Bierze olej, miga kontrolka - turbo? ciśnienie? Coś innego?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

lowi85
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 17:26
Lokalizacja: Przyszowice
Kontakt:

Bierze olej, miga kontrolka - turbo? ciśnienie? Coś innego?

Post autor: lowi85 » czw cze 12, 2008 20:54

Na trasie ok 1000km Golf przepalił mi cały olej :drinkers:. Zanim wyjechałem na bagnecie było lekko nad max'em. Wiedziałem o tym wcześniej, że auto bierze mi olej ale nie zdawałem sobie sprawy z tego, że aż tyle, utrzymywałem prędkość między 120-140km/h ale był też momenty, że przycisłem 160km/h - przy tej prędkości zauważyłem za sobą lekką zadymę więc zwolniłem. Po ok 950km olej sie wypalił - na bagnecie ani kropli - zagotowała się woda... :shock:. Dojechałem jakoś do zajazdu na A4 między Wrocławiem, a Gliwicami - kto tam jeździ wie, że to nie takie proste.
Od tego czasu samochód bardziej mi dymi - na czarno gdy wcisnę do ok 2200obr. Odpala bez problemu, zimny silnik zawsze odpalam na ręcznym "dopalaczu" - wtedy spaliny są lekko niebieskie, ale tylko przy rozruchu silnika, później kolor prawie się traci, ale nie całkiem - widać spaliny :)
Nie jestem do końca pewny co zrobić, a chciałbym zrobić to sobie sam - stawiam, że olej przepuszcza turbosprężarka, ściągałem węże z turbiny i na każdym z nich są ślady oleju - najwięcej chyba jest na tym przy wirniku (na samym dole).
Jeśli nie podałem jakiejś ważnej informacji to proszę pytać.
Pomóżcie jeśli możecie :)

pozdrawiam serdecznie
Ostatnio zmieniony śr lip 02, 2008 13:12 przez lowi85, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Marcin_87
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 383
Rejestracja: wt paź 30, 2007 13:06
Lokalizacja: Opatów

Post autor: Marcin_87 » czw cze 12, 2008 21:47

sprawdz kompresie pewnie pierscienie do wymiany ja tak miałem



lowi85
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 17:26
Lokalizacja: Przyszowice
Kontakt:

Post autor: lowi85 » czw cze 12, 2008 21:56

Marcin_87 pisze:sprawdz kompresie pewnie pierscienie do wymiany ja tak miałem
Proszę napisać coś więcej :) jak to zrobić krok po kroku - o ile komuś się chce... :)



Awatar użytkownika
Marcin_87
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 383
Rejestracja: wt paź 30, 2007 13:06
Lokalizacja: Opatów

Post autor: Marcin_87 » czw cze 12, 2008 22:09

musisz miec przyrzad do mierzenia ciśnienia a sprawdza sie wykręcając wtrysk w miejsce jego wkrecasz miernik i obracasz silnikiem jezeli masz niskie ciśnienie to pierscienie do wymiany oby tylko pierscienie uzyj szukajki sporo o tym było



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw cze 12, 2008 22:29

Przede wszystkim sprawdź czy nie ma śladów wycieku oleju lub znacznego pocenia przy wężu, który idzie od pokrywy zaworów do węża od filtra powietrza, zdemontuj przewód ten pomiędzy filtrem a turbiną i zobacz czy jest w nim olej bo przypuszczam, że właśnie tym wężem turbina zaciąga olej z silnika, poza tym jak dawno sprawdzałeś filtr powietrza - jak jest zapchany to turbo równo zasysa opary razem z cząsteczkami oleju z odmy, ponadto :
lowi85 pisze:Po ok 950km olej sie wypalił - na bagnecie ani kropli - zagotowała się woda...

sprawdź czy w płynie chłodzącym masz masz ślady oleju bo może być walnięta uszczelka pod głowicą,
nie zauważyłeś żadnych wycieków oleju pod autem ? bo taka możliwość też jest prawdopodobna (bo strasznie dużo tego oleju ubywa).


Obrazek

lowi85
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 17:26
Lokalizacja: Przyszowice
Kontakt:

Post autor: lowi85 » czw cze 12, 2008 23:17

Sztomel pisze:Przede wszystkim sprawdź czy nie ma śladów wycieku oleju lub znacznego pocenia przy wężu, który idzie od pokrywy zaworów do węża od filtra powietrza, zdemontuj przewód ten pomiędzy filtrem a turbiną i zobacz czy jest w nim olej bo przypuszczam, że właśnie tym wężem turbina zaciąga olej z silnika, poza tym jak dawno sprawdzałeś filtr powietrza - jak jest zapchany to turbo równo zasysa opary razem z cząsteczkami oleju z odmy, ponadto :
lowi85 pisze:Po ok 950km olej sie wypalił - na bagnecie ani kropli - zagotowała się woda...

sprawdź czy w płynie chłodzącym masz masz ślady oleju bo może być walnięta uszczelka pod głowicą,
nie zauważyłeś żadnych wycieków oleju pod autem ? bo taka możliwość też jest prawdopodobna (bo strasznie dużo tego oleju ubywa).

