Czy sprzęgło w AHF wymieniać razem z kołem dwumasowym?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

scorpion
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: sob lip 08, 2006 00:18
Lokalizacja: Poznań

Czy sprzęgło w AHF wymieniać razem z kołem dwumasowym?

Post autor: scorpion » ndz lip 06, 2008 10:58

Szukałem na forum, ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi, dlatego zakładam temat. Poślizg na sprzęgle, bierze bardzo nisko, jedynka wchodzi ciężko, wsteczny zgrzyta. Mechanik powiedział, że sprzęgło do wymiany + koło dwumasowe też (silnik 1.9 TDI 110 oznaczenie AHF). Koszt metariałów + robocizna 3000 PLN !!! :(

Wydatek nie mały, więc teraz moje pytanie. Czy w typ typie silnika konieczna jest wymiana sprzęgła razem z kołem dwumasowym? Znalazłem na allegro komplet sprzęgła bez koła za 505 PLN, a z kołem za 1200 PLN. Różnica spora, a nie chce wymieniać czegoś co jest dobre. Auto rocznik 1999 przejechane 207 tyś.

Proszę o opinie, czy należy wymienić wszystko jak mechanik radził?



DAB
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: czw maja 01, 2008 16:37
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: DAB » ndz lip 06, 2008 11:22

cześć kolego , przy dwumasówće jest sprawa taka że wszystko zależy od tego jakie masz objawy..... sprzęgło dwumas.różni się od zwykłego tylko tym żę tłumik drgań skrętnych w zwykłym masz na tarczy ,a w dwumasie w kole zamachowym.... i raczej rzadko jest koło dwymas. do wymiany, może mechanior nie wie o czym mówi..... wiesz najłatwiej wymienić komplet..... pozdro



scorpion
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: sob lip 08, 2006 00:18
Lokalizacja: Poznań

Post autor: scorpion » ndz lip 06, 2008 15:31

Objawy są takie jak pisałem. Ciężko wchodzą biegi i ślizga się sprzęgło przy gwałatwnym przyspieszaniu. Nie wiem jako można sprawdzić czy koło dwumasowe jest do wymiany?



DAB
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: czw maja 01, 2008 16:37
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: DAB » ndz lip 06, 2008 16:23

jak byś miał dwaumas . do wym. to przy ruszaniu bardzo by szarpało (tak jak byś bardzo szybko puścił sprzęgło ,i dal mało gazu)mniej więcej o to chodzi ..... jak pojedziesz do dobrego mechanika to przy wymianie tarczy stwierdzi czy masz koło też do wymiany, raczej najczęściej trzeba wymienić samą tarcze.....a tak na marginesie objawy wskazują raczej na wysprzęglik , zanim weżmiesz sie za sprzęgło to sprawdz wysprzęglik ...pozdr.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » ndz lip 06, 2008 23:59

ja w MK5 wymieniałem koło dwumasowe a objawem jego końca było szarpanie przy ruszaniu, w trakcie jazdy żadnych objawów, przy gaszeniu bez wciśniętego sprzęgła (dobrą zasadą jest włącznie ale i wyłącznie diesla z wciśniętym sprzęgłem, bo to wydłuża życie dwumasa) również "podskok" silnika oraz przy zapalaniu silny wstrząs silnika. Sprzęgło im cieplejsze, to brało coraz wyżej. Po wymianie kompletu jest OK. Aha - jeszcze jedno - nie jest regułą wymienianie od razu całego kompletu, jeżeli jedno z dwóch jest OK to zostawić, a jeżeli mówisz że się ślizga to tu stawiam na tarczę sprzęgła, dwumas tu nie ma nic do rzeczy.
Ostatnio zmieniony pn lip 07, 2008 00:03 przez doggie, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

Post autor: Kulon » pn lip 07, 2008 00:04

scorpion pisze:Koszt metariałów + robocizna 3000 PLN
powiem że ta cena to kosmos
komplet sprzęgła z dwumasem sachsa kosztuje 1200-1500zł
valeo 1150 zł http://www.allegro.pl/item395140684_spr ... 9_tdi.html i to nawet z poznania
robocizna 300-500 to max naprawde
olej 100 zł
to jak liczyć po maxie to 2100 zł, lepiej zmień mechanika zdzierce

a padnięty dwumas objawia się pukaniem na zimnym silniku przy skrzyni
Ostatnio zmieniony pn lip 07, 2008 00:07 przez Kulon, łącznie zmieniany 2 razy.


