Jaki olej do silnika z pompowtryskiwaczami?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
GoF
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: śr paź 10, 2007 11:22
Lokalizacja: Kraków

Post autor: GoF » wt cze 10, 2008 09:36

Dyskusja na całego ale trochę bez sensu bo każdy kombinuje co by tu można wlać żeby jeszcze jakoś jeździło. Generalnie może to być olej nawet słonecznikowy byle spełniał normę 505.01. Może na kujawskim będzie jeździł i będzie ok ale dla świętego spokoju leje Mobil Synt S Special V 5W-40. Olej jak olej ale skoro spełnia normę to po co kombinować z innymi i zastanawiać sie czy będzie ok czy posypie sie silnik.
Ostatnio zmieniony wt cze 10, 2008 09:38 przez GoF, łącznie zmieniany 1 raz.



SMUTNYINDYK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 23:11
Lokalizacja: warszawa

Post autor: SMUTNYINDYK » wt cze 10, 2008 17:58

Do kolegi Fiszmen9-z tego co słyszałem olej 0W-30 Niemcy leją do samochodów serwisowanych w systemie Longlife[ przeważnie castrol]. Przeglądy co 30 000km. My powinniśmy lać 0W-40 podobno tworzy najlepiej film olejowy w turbosprężarce kręcącej się na wysokich obrotach, lub 5W-40 ciut gęstszy. Ja od szeregu lat do wszystkich swoich samochodów lałem Mobil jak wyżej i wymieniałem go co 1o ooo co najwyżej 15 000km. Mobil jest powszechnie dostępnym doskonałym olejem.


SmutnyIndyk - VW New Beetle 19TDI,Ford C-Max 1.6TDCI[sprzedałem],PEUGEOT306 1600 8V benzyna[1997r], Stilo ABARTH Full wypas 2006r[ chyba najlepszy].

Awatar użytkownika
Krigga
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 21:36
Lokalizacja: GD / WE / (WPI)
Kontakt:

Post autor: Krigga » wt cze 10, 2008 18:54

GoF pisze:Dyskusja na całego ale trochę bez sensu.
Generalnie może to być olej nawet słonecznikowy byle spełniał normę 505.01.
Olej jak olej ale skoro spełnia normę to po co kombinować z innymi i zastanawiać sie czy będzie ok czy posypie sie silnik.
I to jest zasadnicza odpowiedź na pytanie w topicu.
Do pompowtrysków lać olej zalecany przez producenta (5w40 o ile pamiętam),
ale tylko wtedy, jeśli spełnia normę 505.01.

To, czy wybierzesz Castrol, Mobil czy inny zależy tylko od Twojej psychiki, ilości obejrzanych reklam, lojalności dla marki, etc...

I nie chodzi tu o nabijanie kasy ASO, bo powszechnie dostępne oleje jak Castrol, Mobil i inne też są bez i z normą 505.01.

Punkt dla shreck'a, GoF'a, dla mnie i do zamknięcia :bigok: :rotfl:
Ostatnio zmieniony wt cze 10, 2008 19:02 przez Krigga, łącznie zmieniany 1 raz.


[/URL]
[img]http://r3.fodey.com/155771c7f057a427cac6d1f25482a9a40.1.gif[/img]

fiszmen9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: sob maja 17, 2008 14:59
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: fiszmen9 » wt cze 10, 2008 20:12

Uważam, że przynajmniej na oleju nie powinno się oszczędzać więc może być i nawet najdroższy tylko nie zawsze to ma sens. Więc wiem tylko tyle, że ma 230 000 km i zbliża się wymiana paska, oleju etc. Olej będę wymieniał +/- 15 000 km tyle co czasem może wyskoczyć (Service Jetz) więc co 15 000 km. Podobno nie powinno się przechodzić swobodnie pomiędzy olejami ale, że na tym się nie znam to nie wim jak to wygląda w praktyce. Na Allegro znalazłem olej Castrola 0W/30 w sklepie sprzedawca mówił, że dedykowany jest 0W/40 a mi zależ na bezawaryjnej jeździe i dzięki za pomoc hudy21 za rozszyfrowanie oznaczeń. Ponadto mój TDI(101KM) nie wydaje żadnych oznak zmęczenia mechanik mówił, że turbo jest OK ale nie wiem co wlać za olej.

PS Czym się różni olej Castrola 0W30 4 litrowy od 5 litrowego bo chciałem zamówić na allegro gdyż cena była spoko -140zł ale zobaczyłem, że inne kosztują 180 zł więc coś chyba nie tak
Ostatnio zmieniony wt cze 10, 2008 20:17 przez fiszmen9, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Krigga
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 90
Rejestracja: śr kwie 02, 2008 21:36
Lokalizacja: GD / WE / (WPI)
Kontakt:

Post autor: Krigga » wt cze 10, 2008 22:27

Pytanie czy wcześniej miałeś syntetyk czy 1/2syntetyk??
Powinieneś zalać takim samym lub w dół, nigdy w górę.
Jeśli latałeś na pełnym możesz zalać tym samym lub półsyntetykiem.
Jeśłi latałeś na półsyntetyku to nie zalewaj go pełnym sysntetykiem.
Zalecana specyfikacja VW to 5W/40

Np ten możesz zalać:
Syntetyk:
http://habi.pl/a17-castrol-edge-turbo-diesel-5w-40

lub 1/2 syntetyk
http://moto.allegro.pl/item374845191_mo ... ra_g4.html

Castrol jest ok, Valvoline pewnie też.
Choć przyznam że słaby wybór na allegro z normą 505.01.


