Jak sprawdzić ustawienie rozrządu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Jak sprawdzić ustawienie rozrządu
Wymieniałem samodzielnie pasek rozrządu w GOLFIE III 1,9TDI. Niestety zapomniałem zaznaczyć położenie koła zębatego rozrządu. Nie jestem pewny, czy koło zębate wałka rozrządu jest na swoim miejscu. Wiem, że może być z tego powodu wielki problem. Szukałem znaków na kole rozrządu, ale niestety ich nie znalazłem. Pomóżcie mi, jak sprawdzić, czy koło zębate rozrządu jest ustawione poprawnie.
Ostatnio zmieniony śr lip 09, 2008 09:29 przez jurek589, łącznie zmieniany 1 raz.
zdejmujesz osłonę klawiatury - wałek rozrządu powinien być ustawiony tak ze krzywki na wałku obie są w górze na 1 cylindrze czyli tym najbliżej paska, wtedy rowek na wałku widoczny po przeciwnej stronie czyli od strony skrzyni biegów powinien być ustawiony równolegle do płaszczyzny głowicy, zdejmujesz kapurek zaslepiający w skrzyni biegów na kielichu - osłonie koła zamachowego i w tym momencie powinno być widać że znak na kole zamachowym zgrywa się ze strzałką w otworze


- Gobo90
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2197
- Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:56
- Lokalizacja: Świdnik
- Kontakt:
Dokładnie tak jeszcze zapomniałeś dodać o bolcu który się wkłada w kolo na pompiegreg pisze:zdejmujesz osłonę klawiatury - wałek rozrządu powinien być ustawiony tak ze krzywki na wałku obie są w górze na 1 cylindrze czyli tym najbliżej paska, wtedy rowek na wałku widoczny po przeciwnej stronie czyli od strony skrzyni biegów powinien być ustawiony równolegle do płaszczyzny głowicy, zdejmujesz kapurek zaslepiający w skrzyni biegów na kielichu - osłonie koła zamachowego i w tym momencie powinno być widać że znak na kole zamachowym zgrywa się ze strzałką w otworze

- damian24
- Ma gadane
- Posty: 169
- Rejestracja: śr mar 29, 2006 21:22
- Lokalizacja: Częstochowa/Białystok/Hildesheim
- Kontakt:
A jak sprawdzic poprawnosc ustawienia pompy w 1.6 TD bo niedawno był zmieniany rozrzad i wydaje mi sie ze za głosno chodzi (słyszałem ze jak jest przestawiony to chodzi jak ursus). U mnie nie jest tak zle. Fachowiec nie był z pewnego zrodła. Winny napewno nie jest tłumik, ani sam silnik bo jest po remoncie i przed wymiana chodził ciszej.
Witam.
Mam golfika 1.3 na wtrysku
Szukam pomocy
Wymieniałem uszczelniacze na korbowodzie i na wałku rozrządu i przy okazji pasek rozrządu.
Po ustawieniu punktów kontrolnych na kole zamachowym i kole wałku rozrządu silnik pracuje nie równomiernie i szarpie niskie obroty!
Zastanawiam się nad aparatem ? Palec nie jest skierowany prosto na punkt kontrolny odsunięty o 3-4 milimetry. Czy może być to przyczyną szarpanie silnika?
Mam golfika 1.3 na wtrysku
Szukam pomocy

Wymieniałem uszczelniacze na korbowodzie i na wałku rozrządu i przy okazji pasek rozrządu.
Po ustawieniu punktów kontrolnych na kole zamachowym i kole wałku rozrządu silnik pracuje nie równomiernie i szarpie niskie obroty!
Zastanawiam się nad aparatem ? Palec nie jest skierowany prosto na punkt kontrolny odsunięty o 3-4 milimetry. Czy może być to przyczyną szarpanie silnika?
nowiesio pisze:Zastanawiam się nad aparatem ? Palec nie jest skierowany prosto na punkt kontrolny odsunięty o 3-4 milimetry. Czy może być to przyczyną szarpanie silnika?
raczej
[ Dodano: 09 Lip 2008 00:14 ]
1,9 TD bedzie chodzil na wysokich obrotachgreg pisze:zresztą jesli źle ustawi koło pompy to najwyżej nie odpali a jak źle ustawi rozrząd to pójdzie w koszty
[...]Mam dwie kreski, - no to masz słaby zasięg
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości