Cos stuka, ale to chyba nie popychacze

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Andbor
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw maja 01, 2008 13:59
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Andbor » sob lip 19, 2008 23:02

SORY, ja tylko napisałem co ja zaówarzyłem napisałem ;"co mogę powiedzieć to tylko to że małe przyrost mocy, ale to może być spowodowane świeżym olejem" jestem kierowca od 24rech lat mama pewne doświadczenia i jestem w pełni poważny, przyrost mocy po wymianie oleju A PISAłEM żE PO WYMIANIE OLEJU A NIE LEPSZYM OLEJU, jest znatrzny a jest to spowodowane co tu dużo mówić lepszym smarem co ma wpływ na tarcie metal-metal, a o filmach olejowych kolego słyszałeś? radzę poczytać,
Podrawiam
]A test który radziłem radzę zrobić i opisać a ja się do tego puźniej odniosę i nadal uważam że mechaniory chcą z Ciebie wyssać 4 koła, alee...
mały komentarz co do oleju ale nie mego autorstwa;

OLEJ SILNIKOWY, PRODUKT NA WYSOKIM POZIOMIE TECHNICZNYM

Jakie podstawowe funkcje pełni olej silnikowy?

Spełnia on 7 głównych zadań:

* zmniejsza tarcie,
* ogranicza zużycie ruchomych części w silniku,
* chłodzi silnik,
* utrzymuje czystość powierzchni smarowanych mechanizmu,
* uszczelnia zespół cylinder - tłok - pierścienie tłokowe,
* chroni przed korozją,
* umożliwia uruchomienie wszystkich zespołów w szerokim zakresie temperatur.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob lip 19, 2008 23:37

Andbor pisze:Jakie podstawowe funkcje pełni olej silnikowy?
prosiłem Cię Andbor o trochę powagi a Ty dalej żarty sobie stroisz,
Andbor pisze:jestem kierowca od 24rech lat mama pewne doświadczenia i jestem w pełni poważny, przyrost mocy po wymianie oleju A PISAłEM żE PO WYMIANIE OLEJU A NIE LEPSZYM OLEJU, jest znatrzny a jest to spowodowane co tu dużo mówić lepszym smarem co ma wpływ na tarcie metal-metal, a o filmach olejowych kolego słyszałeś? radzę poczytać,
tak... po wymianie oleju przyrost mocy jest znaczny :grin:
słyszałem kiedyś o filmach olejowych - to takie, w których głównym bohaterem jest olej :rotfl:
aj Andbor niezły żartowniś z Ciebie
pozdrawiam :piwka:


Obrazek

Awatar użytkownika
jarorlit
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: śr kwie 05, 2006 22:52
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: jarorlit » ndz lip 20, 2008 00:22

Andbor pisze:proponuje ci prosty test odpal wuzek, niech pochodzi z minute i zacznij naciskać pedał chamulca(góra-dół) tak szybko aby pedał stawał się twardy i słuchaj czy stukanie zanika czy nie
Ok, sprawdze to. Silnik za namowa kilku warszatatow (w tym ASO Skoda) zostal zmieniony glownie ze wzgledu a fatalne cisnienie oleju i ze nic nie pomogla wymiana samej pompy olejowej. Teraz cisnienie ok, ale dziwne jest jednak, ze halas pozostal w zasadzie taki sam...



Andbor
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: czw maja 01, 2008 13:59
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Andbor » ndz lip 20, 2008 13:18

Kolego Sztomel a co cię tak bawi? możesz jakoś to uzasadnić?



Awatar użytkownika
jarorlit
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: śr kwie 05, 2006 22:52
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: jarorlit » ndz lip 20, 2008 15:10

Andbor pisze:proponuje ci prosty test odpal wuzek, niech pochodzi z minute i zacznij naciskać pedał chamulca(góra-dół) tak szybko aby pedał stawał się twardy i słuchaj czy stukanie zanika czy nie
Sprawdzielem, stukanie takie metaliczne cyk, cyk, cyk....w tempie obrotow walu korbowego - moze minimalnie zanika podczas wciskania pedalu hamulca.
ALe moze tylko mi sie wydaje, bo to cykanie jak silnik sie rozgrzeje to jest naprawde ciche.
Mechanik u ktorego robilem twierdzi, ze jest ok, ale ja porownywalem ten dzwiek z identycznym silnikiem w innym samochodzie i u mnie slychac to wyraznie...



gzola
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: sob gru 01, 2007 16:53
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: gzola » śr lip 23, 2008 19:41

Wlej do baku STP do czyszczenia wtrysków, u mnie cykanie znikło po około 700 kilometrach.



