Brak mocy po dziwnym osłabnięciu hamulców

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

essadro
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn maja 21, 2007 18:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Brak mocy po dziwnym osłabnięciu hamulców

Post autor: essadro » czw lip 31, 2008 11:17

Witam

Temat spadku mocy i notlauf poruszany był wielokrotnie.
Przeszukałem forum i nie znalazłem przypadku podobnego do mojego stąd zakładam nowy temat.
Zacznę wiec od początku. Jestem użytkownikiem Golfa MK4 Variant 1.9 TDI silnik AHF 110 koni. Parę dni temu jadąc do pracy na chwile straciłem hamulce ( nie życzę nikomu takich problemów zwłaszcza w centrum Warszawy ), tak jakby nie było wspomagania (twardy pedał). Po zatrzymaniu samochodu i wyłączeniu silnika oraz wciśnięciu na „chama” pedału hamulca, pedał opadł i niby było wszystko ok hamulce działały poprawnie. Jadąc dalej w sumie z duszą na ramieniu nie rozpędzałem się zbytnio i na początku nie zauważyłem, że silnik nie ma takiej mocy jak wcześniej (pewnie turbo się nie załącza). Wczoraj byłem u jednego mechanika, który pośpiesznie sprawdzał mi przewody i wymienił kilka wężyków podciśnienia kazał również wymienić N75 oraz zawór zwrotny na wężyku doi N75 (notabene N75 wymieniłem bo urwał mi górną rurkę  przy zdejmowaniu wężyka) wymiana tych dwóch elementów miała pomóc ale jak można się domyślić nie pomogła. Zacząłem więc bardziej interesować się tematem i sprawdziłem sam czy występuje jakieś ciśnienie w przewodach przykładając palec do zdjętej rurki z N75 (na forum jest filmik w temacie „inny spadek mocy” czy coś podobnego gdzie widać wyraźnie jak zasysane jest powietrze do N75) żadnego ciśnienia nie wyczułem. Tak, więc może ktoś z was koledzy jest mi w stanie pomóc lub zaproponować jakiś dobry warsztat w Warszawie, który naprawiłby mi mojego Golfa. Niedawno przeprowadziłem się do stolicy i nie znam żadnego mechanika, który mógłby zająć się tą usterką.

Z góry dzięki za pomoc.

PS. Jeśli będzie trzeba mogę opisać problem bardziej szczegółowo.

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » czw lip 31, 2008 11:25

Masz prawdopodbonie problem z podcisnieniem wytwarzanym przez wakumpompę , podcisnienie te zarówno ma wpływ na sprawnośc hamulców (wspomaganie) oraz na prace ( sterowanie) turbiny.

Trzeba by sprawdzic wakuometrem jakie podcisnienie wytwarza wakum-pompa , jesli jest za niskie to :

- nieszczelnośc na węzykach do N75 lub N18
- nieszczelnośc na przewodzie podcisnieniowym do serwa hamulców lub uszkodzone same serwo (rozszczelnione )
- uszkodzona wakum-pompa

Co do warsztatu w Wa-wie , najlepiej niech ktos z miasta cie pokieruje do właściwego człowieka


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Marioprestiz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: czw mar 27, 2008 13:42
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Marioprestiz » czw lip 31, 2008 11:28

moze do Masters'a podjedz
http://www.tdi-tuning.pl/



essadro
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn maja 21, 2007 18:03
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: essadro » czw lip 31, 2008 12:35

Dzwoniłem do Masters'a i powiedział mi, że jedyne co może zrobić to go zdiagnozować. Jeśli to wina turbo to mi nie pomoże :(. Może to jakaś nieszczelność tylko na wężykach bo jakby vakum pompa nie działała to bym pewnie nie miał hamulców, a może po prostu daje za słabe ciśnienie nie wiem.



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » sob sie 02, 2008 09:41

essadro, wpadnij do mnie to sie sprawdzi co sie dzieje


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 38 gości