Na zewnątrz węża nie ma żadnych wycieków, ślady oleju są tak jak piszesz w środku węża. W płynie chłodzącym nie ma żadnych śladów oleju. Z auta też nic nie kapie - jestem tego pewny, nawet kiedyś rozłożyłem po autem białe prześcieradło na noc i rano nie było na nim ani jednej kropli... Sprawdzę ten filtr, ale jest możliwe, że to tylko przez filtr powietrza znika tyle oliwy?



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » czw cze 12, 2008 23:48

lowi85 pisze:ale jest możliwe, że to tylko przez filtr powietrza znika tyle oliwy?
nie !
napisałem o tym abyś wiedział, skąd się bieże m.in. olej po stronie zimnej turbiny, który stwierdziłeś po zdjęciu z niej węży.


Obrazek

Awatar użytkownika
MaSa_Golf
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 708
Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: MaSa_Golf » pt cze 13, 2008 15:29

pozdejmuj weze od dolotu i wyczysc z oleju. zaloz je spowrotem, ale oprocz odmy, i kolanka ktore jest miedzy turbina a kolektorem dolotowym. odpal silnik i obserwuj wylot powietrza z turbiny. przegazuj go pare razy, tylko nie za mocno. ja w ten sposob dowiedzialem sie ze turbo mi puszcza olej i to konkretnie :/ i przy okazji sprawdz luzy na wirniku.



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » pt cze 13, 2008 15:40

Takie ilości to tylko turbina puszcza. Nagle wszystkie pierścienie się nie zjadą.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt cze 13, 2008 21:52

MaSa_Golf dał dobrą radę na sprawdzenie turbiny, tylko trzeba pamiętać aby zaślepić w rurze od filtra powietrza do turbo otwór po wężu z odmy aby przypadkiem jakiegoś paprocha twardego nie zassało bo łopatki wirnika w turbinie może "przeszlifować" :wink:
Ostatnio zmieniony pt cze 13, 2008 21:53 przez Sztomel, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek

lowi85
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 17:26
Lokalizacja: Przyszowice
Kontakt:

Post autor: lowi85 » pn cze 16, 2008 10:03

MaSa_Golf pisze:pozdejmuj weze od dolotu i wyczysc z oleju. zaloz je spowrotem, ale oprocz odmy, i kolanka ktore jest miedzy turbina a kolektorem dolotowym. odpal silnik i obserwuj wylot powietrza z turbiny. przegazuj go pare razy, tylko nie za mocno. ja w ten sposob dowiedzialem sie ze turbo mi puszcza olej i to konkretnie :/ i przy okazji sprawdz luzy na wirniku.

hmmm... zrobiłem tak jak napisałeś. Odpaliłem auto bez odmy i kolanka między turbiną a kolektorem, obserwowałem wylot z turbiny ale olej się nie pokazał, przegazowałem silnik parę razy i też nic...
Jednak jak ściągałem kolanko to było całe upaprane z oleju... a z wylotu oliwa wyciekała.
Później założyłem odme, żeby sprawdzić czy teoria Sztomla się sprawdzi i też oleju ani śladu, więc nie wiem co jest grane, chyba że silnik miał pracować tak nieco dłużej? Po jakim czasie powinien pojawić się olej na wylocie turbiny jeśli jest z nią coś nie tak??
Jeśli gazuję auto to dymi na czarno bez dwóch zdań, turbo gwiżdże sobie jak powinno.



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » pn cze 16, 2008 11:15

Tak sobie turbiny nie sprawdzisz należycie, trza by było pojeździć z odłączona turbiną jakiś czas i wtedy porównać zużycie oleju na podstawie tego, ile wycieknie z turbiny.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

lowi85
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: ndz mar 23, 2008 17:26
Lokalizacja: Przyszowice
Kontakt:

Post autor: lowi85 » pn cze 16, 2008 12:27

BENITO pisze:Tak sobie turbiny nie sprawdzisz należycie, trza by było pojeździć z odłączona turbiną jakiś czas i wtedy porównać zużycie oleju na podstawie tego, ile wycieknie z turbiny.
Czyli rozumię, że mogę ściagnąć te kolanko i tak jeździć? I jedyne miejsce w tym momeńcie gdzie może wyciekać olej to własnie wylot z turbosprężarki?



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » pn cze 16, 2008 13:07

Połącz filtr powietrza bezpośrednio z dolotem, do wylotu turbiny daj jakiś peszel i jakiś zbiornik, co by miał się olej gdzieś zbierać. Pojedź tak ze 100 km i zobaczysz. Poza tym możesz sobie ręcznie sprawdzić luzy w wirniku turbiny i ja bym najpierw to zrobił:
pomacaj wirnik, jeśli są luzy wzdłuż ośki to turbo do wymiany/regeneracji. Luży pioprzeczne powinny być też minimalne.

Szczerze jednak w lewą turbinkę zaczynam powoli wątpić i żeby zobaczyć sytuacje konieczne będzie zdjęcie głowicy.
Ostatnio zmieniony pn cze 16, 2008 13:09 przez BENITO, łącznie zmieniany 1 raz.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 189 gości