Zimny silnik i dziwne dzwieki.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob maja 10, 2008 09:49

jaro4444 pisze:Nie sprzęgło a łożysko sprzęgła jeśli to było ono ;)
racja, zbyt ogólnie to ująłem #-o


Obrazek

Awatar użytkownika
chmurapawel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 711
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: chmurapawel » śr lip 02, 2008 20:53

Witam! Czy sprezarka klimy moze stukac lub jak wy to muwicie przy zatarciu ciezko chodzic bo u mnie po wlaczeniu klimy cos stuka lub trzeszczy nie wiem jak to ujac i trzesie troche silnikiem tylko nie wiem czy to napinacz czy sprezarka od klimy. Dzieki



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr lip 02, 2008 21:01

chmurapawel wszystko jest możliwe ale czyż nie prościej podnieść maskę przy włączonym silniku i klimie i spojrzeć co się dzieje ze sprężarką i napędzającym jej koło pasowe paskiem wielorowkowym ? wszystko się może wyjaśnić w tym momencie.


Obrazek

Awatar użytkownika
chmurapawel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 711
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: chmurapawel » śr lip 02, 2008 21:05

wlanie nic nie widac sprezarka chodzi dobrze kolo nie lata, ale jak wylacze klime to ucicha. To jest dziwne, klima chlodzi dobrze, tylko cos ten napinacz chodzi na boki, mechanik stawia na napinacz ale 100% pewnosci nie daje
Ostatnio zmieniony śr lip 02, 2008 21:06 przez chmurapawel, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr lip 02, 2008 21:17

napinacz paska wielorowkowego zazwyczaj daje odgłos terkotania,
cóż jeśli mechanik zrobił wizualne oględziny i ma wątpliwości to co my biedne żuczki zza monitorów możemy więcej doradzić w takim przypadku ?


Obrazek

rudy_blondi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: wt sty 02, 2007 22:17
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: rudy_blondi » śr lip 02, 2008 21:45

Witam wszystkich!Mam pytanie związane ze zmianą silnika w Golfie IV ze 101km na 130 ASZ czy wiązka przewodów będzie pasować czy będę musiał przerabiać coś?A potrzebuje komputer do ASZ 130km na już!pozdrawiam i czekam na odpowiedź!


rudy_blondi
pozdrowienia

Awatar użytkownika
chmurapawel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 711
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: chmurapawel » śr lip 02, 2008 22:36

klego wlasnie o terkotanie mi chodzi, czyli na 100% napinacz?. Ale co z ta klima moze pasek ma wiekrze obciazenie i ztego glosniej terkocze.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw lip 03, 2008 01:31

chmurapawel no właśnie ja w swoim silniku mam nietypowy napinacz bo z amortyztorem jak chyba w większości ALH, terkotanie to jego znak rozpoznawczy, z tym że u mnie z klimą czy bez ( a klimę mam w manualu) terkotał od momentu zapalenia silnika aż do jego wymiany ( ale u innych są różne objawy) więc decyzja należy do Cibie - wymienisz - ustanie lub nie.


Obrazek

Awatar użytkownika
chmurapawel
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 711
Rejestracja: wt kwie 08, 2008 14:46
Lokalizacja: LKR
Kontakt:

Post autor: chmurapawel » czw lip 03, 2008 01:48

ja tez mam ten napinacz z amortyzatorem, to problem moze bedzie zglowy. Odezwe sie jak pomoze. Dzieki

[ Dodano: 10 Lip 2008 10:49 ]
Witam ponownie. No niestety u mnie po wyminie napinacza na nowy jest to samo, wyszlo ze to na 90% pompa klimatyzacji i juz nie wiem co dalej czy nowa czy jakos sie to robi. Jak by kogos interesowal napinacz tu jest moj stary

http://allegro.pl/item398078489_napiuna ... ia_a3.html

Dzieki POZDR
Ostatnio zmieniony czw lip 10, 2008 10:48 przez chmurapawel, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
george_79
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 188
Rejestracja: czw lis 01, 2007 02:55
Lokalizacja: Warszawa / Pęsy
Kontakt:

Post autor: george_79 » ndz lip 13, 2008 19:08

Cześć, no to i ja się podłączę pod temat o piszczeniu. U mnie piszczy coś gdy włączę klimę manualną (wtedy gdy powstaje opór na pasku gdy włączy się sprężarka) i tylko w przypadku obrotów w okolicy 950. Gdy dodam gazu albo wyłączę klimę to piszczenie znika. Podejrzewam albo coś w sprężarce klimy (jakieś łożysko?) albo ślizganie się paska wielorowkowego. Miał ktoś kiedyś identyczne objawy ?

Pozdro.


[img]http://images.spritmonitor.de/249749_5.png[/img]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=152667][img]http://images43.fotosik.pl/267/042e53b984389f25.png[/img][/url]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=287386]>>Sprzedam elementy Nokia DSP<<[/url]

shreek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: sob kwie 05, 2008 12:20
Lokalizacja: Łuków

Post autor: shreek » pn lip 14, 2008 22:19

Witam ponownie.

Odnośnie sedna tematu i pytania z pierwszego posta - pomogła wymiana napinacza paska rozrządu. Po wyjeciu rolki okazało sie że cos w srodku grzechotało i to bylo powodem opisywanego przeze mnie dzwieku.

Dzieki za Waszą pomoc i za wszystkie glosy w temacie pozdrawiam.



russso
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: śr lip 02, 2008 08:55
Lokalizacja: małopolska

Post autor: russso » śr gru 03, 2008 21:24

Witam!
Moje pytanie w sprawie napinacza do MK4 1,9 TDI ALH. Otuż po wymianie paska wielorowkowego u mechanika ponieważ strzelił w trasie zauważyłem dziwne zachowanie silnika! Po odpaleniu auta silnik chodzi noramlnie słychać jak sie otworzy maskę jak troche klekota ten napinacz z amortyzatorkirm bo jak go chyce to jest ok. Ale problem jest w tym że jak rano odpalę i zaczynam lekko ruszać popuszczając sprzegło to słychać warkot . I moje pytanie brzymi czy możliwe jest że to wina tego napinacza? Mechanik muwił przy wymianie zo on własnie pada. Bardzo proszę o jaką poradę.
Pozdrawiam!



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 172 gości