[/URL]
[img]http://r3.fodey.com/155771c7f057a427cac6d1f25482a9a40.1.gif[/img]

fiszmen9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: sob maja 17, 2008 14:59
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: fiszmen9 » śr cze 11, 2008 07:27

Jeśli olej Castrola 0w30 wystepuje w 2 wariantach syntetyk i półsyntetyk to nie wiem bo go dopiero sprowadziałem a na nalepce pod maską mam tylko znaczek Cstrola i flamastrem napisane 0w30 dlatego się pytam. Raczej skłaniałbym się do tego Castrola EDGE Turbo Diesel 5W-40 ale jak Motul jest lepszy to mi to obojętne byleby silnikowi nic się nie stało.

PS Skąd mam wiedzieć czy mój silnik jest z serii VW Longtime Concept ?
Ostatnio zmieniony śr cze 11, 2008 07:35 przez fiszmen9, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » śr cze 11, 2008 07:44

co sie czepiasz tego long life'a? w polsce tego typu przeglady nie sprawdzaja sie z prostego powodu - jazda w korkach i slabej jakosci paliwo. mozna lac LL i wymieniac co 15kkm, ale czy jest sens ekonomiczny? kazdy zrobi jak uwaza. przy zmianie oleju przeszedlem na tryb 15kkm i z 5w30 na 5w40 valvoline. nie porownujcie castrola do takich marek jak valvo albo motul!


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

fiszmen9
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: sob maja 17, 2008 14:59
Lokalizacja: Inowrocław
Kontakt:

Post autor: fiszmen9 » śr cze 11, 2008 14:52

U mnie w mieście korki raczej nie występują. Paliwo podobno było sprawdzonę chyba przez NIK i ON i benzyna są spoko. Tylko ten olej który jest lepszy 0w30 0w40 czy 5w40? Dodam, że silnik jest eksploatowany na 0w30.
Ostatnio zmieniony śr cze 11, 2008 14:53 przez fiszmen9, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

Post autor: wegi » śr cze 11, 2008 17:36

SOULER,mam pytanko do oleju Castrol? Myslisz, ze to zly olej? bo ostatnie zalania wlasnie taki kupuje (Magnatec 10W/40) bo cenowo korzystny, ale w zasadzie nic o tym oleju nie slyszalem an zlego ani dobrego

Czy valvoline jest duzo drozszy?



Awatar użytkownika
Marioprestiz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: czw mar 27, 2008 13:42
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Marioprestiz » śr cze 11, 2008 17:57

co do castrola, mojego koleszki ojciec ma warsztat samochodowy, mial podpisana umowe z castrole i zalewal wszystkie furki castrolem... do momentu az zaczely przyjezdzac samochody z zatartymi silnikami itp co bylo spowodowane owym castrolem :>



Awatar użytkownika
wegi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 337
Rejestracja: sob wrz 30, 2006 17:22
Lokalizacja: Kaliska / Stara Kiszewa (pomorskie)
Kontakt:

Post autor: wegi » śr cze 11, 2008 18:24

tyle, że pewnie jak znam życie lał Castrola z beczki. Chodzi mi o oleje w oryginalnych opakowaniach, 4l. i 5l., bo z beczki to już bym nie wlał nawet Mobila czy innego markowego oleju

w MK2 wlali mi kiedyś Mobila z beczki i długo po odpaleniu świeciła się kontrolka oleju. Jak auto zagrzałem np. w korkach, kontrolka zapalała się mimo, że stan był ok. Po zmianie oleju na Mobil z 5l. opakowania problemy znikły, silnik chodził ciszej. Takie mam doświadczenia z Mobilem własnie :)

dlatego chciałbym coś usłyczec o Castrolu, bo skoro ten olej jest do :ass: to bede lał inny, a skor nie, to po co przepłacać



Awatar użytkownika
Marioprestiz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: czw mar 27, 2008 13:42
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Marioprestiz » śr cze 11, 2008 18:31

mobil 1 jest pewnie nie wiele drozszy albo w podobnej cenie wiec wolalbym jego lac niz castrola :P



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » śr cze 11, 2008 19:13

wegi pisze:dlatego chciałbym coś usłyczec o Castrolu
poszukaj sobie wypowiedzi jaro4444. pisal, ze po castrolu zostaje zolty nalot w silniku, cos a'al szlam. taka sama opinie slyszalem jeszcze od kogos. poza tym ktos robil maly tescik na sr. zalal castrola, potem gm i na koncu motul. okazalo sie, ze castrol przy ostrej jezdzie wypadl najgorzej. najwieksza "stabilnosc" temp mial motul oczywiscie. generalnie wlasnie dlatego auta po duzych modach zalewane sa motulem. ciezko go zagrzac i szybko wytraca temp.
Ostatnio zmieniony śr cze 11, 2008 19:14 przez souler, łącznie zmieniany 1 raz.


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Awatar użytkownika
Marioprestiz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: czw mar 27, 2008 13:42
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Marioprestiz » śr cze 11, 2008 19:22

castrol jedyne co ma dobre to reklama :P nawet na euro, teraz leci mecz i te reklamy castrola na boisku :P



Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 52 gości