Spalanie oleju.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

holi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt lip 05, 2005 23:53
Lokalizacja: Szczytna

Spalanie oleju.

Post autor: holi » pn cze 23, 2008 20:56

Witam. Mój silniczek to 1Z. Pali mi niemiłosiernie dużo oleju ale niestety takiego już kupiłem. Sprzedawca był nieuczciwy i zataił przedemną ten fakt. Ale wróćmy do sedna. Otóż zastanawia mnie co jest do roboty i co może być przyczyną dużego spalania oleju (1l na 400 km). Zauważyłem że jak jeżdże autem nie przekraczając 1800obrotów to prawie wogóle nie bierze oleju. Za to po przekroczeniu tej granicy zaczyna się "rozpacz". Może to być wina turbiny? Ostatnio zrobiłem głowice i wymieniłem uszczelniacze ale nie odnotowałem żadnych popraw. Natomiast gdy miałem zdjętą głowicę to znajomy mechanik powiedział mi że silnik ma już za duże luzy na tłokach. Przebieg auta to 240tys km co chyba nie jest prawdą. Pozdrawiam i proszę o jakieś podpowiedzi, bo nie wiem co mam robić z autem a koszty napraw nie są małe.



waldek315
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pn cze 23, 2008 13:25
Lokalizacja: śwa

Post autor: waldek315 » pn cze 23, 2008 21:24

trudn się niedziwic ze bierze olej jak ma luzy na tłokach , a odpala ci bez gazowania czy niemozesz odpalic go rano ?? lepiej zrub sobie szlif alvo wymien silnik bo na tym daleko niezajedziesz więcej będziesz wydawał na olej niz to wszystko warte



holi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt lip 05, 2005 23:53
Lokalizacja: Szczytna

Post autor: holi » pn cze 23, 2008 21:28

Auto pali bez problemu i bez gazowania. Jak jeszcze było zimno na dworze i miałem spalony bezpiecznik od świec (ten duży) to też palił.



wazki21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: sob maja 31, 2008 22:15
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: wazki21 » pn cze 23, 2008 21:44

Kolego zdejmij sobie gumowy przewód co idzie od turbiny do kolektora i sprawdz ile w nim siedzi oleju...jeżeli sporo to znaczy, że turbina ciągnie olej...jeżeli natomiast są tam tylko śladowe ilości oleju to znaczy, że prawdopodobnie pierścionki do wymiany...odkręć korek wlewu oleju i zobacz czy mocno dmucha, kopci i bije olejem..zrób podobnie z bagnetem...jeżeli się to potwierdzi to niestety czeka Cię remoncik silnika....dla pewnośći proponuję sprawdzić jeszcze ciśnienie sprężania..



holi
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt lip 05, 2005 23:53
Lokalizacja: Szczytna

Post autor: holi » pn cze 23, 2008 21:56

Ok sprawdzę ten przewodzik ale dopiero jutro. A co do pierścionków to czy sama wymiana wystarczy czy trzeba nowe tłoki i szlif robić, a tu koszt duży i można poszukać samego bloku w dobrym stanie i cenie.



wazki21
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: sob maja 31, 2008 22:15
Lokalizacja: Opolskie

Post autor: wazki21 » pn cze 23, 2008 22:13

Wymiana samych pierścieni powinna pomóc, ale niech to oceni mechanik na żywca...



fixman
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 217
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 14:57
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: fixman » pn cze 23, 2008 23:14

A ja stawiam na turbinę drogi kolego 240 tyś i remont to jakieś brednie silnik dopiero przechodzi pierwszą młodość więc albo ma 600 tyś a jak nie to remontem sobie głowy nie zawracaj
Sprawdzaj turbo najprawdopodobniej czeka cię regeneracja suszarki
Ostatnio zmieniony pn cze 23, 2008 23:16 przez fixman, łącznie zmieniany 1 raz.


VOLKSWAGEN TEAM ŁÓDŹ

[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7588fe6f4f678049.html][img]http://images21.fotosik.pl/358/7588fe6f4f678049m.jpg[/img][/url]

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=153527

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 157 gości