Jaki termostat do 1y?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Deloox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 329
Rejestracja: pt cze 15, 2007 23:55
Lokalizacja: Olsztyn-Morąg-Hawaje
Kontakt:

Jaki termostat do 1y?

Post autor: Deloox » pn lip 28, 2008 20:22

Witam. Jestem przed wymianą termostatu, bo silnik nie łapie temperatury. Byłem dziś w sklepie i kupiłem firmy Wahler. Tu się pojawia pytanie: czy do silnika 1y, 1992r. Będzie pasował? W sklepie powiedziałem Wahler do golfa III 1992r. 1.9D 1y , no to facet dał mi termostat, który na pudełku ma oznaczenie 4256.87D50. Okazało się, że każdy termostat do innego silnika i ma inny numer. Czy ten podejdzie do mojego diesla? Na paragonie mam: Termostat VW audi Diesel, ale nie jestem specjalistą więc dzięki za podpowiedzi. Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pn lip 28, 2008 20:23 przez Deloox, łącznie zmieniany 1 raz.


moja była http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1196467#1196467

jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » pn lip 28, 2008 22:23

4253.87D taki ma być



Awatar użytkownika
Deloox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 329
Rejestracja: pt cze 15, 2007 23:55
Lokalizacja: Olsztyn-Morąg-Hawaje
Kontakt:

Post autor: Deloox » śr lip 30, 2008 20:57

Witam ponownie. Wymiana termostatu nic nie pomogła. Termostat stary okazał sie dobry (gotowałem go i otwiera się w okolicach 87 stopni), nowy reaguje tak samo jak stary. Dziwne, bo problemy z temperaturą pojawiły sie po wymianie oleju. Na początku było 90, po wymianie spadło o 85, i teraz jest podczas jazdy 80 stopni. Nie wiem czy wymieniać czujnik cieczy na silniku, czy zegary maja już dosyć. Mechanik mówi, żebym dał spokój sobie. Kurde jest wskaźnik i ma wskazywać 90.
Właśnie przejechałem 48km i co zauważyłem. Wskazania temepratury oscylowały w granicach 80stopni. Zatrzymałem sie i na postoju sprawdziłem jedna rzecz, jakie będzie wskazanie temperatury jak włączy sie wentylator. Najpierw termostat zaczął puszczać, ( dolny wąż się nagrzewał) wskazanie było 81-83, grzał sie grzał i włączył sie wentylator pierwszy bieg. Wskazanie podczas pierwszego biegu było 87 stopni, a powinno być 92-93. Niewiem wygląda to jak przestawienie skali podziałki. Pytanie takie czy jest to spowodowane padaniem czujnika czy wskaźnika w liczniku? Mechanik mówił, że jak będę wymieniał czujnik to rano, bo niby wtedy najmniej płynu chłodzącego wyleci, jakich ilości tego płynu moge sie spodziewac do przechwycenia?

ps. Po zmianie czujnika wskazania są dokładne wszystko działa ok. Temat do zamknięcia. Dzięki za pomoc.
Ostatnio zmieniony czw lip 31, 2008 14:31 przez Deloox, łącznie zmieniany 3 razy.


moja była http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1196467#1196467

Awatar użytkownika
piotrekrkk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pn paź 08, 2007 20:59
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: piotrekrkk » pt sie 01, 2008 20:29

To juz pytanie pomocnicze dla mnie - kolego , a jak szybko dochodził Ci do tych 80 stopni ?



Awatar użytkownika
Deloox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 329
Rejestracja: pt cze 15, 2007 23:55
Lokalizacja: Olsztyn-Morąg-Hawaje
Kontakt:

Post autor: Deloox » pt sie 01, 2008 21:25

Powiem ci jak jest: Odpalam auto i dojście do temperatury 85-88 stopni to jest w ten upał jakieś 3-5 km. Wieczorem jak jest chłodniej maks 10km dokładnie nie pamiętam. Od momentu jak go kupiłem ten czas nagrzania się nie był rewelacyjny, ale teraz jakoś jest szybciej. Nie wiem czemu, ale skala na moim liczniku jest trochę przesunięta w prawo i na środku mam właśnie temp, w granicach 87 stopni. Podczas jazdy po mieście temperatura dochodzi i nie spada. Jak stoję w korku to po prostu, od 87 do 92, wentylator zbija itd. W trasie temperatura jest minimalnie niższa, ale na pewno nie schodzi poniżej 84 stopni (w przybliżeniu). Według mnie jest ok. Mój brat na też zwykłego diesla, tez nagrzewa się trochę czasu, tylko u niego 90 stopni jest na środku wskaźnika. Temperatura u niego trochę mniej spada w trasie (minimalnie poniżej 90). Nie wiem może ma wpływ na to to że ma już kompa ( sdi z 1997r.) i przyspieszacza ma automatyczny, ja niestety posiadam jeszcze wajchę.
Ostatnio zmieniony pt sie 01, 2008 21:26 przez Deloox, łącznie zmieniany 1 raz.


moja była http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1196467#1196467

Awatar użytkownika
piotrekrkk
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pn paź 08, 2007 20:59
Lokalizacja: kraków
Kontakt:

Post autor: piotrekrkk » pt sie 01, 2008 21:34

u Ciebie i u brata z temperatura jest wszystko ok :) mogles najpierw tak napisać zanim zabierales sie za zmiane termosttatu. Ale ok upewniłem sie, u mnie na bank to termostat ,do 80-90 dogrzewa mi po jakichs 20 kilometrach w korku ladnie trzyma :) a w trasie nawet po dogrzaniu spada na oko do 68 , od zakupu jeszcze nigdy go tak nie zgrzałem aby wentylator sie zalaczył. Ciezarówka dogrzewa mi po 6 kilometrach do 80 stopni :D . Szkoda ze do termostatu nie da sie tak latwo dostac jak do czujnika temperatury. Dzieki za odpowiedź :) pozdrawiam



Awatar użytkownika
Deloox
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 329
Rejestracja: pt cze 15, 2007 23:55
Lokalizacja: Olsztyn-Morąg-Hawaje
Kontakt:

Post autor: Deloox » pt sie 01, 2008 22:36

piotrekrkk pisze:u Ciebie i u brata z temperatura jest wszystko ok :) mogles najpierw tak napisać zanim zabierales sie za zmiane termosttatu.
No masz rację, ale sugerowałem sie diagnozą mechanika. Najlepiej jak termostat to odrazu czujnik. Pozdrawiam


moja była http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1196467#1196467

Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

Post autor: wegi » wt paź 14, 2008 21:48

podłącze się pod temat, bo po dziesiejszych porządkach w garażu znalazłęm nowy terostat Vahlera od poprzedniego auta (MK2 1,6D). Teraz mam 1,9 TD (AAZ) i nie wiem czy w tych silnikach były tego samego rodzaju termostaty. Jeśli tak, warto byłoby go zostawić, bo dobra firma.
Moze ktoś na forum wie czy JP i AAZ miały takie same termostaty?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 177 gości