Strzal w 1Z przy ok 4tys obr na biegach 1 - 3

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mivhal_f
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: pn lip 30, 2007 20:36
Lokalizacja: Łęczna
Kontakt:

Post autor: mivhal_f » ndz cze 15, 2008 19:31

mialem w planach zmiane na lepszy olej ale po rozmowie z mechanikiem, który powiedzial mi ze wszystko co jest na pokrywie zaworow moglo by mi zatkac tunele na przeplyw oleju i mi odradzil cos takiego.a Kosztowne to bylo ta wymiana uszczelniaczy??



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » ndz cze 15, 2008 19:39

mivhal_f, zmieniaj smialo ja jezdzilem dwie wymiany na mineralnym a potem zmienilem na polsyntetyk


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » ndz cze 15, 2008 19:50

Nie bardzo rozumiem co miałoby się zatkać, bo olej z miski podawany jest przez filtr oleju do kanałów olejowych a spływa o wiele większymi kanałami. :bajer:
A bardziej to bym mu wierzył gdyby powiedział że się silnik może rozszczelnić.
Ja u siebie zaryzykowałem i nie żałuję, bo moje zdanie jest takie że silnik do swojego zgonu powinien jeździć na syntetyku, nawet kosztem wymiany uszczelniaczy i większości uszczelek, jeśli by się po wymianie przecieki pokazały.
Wydaje mi się że lepiej jak silnik zrobi z 200000 km więcej na syntetyku, niż bać się rozszczelnienia i jeździć na mineralu. :bigok:
Apropo uszczelniaczy - jeśli gość potrafi to zrobić bez ściągania głowicy to robocizna nie powinna być większa jak 150-200 zł, a jeśli zdejmie to myślę że 300zł-400zł. Uszczelniacze to są śmieszne koszty około 3zł/szt * 8 szt, uszczelki pod pokrywę zaworów 10zł, pod głowicę koło 50zł.
A co zrobisz to zależy od Ciebie.
W ramach ciekawostki dodam że miałem audi b2 z przebiegiem około 500000 km 1,6 B+G i jeździłem też na syntetyku. Przy około 250tys miałem remont bo wcześniej tato tam lał Selektola 20W-40 i brał 3 litry na 1000. :helm:


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

Awatar użytkownika
mivhal_f
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 398
Rejestracja: pn lip 30, 2007 20:36
Lokalizacja: Łęczna
Kontakt:

Post autor: mivhal_f » ndz cze 15, 2008 22:01

ja teraz zalewam 15W40 bp i bede sie zastanawial czy zmienic...
2 pytania
1) czy jest jakas roznica w kulturze pracy??
2) w ktorych miejscach w silniku spodziewac sie wyciekow??



Awatar użytkownika
popo666
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: pn sty 29, 2007 00:50
Lokalizacja: Jeżewo

Post autor: popo666 » pn cze 16, 2008 07:42

Ja również po kupnie mojego Golfa zalałem minerała, ale szybko zmieniłem na Valvoline Max Life 10W40 Diesel i muszę powiedzieć, że silnik ciszej pracuje, nie słychać rano zaworów no i wydaje mi się, że szybciej się nagrzewa.
Jest to olej specjalny dla silników poiwyżej 100kkm. Posiada jakieś właściwości, że przywraca miękkość uszczelkom i faktycznie w dwóch miejscach silnik lekko się pocił odkąd zalewam Valvoline przestał. Jestem bardzo zadowolony z tego oleju. :bigok:



Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » pn cze 16, 2008 17:47

mivhal_f pisze:2) w ktorych miejscach w silniku spodziewac sie wyciekow??
Ja obstawiam że wycieków nie będzie. :helm:
mivhal_f pisze:1) czy jest jakas roznica w kulturze pracy??
Wg mnie nie powinno być żadnej, ale masz dużo lepsze samopoczucie i wiesz że lejesz do silnika coś co mu bardziej odpowiada. :bajer:


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 178 gości