wymiana pompy wody w AFN

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

adasiek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 88
Rejestracja: wt lip 24, 2007 00:52
Lokalizacja: Podlasie
Kontakt:

wymiana pompy wody w AFN

Post autor: adasiek » sob lut 09, 2008 12:47

Witam, mam pytanie w związku z tym iż nie znalazłem odpowiedzi w istniejących tematach. Otóż nie długo mam zamiar wymienić u siebie rozrząd (passat b4 silnik AFN). Jak wiadomo pompa wody nie jest podpięta pod rozrząd. Wobec tego czy wraz z rozrządem w ramach profilaktyki ją też wymienić? Dodam że aktualnie nie mam z nią żadnych problemów:) Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i ewentualne rady:)



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » sob lut 09, 2008 12:56

adasiek pisze:Witam, mam pytanie w związku z tym iż nie znalazłem odpowiedzi w istniejących tematach. Otóż nie długo mam zamiar wymienić u siebie rozrząd (passat b4 silnik AFN). Jak wiadomo pompa wody nie jest podpięta pod rozrząd. Wobec tego czy wraz z rozrządem w ramach profilaktyki ją też wymienić? Dodam że aktualnie nie mam z nią żadnych problemów:) Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i ewentualne rady:)
Nie ma sensu wymieniac pompy "przy okazji" rozrządu skoro z pompą jest wsio OK.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

lukasz_bliw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 460
Rejestracja: pn kwie 02, 2007 21:37
Lokalizacja: Wysoka/Wrocław

Post autor: lukasz_bliw » sob lut 09, 2008 12:58

skoro niejest podpięta pod rozrżad czyli pozniejsza wymiana nie bedzie powodowala rozbierania rozrzadu .. Ja mam aaz i mam podpieta pod rozrzad czyli wymienilem przy rozrzadzie w Twojej sytuacji raczej bym nie wymienial:)


Było MK3 AAZ jest Accord 6 F18b2 i Leon ASV.

Awatar użytkownika
diaz34
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 280
Rejestracja: ndz maja 13, 2007 13:45
Kontakt:

Post autor: diaz34 » sob lut 09, 2008 18:53

pompa wody wytrzymuje 2 rozrzady ok.200 tys. w tym silniku pompa jest na pasku wielorowkowym czyli nawet jakby Ci kiedys padla to nie bedzie za bardzo problemu tak jak koledzy wyzej pisali...


Jestem mechanikiem ASO Skoda, słóże pomoca lecz tez czasem jej potrzebuje...

fili
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: ndz gru 10, 2006 19:26
Lokalizacja: Z PRAWOBRZEZA
Kontakt:

Post autor: fili » pn lip 21, 2008 18:05

podpinam sie pod temat musze wymienic pompe wody w mk 3 AFN i pytanie jest takie na ile srub jest przykrecona pompa i w ktorych miejscach pod rozrzadem czy jak jakies rysunki mile widizane


TUNING TECHNOLOGY
MKIII GTI TDI 20 JAHRE EDITION AFN NA SPRZEDAZ

Awatar użytkownika
milek_22
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:38
Lokalizacja: okolice bb

Post autor: milek_22 » wt lip 29, 2008 20:30

a w ibizie afn pompa jest na pasku rozrządu czy osobno??



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » wt lip 29, 2008 20:34

milek_22, tak samo jest na klinowym


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
milek_22
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: śr lut 07, 2007 02:38
Lokalizacja: okolice bb

Post autor: milek_22 » sob sie 02, 2008 22:23

no wiec, tak jak kolega mówi pompa jest na osobnym pasku, dokładnie na klinowym ale z dzisiejszego doświadczenia wiem ze lepiej pompe wymienić przy okazji paska. Zazwyczaj przy wymianie paska wymieniamy równieżz pasek klinowy i wielorowkowy, inny naciąg paska i pada w pompie uszczelniacz po czym zaczyna chałasować i zaczynamy zabawe od nowa, ściągamy pasek rozrządu żeby dostać sie do pompy, niema sensu, pompa z skf-a kosztuje ~ 70zł wiec szkoda roboty i czasu

[ Dodano: 02 Sie 2008 22:25 ]
w golfie miałem to samo, nie wymieniłem bo była dobra a po wymianie paska zaczeła piszczec/szumieć tylko ze tam spełniała jeszcze role napinacza



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 165 gości