czujnik temp

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

piter13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 481
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 20:02
Kontakt:

czujnik temp

Post autor: piter13 » pt cze 27, 2008 09:09

witam , czy czujnik od temperatury w mk3 1Y ten z przodu co siedzi w plastikowym kruccu od weza jest wykrecany czy musze cały ten kruciec odkrecac i razem z nim to wymienic?



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » pt cze 27, 2008 09:16

jest wciskany. pociagniesz i wyjdzie. jest na nim oring. tylko rob to na zimnym silniku.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
scols11
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 285
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 18:03
Lokalizacja: Jaslo

Post autor: scols11 » pt cze 27, 2008 10:14

souler pisze:jest wciskany. pociagniesz i wyjdzie. jest na nim oring. tylko rob to na zimnym silniku.
Dodatkowo jest na nim wsówanie z boku zabezpieczenie, m usisz najpierw je wyciągnac :bajer:



piter13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 481
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 20:02
Kontakt:

Post autor: piter13 » pt cze 27, 2008 10:44

no jest tam takie zabezpieczenie własnie , czyli najpierw je a pozniej czujnik, a jak jest z wsadzeniem tego ustrojstwa pozniej ? drogi taki czujnik i czy on moze odpowiadac za słabe odpalanie na goracym silniku? z gory dzieki



limal
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pn paź 30, 2006 11:54
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: limal » pt cze 27, 2008 11:10

piter13 pisze:no jest tam takie zabezpieczenie własnie , czyli najpierw je a pozniej czujnik, a jak jest z wsadzeniem tego ustrojstwa pozniej ? drogi taki czujnik i czy on moze odpowiadac za słabe odpalanie na goracym silniku? z gory dzieki
Z zakładaniem czujnika nie powinno być problemów.
Koszt nowego czujnika to ok. 30 zł. Jeśli masz prawidłowe wskazania temperatury na zegarach, świece żarowe przy zimnym silniku grzeją, przy rozgrzanym nie załączają się, to czujnik jest w porządku i nie ma sensu go wymieniać bo to nic nie da.
Każdy wolnossący diesel na rozgrzanym silniku kiedy świece są wyłączone odpala trochę gorzej. Pytanie tylko jak to wygląda u ciebie, tzn jak długo kręcisz rozrusznikiem , czy odpala równomiernie na wszystkie cylindry itd.
Pozdrawiam!



jaszczur
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 6612
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 09:34
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: jaszczur » pt cze 27, 2008 17:22

piter13, wszystko opisane jak wymienic jest tutaj http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=113603



piter13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 481
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 20:02
Kontakt:

Post autor: piter13 » pt cze 27, 2008 18:51

limal pisze:Każdy wolnossący diesel na rozgrzanym silniku kiedy świece są wyłączone odpala trochę gorzej. Pytanie tylko jak to wygląda u ciebie, tzn jak długo kręcisz rozrusznikiem , czy odpala równomiernie na wszystkie cylindry itd.
kolego auto zimne pali od strzała a gorace potrafie krecic z 6 razy i kupa dymu za mna, gdzies czytałem na forum ze to ten czujnik własnie moze byc



limal
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pn paź 30, 2006 11:54
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: limal » pt cze 27, 2008 21:55

W nowoczesnych silnikach diesla którymi steruje komputer, czujnik temperataury jest bardzo ważnym elementem i jego niesprawność może powodować nieprawidłową pracę.
W twoim samochodzie czujnik temperatury cieczy służy tylko i wyłącznie dwóm celom.
1) Sterowanie pracą świec żarowych ( zimny silnik świece grzeją ,gorący są wyłączone. Z twojego postu wnioskuję że jest wszystko ok.)
2) Wskaźnik temperatury w zegarach ( Nie napisałeś o żadnych nieprawidłowościach, więc rozumiem że też jest ok.)
Nie wymieniaj czujnika bo nic to nie pomoże.
Problemu raczej upatrywałbym w samym silniku. Przyczyn może być wiele. np. słaba kompresja, zła regulacja itp.
Pozdrawiam!



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » sob cze 28, 2008 00:39

zostaw ten czujnik. pompa ma juz swoje lata i do regeneracji sie nadaje.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

piter13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 481
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 20:02
Kontakt:

Post autor: piter13 » sob cze 28, 2008 02:06

souler pisze:zostaw ten czujnik. pompa ma juz swoje lata i do regeneracji sie nadaje.
nie kolego niestety jestes w błedzie bo auto ma dopiero 100 tys przebiegu a mamy go prawie od nowosci i rzadko co sie nim jezdziło , takze silnik i osprzet jest wszystko w porzadku , swiece maja dwa lata boscha , aku ok , ale ja ten czujnik odłanczam to bardzo dobrze odpala , tylko temp nie pokazuje wtedy , chyba ze moze to cos z katem wtrysku



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » sob cze 28, 2008 09:49

piter13 pisze:
souler pisze:zostaw ten czujnik. pompa ma juz swoje lata i do regeneracji sie nadaje.
nie kolego niestety jestes w błedzie bo auto ma dopiero 100 tys przebiegu a mamy go prawie od nowosci i rzadko co sie nim jezdziło , takze silnik i osprzet jest wszystko w porzadku , swiece maja dwa lata boscha , aku ok , ale ja ten czujnik odłanczam to bardzo dobrze odpala , tylko temp nie pokazuje wtedy , chyba ze moze to cos z katem wtrysku

to ci podpowiem, ze w na cieplym w zasadzie swiece nie grzeja, wiec gdzie tu wina czujnika? polej pompe woda i sprobuj wtedy odpalic. jesli odpali na dotyk to regeneracja, a przebieg w tym przypadku o niczym nie swiadczy, bo polskie paliwo to syf. druga sprawa tak maly przebieg w starym aucie tez zle, bo auto bylo malo jezdzone, a samochody tego nie lubia. kat wtrysku tez mozesz sprawdzic.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

barteczek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: czw maja 08, 2008 16:02
Lokalizacja: SO ...

Post autor: barteczek » sob cze 28, 2008 23:01

w tym przypadku obstawial bym pompe ... czujnik nie ma nic do rzeczy(a filtr paliwa wpozo?)


........VW............

limal
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: pn paź 30, 2006 11:54
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: limal » ndz cze 29, 2008 11:38

Czujnik zmienia swoją rezystancję w zależności od temperatury, im mniejsza tym rezystancja większa. A więc po zdjęciu wtyczki czujnika, przekźnik świec żarowych otrzymuje sygnał że silnik jest zimny i załącza grzanie świec i auto odpala lepiej. U mnie po przekroczeniu temperatury ok.70 stopni świece już się nie załączają. Spróbuj sprawdzić przy jakiej temp. u ciebie grzanie świec się już nie załącza.
Nie podejmuję się stwiedzić z jakiego powodu u ciebie tak ciężko odpala przy gorącym silniku, jednak z pewnością nie jest to wina czujnika.
Pozdrawiam!



piter13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 481
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 20:02
Kontakt:

Post autor: piter13 » ndz cze 29, 2008 23:50

souler pisze:to ci podpowiem, ze w na cieplym w zasadzie swiece nie grzeja, wiec gdzie tu wina czujnika?
no wlasnie wiem ze nie grzeja tylko jak odłacze ten czujnik pokaze sie kontrolka ze swiece grzeja i pali od strzała a tak z tym czujnikem to lipa trzeba krecic silnikiem a siece nie pokazuje ze grzeja, a moze cos z rozrzadem nie tak?



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 138 gości