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

scorpion
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: sob lip 08, 2006 00:18
Lokalizacja: Poznań

Post autor: scorpion » pn lip 07, 2008 00:04

Nic nie szarpie przy ruszaniu. Bez problemu rusza tyle, że biegi ciężko wchodzą jak pisałem wcześniej. Dzisiaj rano podjadę do innego mechanika i zobaczymy co powie. Może tamten chce mnie po prostu naciągnąć. Dzięki za pomocne informacje.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pn lip 07, 2008 00:05

kulon-x pisze:
scorpion pisze:Koszt metariałów + robocizna 3000 PLN
powiem że ta cena to kosmos
komplet sprzęgła z dwumasem sachsa kosztuje 1200-1500zł
robocizna 300-500 to max naprawde
olej 100 zł
to jak liczyć po maxie to 2100 zł, lepiej zmień mechanika zdzierce

a padnięty dwumas objawia się pukaniem na zimnym silniku przy skrzyni
zgadza się , zapomniałem jeszcze o pukaniu z okolicy skrzyni. Mnie wymiana całego kompletu z robocozną do Mk5 kosztowała 1800 zł. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Kulon
Forum Master
Forum Master
Posty: 1994
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:38
Kontakt:

Post autor: Kulon » pn lip 07, 2008 00:09

karolbro4 pisze:Mk5 kosztowała 1800
do MK5 zestaw jest tańszy ale to jednak nie 3000 zł !!

a to że biegi ciężko wchodzą to może być docisk

[ Dodano: 07 Lip 2008 00:13 ]
scorpion, przebieg nie jest mały ale dwumasy wytrzymuja około 250 tyś to zależy napewno od użytkowania
Ostatnio zmieniony pn lip 07, 2008 00:11 przez Kulon, łącznie zmieniany 1 raz.


Jeżeli miewasz problemy z kobietami, to miej na uwadze to, że z problemami trzeba się czasem przespać.
PL
Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » pn lip 07, 2008 00:19

u mnie akurat w Mk5 dwumas niestety razem z tarczą był do wymiany może dlatego, że poprzednim użytkownikiem była kobieta (notabene Belgijka :grin: )
Ostatnio zmieniony śr lip 08, 2009 11:54 przez doggie, łącznie zmieniany 1 raz.



scorpion
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: sob lip 08, 2006 00:18
Lokalizacja: Poznań

Post autor: scorpion » pn lip 07, 2008 12:00

No to już wszystko wiem. Mechanik rozebrał całe sprzęgło. Okazało się że koło dwumasowe w kawałkach i przez to zniszczyło resztę. Podobno tarło już o skrzynię biegów, że o mało co nie zrobiło dziury. Jest wszystko do wymiany. Cały komplet.

Kupiłem właśnie na allegro komplet firmy Luk (ponoć dają je na pierwszy montaż) za 1170 zł. Jutro z rana kurier ma dostarczyć. Za robociznę policzy 200 zł. Więc wszystko na gotowo powinno zamknąć się w 1400 zł :)



ziomek101
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn sie 10, 2009 15:26
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

Post autor: ziomek101 » śr paź 21, 2009 21:29

DAB pisze:jak byś miał dwaumas . do wym. to przy ruszaniu bardzo by szarpało (tak jak byś bardzo szybko puścił sprzęgło ,i dal mało gazu)mniej więcej o to chodzi ..... jak pojedziesz do dobrego mechanika to przy wymianie tarczy stwierdzi czy masz koło też do wymiany, raczej najczęściej trzeba wymienić samą tarcze.....a tak na marginesie objawy wskazują raczej na wysprzęglik , zanim weżmiesz sie za sprzęgło to sprawdz wysprzęglik ...pozdr.
witam
mam pytanko
mam problem z mk5
1.9 tdi
strasznie szarpie przy przyspieszaniu, w zakresie obrotow 1400-1800
im wyzszy bieg tym drgania sa bardziej odczuwalne
drzy, az cala tapicerka
po przekroczeniu 2000 obr zanika i idzie gladko
sprzeglo sie nie slizga
przebieg niecale 50tys km
dodam ze po chipie



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10545
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » śr paź 21, 2009 23:00

ziomek101, za dużo "koksu" z dołu i dwumas nie wyrabia, u mnie jest trochę podobnie, około 1500-1600 rpm czuję delikatne szarpnięcia - olewam to, jeżdżę i się nie przejmuję bo to delikatne
Ostatnio zmieniony śr paź 21, 2009 23:01 przez doggie, łącznie zmieniany 1 raz.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 111 gości