ALH padl. Jaki silnik mozna wstawic? Mocniejszy?
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
ALH padl. Jaki silnik mozna wstawic? Mocniejszy?
Ostatnio miałem awarię w moim golfie 4 (ALH, z 2000 roku). W serwisie okazało się, że silnik spadł z poduszek, wyrywając przy okazji wszystkie gwinty. Wymianę bloku na nowy wycenili z robocizną na 15 tys, więc nie wchodzi to w grę. Będę musiał najprawdopodobniej kupić silnik używany.
I tu nasuwa mi się kilka pytań:
- czy zamiast 90 konnego ALH można bez jakiś większych modyfikacji wsadzić mocniejszy silnik, a jeżeli tak, to jaki?
- czy możecie mi polecić kogoś, kto takimi silnikami handluje w okolicach Poznania, ewentualnie wysyłkowo?
- ile taka podmianka może kosztować, jeżeli chodzi o robociznę? - nie chcę dać się naciągnąć
- może ktoś miał podobną sytuację i wymyślił jakieś inne rozwiązanie?
Z góry dzięki za pomoc
I tu nasuwa mi się kilka pytań:
- czy zamiast 90 konnego ALH można bez jakiś większych modyfikacji wsadzić mocniejszy silnik, a jeżeli tak, to jaki?
- czy możecie mi polecić kogoś, kto takimi silnikami handluje w okolicach Poznania, ewentualnie wysyłkowo?
- ile taka podmianka może kosztować, jeżeli chodzi o robociznę? - nie chcę dać się naciągnąć
- może ktoś miał podobną sytuację i wymyślił jakieś inne rozwiązanie?
Z góry dzięki za pomoc
Ostatnio zmieniony pt cze 20, 2008 21:17 przez Meredyz, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Awaria silnika ALH
Wydaje mi sie ze narozsadniej bedzie przerzucic używany silnik ALH a osprzet z twojego uszkodzonego , mały wirus i autko bedzie , zawsze mozna wrzucic inny silnik- 110KM jest blizniaczy do ALH wiec taniej bedzie zawirusowac ALH, wymiana to koszty-mocniejsze sa na pompowtryskach, najczesciej silniki sa bez osprzetu, w mocniejszych wersjach sa inne skrzynie np. 6 biegowy wiec w gre wchodzi wymiana półos, sterowania zmiana biegów, oczywiscie inny komp i pierdułki wiec lepiej wrzucic ALH-juz kompletny bez osprzetu to ok 2500 ty zł, wirus i bedziesz miał 118KM, a jezeli chcesz cos mocniejzego to napraw ten i kup inny, bo jak zmienisz na inny silnik z osprzetem to juz tego nie odzyskach przy odsprzedazy, bo koszty zjedza wartosc tego auta.Meredyz pisze:Ostatnio miałem awarię w moim golfie 4 (ALH, z 2000 roku). W serwisie okazało się, że silnik spadł z poduszek, wyrywając przy okazji wszystkie gwinty. Wymianę bloku na nowy wycenili z robocizną na 15 tys, więc nie wchodzi to w grę. Będę musiał najprawdopodobniej kupić silnik używany.
I tu nasuwa mi się kilka pytań:
- czy zamiast 90 konnego ALH można bez jakiś większych modyfikacji wsadzić mocniejszy silnik, a jeżeli tak, to jaki?
- czy możecie mi polecić kogoś, kto takimi silnikami handluje w okolicach Poznania, ewentualnie wysyłkowo?
- ile taka podmianka może kosztować, jeżeli chodzi o robociznę? - nie chcę dać się naciągnąć
- może ktoś miał podobną sytuację i wymyślił jakieś inne rozwiązanie?
Z góry dzięki za pomoc
Ostatnio zmieniony pt cze 20, 2008 21:15 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 1 raz.
- souler
- VWGolf.pl Killer
- Posty: 2515
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
- Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: ALH padl. Jaki silnik mozna wstawic? Mocniejszy?
Meredyz pisze:Wymianę bloku na nowy wycenili z robocizną na 15 tys, więc nie wchodzi to w grę. Będę musiał najprawdopodobniej kupić silnik używany.
skad oni taka cene wzieli? to chyba nowy silnik prosto z fabryki. generalnie nie pytaj nas gdzie kupic silnik w poznaniu, bo cala WLKP to jedno wielkie zaglebie gratow i samochodow, popytaj, poczytaj i znajdzies pewnie pod nosem.
nie chce wprowadzic w blad, ale powinny AVG/ASV pasowac idealnie. turbiny, wtryski byly te same takze mozesz ze swojego przelozyc. reszta osprzetu tez pewnie podejdzie p&p lacznie z kolektorami. [niech ktos potwierdzi albo zdementuje moje zdanie]
albo kup blok w nominale za jakis 1000 i poskladaj na swoich gratach silnik.
Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo
mocniejszy silnik nie wchodzi raczej w gre gdyż koszt cię wykończą chyba że masz dużo kasy. Sam silnik 130 PS kompletny to koszt ok 3500zł do tego skrzynia biegów, komputer jak iśćdalej to prawdopodobnie półośki nawet hamulce są inne. Najrozsądniejszym rozwiązaniem jest kupienie silnika 110PS ASV bo to jest to samo co 90PS tylko zmieniona turbina i wtryski(to samo to tak na wyrost) lecz zamiana nie pochłonie takich kosztów jak 130PS.
Ostatnio zmieniony pt cze 20, 2008 23:32 przez hudy21, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: ALH padl. Jaki silnik mozna wstawic? Mocniejszy?
Sam blok silnika u autoryzowanego dealera kosztuje około 9500 (tak mi powiedziano w 2 serwisach w Poznaniu). Do tego rozrząd i robocizna z 4500 - 5000. Tanio nie mają :/souler pisze:skad oni taka cene wzieli? to chyba nowy silnik prosto z fabryki.
witam jak chcesz się bawićw nowe to podaję ci linka do aukcji
http://moto.allegro.pl/item384411926_si ... f_agr.html
zaglądnij
http://moto.allegro.pl/item384411926_si ... f_agr.html
zaglądnij
- Dario84
- Forum Master
- Posty: 1431
- Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
Powinien podejsc AHF, to jest ten sam silnik co Twoj tylko ma zmienione wtryski, i moc wyjsciowa 110 PS.
Co do robocizny za wymiane mysle ok 1,5 tys bo trzeba przekladac wszystkie graty, chyba ze kupisz kompletny silnik.
Co do robocizny za wymiane mysle ok 1,5 tys bo trzeba przekladac wszystkie graty, chyba ze kupisz kompletny silnik.
CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
kolega ma w zupełności rację, ja też tak miałem bo poprzez drgania od padnietego koła dwumasowego zerwało mi jedną poduszkę, przegwintowałem o jeden wymiar i po sprawie więc jeżeli Ci czegoś nie pourywało bądź zdemolowało przy silniku to daj se na luz z tą wymianą.Denior pisze:A nie prościej i taniej będzie przegwintować na większe śruby i naprawić te mocowania, nie takie pierdoły da się naprawić nawet jak się tam coś urwało to zawsze można przyspawać
...a i sprzęgłem się zajmij bo pewnie padocha:(
- Dario84
- Forum Master
- Posty: 1431
- Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
Zgadza sie ma takie same, ale AHF ma wieksze dziury wtryskow, i tym sie roznia.souler pisze:alh ma chyba takie same cisnienia wtryskow
Kolego zobacz dokladnie co sie urwalo, moze faktycznie da sie to naprawic.
Ze spawaniem to raczej nie
CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 185 gości