xplo pokażę Ci jak to wygląda u mnie z tymi wyciekami oleju,
najpierw odma a konkretnie wężyk idący z zaworu ciśnienia na pokrywie zaworów do rury karbowanej, którą turbosprężarka zasysa powietrze z filtra powietrza (i czasami właśnie opary wraz z kropelkami oleju z odmy), widać ślady oleju na tym wężyku od odmy:
![Obrazek](http://images24.fotosik.pl/248/922c76803f0ed431m.jpg)
widać jak z tego wężyka olej kapiąc zabrudził kolektor ssący, po zdjęciu karbowanej rury od filtra powietrza widok jest taki :
![Obrazek](http://images25.fotosik.pl/247/1febe95c02ce6288m.jpg)
a olej znajduje się w plastikowej rurze profilowanej idącej dalej do części sprężającej turbiny (widać go wyraźnie na palcu):
![Obrazek](http://images24.fotosik.pl/249/840da73289b1d93am.jpg)
na poniższym zapożyczonym zdjęciu widać tył silnika (od strony turbosprężarki, przewody powietrza z turbosprężarki są zdjęte) widać po prawej stronie turbosprężarki okrągły króciec na który przychodzi rura z wlotem powietrza od strony filtra powietrza,
pod tym wlotem widać drugi skierowany w dół, którym turbina pcha już kolejnym wężem powietrze (wraz z oparami oleju i drobnymi kropelkami oleju zaciągniętymi z odmy) do intercoolera:
![Obrazek](http://images33.fotosik.pl/321/f0c302c44a55a592m.jpg)
na poniższym zdjęciu widać wąż którym sprężone powietrze jest pchane z turbiny do profilowanej plastikowej kształtki przed intercoolerem:
a tu widać (na moim przykładzie ciemny zabrudzony pyłem ślad oleju na górnej części węża idącego do intercoolera (zdjęcie robione 3 miesiące temu a obecnie ten ślad jest dużo większy i mocno wilgotny - sam olej):
![Obrazek](http://images27.fotosik.pl/207/2684511c5fee147bm.jpg)
wystarczy teraz zdjąć metalową opaskę zaciskową z tego kawałka węża przed intercoolerem aby zobaczyć ile się z niej wyleje oleju a następnie ponownie założyć,
czasami olej zaczyna wyciekać już przed samym wlotem do kolektora ssącego tzn. przy zaworze EGR, wycieki widoczne na zaworze EGR widać u kolegi
losdamianos'a w tym temacie:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=178423&start=0
wkleiłem tam na 2 stronie rysunek z umiejscowieniem filtra wstępnego, który zwłaszcza po większym przebiegu auta trzeba wyczyścić (lubi się zaczopować brudem, liściami i owadami co powoduje - nawet przy czystym zasadniczym filtrze powietrza powodować zasysanie przez turbo znacznej ilości opar i kropel oleju z odmy),
sądzę, że po jego wyczyszczeniu wycieki oleju z odmy powinny się zminimalizować ale czas pokaże.
[ Dodano: 23 Lip 2008 11:38 ]
muszę jeszcze dodać, że u mnie spalanie oleju jest praktycznie minimalne - od wymiany do wymiany przy przebiegu 10 kkm ubywa na bagnecie około 2-3 mm tego oleju ale u Ciebie
xplo jest dość duże i może wina nie leżeć tylko w samej odmie,
może uszczelniacze zaworów kwalifikują się już do wymiany, mój silnik ma przebieg 170 kkm ale nie wiesz czy Twój jest autentyczny (chyba, że jesteś tego całkowicie pewny).