Awatar użytkownika
jarorlit
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: śr kwie 05, 2006 22:52
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: jarorlit » śr lip 23, 2008 22:14

gzola pisze:Wlej do baku STP do czyszczenia wtrysków, u mnie cykanie znikło po około 700 kilometrach.
Niestety probowawlem tego jakis czas temu i niepomoglo.
Zreszta czy wtryski by stukaly przez pierwsze pare sekud a poziej by prawie zupelnie cichly?
Wg mnie tak zachowuja sie tylko popychacze.
Albo mam cos z glowica, albo wstawione popychacze byly wadliliwe.
Myslicie, ze to mozliwe? Czy dobrze mysle?



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » ndz lip 27, 2008 13:06

Bardziej prawdopodobne ze wtryski stukają na zimno niz po rozgrzaniu. Tylko co rozumiemy przez to pukanie czy to pochodzi z samego wtryskiwacza i jest to pykanie iglicy wtryskiwacza czy jest to spowodowane złym rozpylaniem paliwa przez co praca silnika jest twarda i silnik puka. Jednak wydaje mi sie ze w TDI wtryski nie sprawiają kłopotów oczywiście gdy nikt przy nich nie grzebał. Stawiam raczej na popychacze .



Soldier_M
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: wt sie 29, 2006 21:26
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: Soldier_M » pt gru 19, 2008 11:53

Witam kolegów. Jak tam z problemem stuków, czy został już rozwiązany?, może to 2-masówka ?


Soldier_Marine

Denior
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: pt mar 07, 2008 20:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Denior » śr lut 18, 2009 19:53

Jarolit i jak z tym stukaniem znalazłeś przyczyne???



Awatar użytkownika
jarorlit
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 201
Rejestracja: śr kwie 05, 2006 22:52
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: jarorlit » ndz mar 01, 2009 22:23

Witam,

Sorki, ze dopiero teraz odpowiadam, ale ostatnio mialem troche problemow i nawet nie zagladalem na forum :(
Co do stukow, to coz....
Przez pierwsze 5 km jazdy (dopuki sie silnik nie rozgrzeje) sa dobrze slyszalne, a poz niej praktycznie prawie w 100% zanikaja.
Tak wiec dalej nie wiadomo co to jest.
Preparat STP praktycznie nic nie zmienil.
Albo wiec wstawione teoretycznie dobre szklanki sa wadliwe, albo juz nie wiem....

Tak wiec problem dalej jest i nie wiem jak podejsc do tematu.
Bede wdzieczny za dalsze sugestje :-)



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » pn mar 02, 2009 00:02

Hmm to dziwne bo olej zimny czyli gęsty powinien skuteczniej wyciszac popychacze, nie mówie tu o sytuacji bezposrednio po rozruchu, a u ciebie po rozgrzaniu sie wycisza.



Denior
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: pt mar 07, 2008 20:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Denior » pn mar 02, 2009 14:10

No to jeszcze jedno mi przyszło do głowy - wytarte krzywki na wałku rozrządu, trzeba by zmierzyc wznios (róznice miedzy max a min gruboscią) tylko nie wiem jaka jest nominalna, jak sie silnik rozgrzeje (porozszerza) to kasuje luzy na szklankach i jest cicho



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » pn mar 02, 2009 23:41

Wałki rozrządu w TDI są bardzo trwałe, wątpie zeby w TDi w MK4 było cos nie tak z wałkiem, bardziej prawdopodobne jest to ze gniazda na popychacze są podtarte i popychacz ma luz na boki.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 118 gości