblami w pompowtryskach, wymieniłem filtr i wężyki. Filtr paliwa bez podgrzewacza a bąble nadal lecą i rano trochę trzeba pokręcić



waldimax
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 19:26
Lokalizacja: Wołów

Post autor: waldimax » ndz sie 03, 2008 06:02

vw_vandal pisze:bizak, o to się rozchodzi że plastik też jest nowy. Jak zrobię na krótko doprowadzenie paliwa (powrót dalej jest podłonczony do filtra) to nie bombluje, a jak podłoncze do filtra to bombluje. I ztej pompy jak sie da gazu leci ropa umnie też jest ta gumka ale jak dam po garach nic nie leci.

Przerabiałem ten temat i to był zaworek, wymieniłem na nowy ale zamiennik i nadal to samo a jak wsadziłem orginał problem znikł. Wymień ten zaworek ale na orginalny kupiony w serwisie vw i dodatkowo opaski zaciskowe, sprawdź czy wężyki są całe .



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 86 gości