Czyszczenie Turbo

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

VDOSET
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt cze 01, 2007 06:19
Lokalizacja: Kraków

Czyszczenie Turbo

Post autor: VDOSET » czw cze 12, 2008 12:17

Witam.
Mam pytanie odnośnie czyszczenia turbo. Czy na pierścieniu na którym poruszają cię kierownice powinien być metaliczny nalot (oprócz sadzy)???. Wygląda to jak sprasowany proszek grafitowy. Zeskrobałem to bardzo delikanie bo to było przyczyną zatarć.



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » czw cze 12, 2008 12:37

wszystko ma być czyściutkie i wypolerowane :grin: nie ma prawa być nic innego bo bedzie sie zacierać


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

VDOSET
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: pt cze 01, 2007 06:19
Lokalizacja: Kraków

Post autor: VDOSET » czw cze 12, 2008 12:45

Wiem że ma być czyste ale czy to jest normalne że znajdował się tam taki nalot??. Sadza była ale niewiele bo turbo było czyszczone stosunkowo niedawno ale teraz musiałem wyjąć bo znowu notlaufy były.



PiotrusVW
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 319
Rejestracja: śr kwie 25, 2007 12:47
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: PiotrusVW » czw cze 12, 2008 16:03

a co do tematu... co ile powinno sie przeczyścić Turbinke?? Ja swoim jeżdze juz 80tys od kupna, nie wiem czy byla czyszczona przez popredniego właściciela, poki co wydaje mi sie ze śmiga dobrze silnik AHU


[url=http://img197.imageshack.us/my.php?image=golf1.jpg][img]http://img197.imageshack.us/img197/6116/golf1.th.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: AndrzejP4 » czw cze 12, 2008 16:34

PiotrusVW pisze:a co do tematu... co ile powinno sie przeczyścić Turbinke?? Ja swoim jeżdze juz 80tys od kupna, nie wiem czy byla czyszczona przez popredniego właściciela, poki co wydaje mi sie ze śmiga dobrze silnik AHU
kolego, w AHU jest zwykłe turbo bez kierownic i czyszczenie nie jest potrzebne.
Ale jak już Cię wzieło na czyszczenie, to weź się za udrażnianie kolektora dolotowego i zaślepienie EGR



blm
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: czw maja 25, 2006 22:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: blm » sob kwie 17, 2010 11:20

Witam!
Podłączam się do tematu.. czy turbo w silnikach ALH i AJM też należy czyścić..
Jeżeli tak to czy ten opis jest OK (w sensie czy mogę nim się sugerować):
http://www.turbo-diesel.pl/zrob_to_same ... nie_turbo/


Obrazek
Zapraszam na vagkujawy.pl

Awatar użytkownika
wesol
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9233
Rejestracja: śr sie 13, 2008 14:01
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: wesol » sob kwie 17, 2010 16:21

blm pisze:Witam!
Podłączam się do tematu.. czy turbo w silnikach ALH i AJM też należy czyścić..
Jeżeli tak to czy ten opis jest OK (w sensie czy mogę nim się sugerować):
http://www.turbo-diesel.pl/zrob_to_same ... nie_turbo/
Mozna czyscic oczewiscie jak jest zapchane i sie zacinaja kierowniczki. Nie musza sie zacinac bo wszytsko zalezne jest od stylu jazdy i kondycji silnika. Dobra rada to zaznaczac sobie przy demontażu ustawienie muszli i innych podzespolow by pozniej nie bylo zonków przy skladaniu.



blm
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: czw maja 25, 2006 22:14
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: blm » ndz kwie 18, 2010 11:58

W AJM znajomego turbo przeładowuje.. podejrzewam, że sztanga się zacina..
A w ALH ogólnie porażka.. silnik traci moc gdy obroty są wyższe jak 3500 i inne cuda.. dlatego poklei będę doprowadzał go do porządku..


Obrazek
Zapraszam na vagkujawy.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 250 gości