Dlugo odpala na cieplym

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » pn cze 09, 2008 16:37

pa


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » pn cze 09, 2008 17:32

No to sobie podsumuję...
Można poprawiać wielkością dawki padającą pompę ,tak jak i podnieść ciśnienie na przetłaczającej.Kończy się to i tak naprawą pompy po jakimś czasie/przebiegu.
Osobiście preferuję przeciwdziałanie zużyciu,ba - nawet poprawę parametrów pompy w przypadkach jak wyżej ,bez ingerencji w nastawy... :pub:
Mój znaczek nie jest przypadkowy...


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » pn cze 09, 2008 18:00

oldstaszek nie chodzi o padajace pompy, tylko o dawke rozruchowa paliwa


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
aadasiek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1043
Rejestracja: wt maja 22, 2007 12:18
Lokalizacja: Dęblin/Barbarówka
Kontakt:

Post autor: aadasiek » pn cze 09, 2008 19:39

witam panowie
a jeżeli soft jest już poprawiony i był sprawdzony dla pewnosci wszystko było robione w MOTRONIC-u
a nadal Golf odpala fatalnie to gdzie mam szukac przyczyny?
jak odepnę wtykę od temp.silnika pali na dotyk



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » pn cze 09, 2008 19:47

Proszę mi powiedzieć:diagnostyka wykazuje że wszystko jest OK - to dlaczego?...
Jeżeli ciepły silnik ma przycięcie dawki na rozruchu - jako "nowy"i z czasem mamy to co mamy - dlaczego?..
Pytania są proste i odpowiedzi również.
Można ingerować w sterownik zwiększając dawkę - czym wymuszone?
Temat rozumiem - prosty jak sznurek w kieszeni... :pub:

[ Dodano: 09 Cze 2008 19:49 ]
@aadasiek
Czyli sterownik "czyta"- zimny i dowala dawkę na rozruch...mylę się?.. :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

Awatar użytkownika
aadasiek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1043
Rejestracja: wt maja 22, 2007 12:18
Lokalizacja: Dęblin/Barbarówka
Kontakt:

Post autor: aadasiek » pn cze 09, 2008 19:53

oldstaszek pisze:@aadasiek
Czyli sterownik "czyta"- zimny i dowala dawkę na rozruch...mylę się?.. :pub:
no na pewno nie mylisz się ale jeżeli soft był już nawet sprawdzony nie mówię o korekcie która też miała miejsce
a nadal jest kiepskawo wręcz tragicznie
a i co zauważyłem ostatnimi czasami że nawet na zimnym zaczyna kiepsko palić
rozrusznik wyczyściłem już



oldstaszek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1128
Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
Lokalizacja: Brzeg
Kontakt:

Post autor: oldstaszek » pn cze 09, 2008 20:06

To właśnie staram się wyjaśnić - spadek ciśnienia tłoczenia i rozpylacz "pluje"na granicy otwarcia.Aby silnik startnął z rozrusznika pompa musi spełnić dwa parametry:wielkość dawki oraz ciśnienie.Zużycie elementu tłoczącego to spadek ciśnienia a więc i wydatku - to co robimy?Doganiamy spadek ciśnienia dawką...Diagnostyka elektr.tu już nie sięga.
Twój przypadek - zbliżasz się do granicy zużycia elementu tłoczącego.Możesz jeszcze sobie pomóc - ale to pw. :pub:


mojego auta jeszcze nie wyprodukowano...

jaradeus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: czw gru 06, 2007 22:25
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: jaradeus » pn cze 09, 2008 20:27

jesli rozrusznik i aku sprawne, a jak to ladnie ujal oldstaszek podgoniles juz spadek cisnienia zwiekszajac dawke to chyba czeka Cie remacik maly. tak jak napisalem wczesniej zwiekszanie dawki jest dobre na sprzedaz auta, a nie na dluzsza mete, po jakims czasie wszystko wyjdzie... bokiem :grin:
Ostatnio zmieniony pn cze 09, 2008 20:31 przez jaradeus, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
aadasiek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1043
Rejestracja: wt maja 22, 2007 12:18
Lokalizacja: Dęblin/Barbarówka
Kontakt:

Post autor: aadasiek » pn cze 09, 2008 20:47

jaradeus pisze:zwiekszajac dawke to chyba czeka Cie remacik maly
mówisz o remonciku pompy :crazy: 1700zł
dziisja byłem u mechanika i powiedział że może to by też zabrudzony nastawnik co o tym sądzicie



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn cze 09, 2008 20:58

aadasiek, daj jeszcze screen z grupy 013



Awatar użytkownika
aadasiek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1043
Rejestracja: wt maja 22, 2007 12:18
Lokalizacja: Dęblin/Barbarówka
Kontakt:

Post autor: aadasiek » pn cze 09, 2008 22:30

measuring blocks
Obrazek
measuring blocks
Obrazek



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn cze 09, 2008 22:45

kurcze no nie jest źle ... a już myślałem , że wtryski do niczego :crazy:
poczekaj na wypowiedź któregoś z tunerów



Awatar użytkownika
aadasiek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1043
Rejestracja: wt maja 22, 2007 12:18
Lokalizacja: Dęblin/Barbarówka
Kontakt:

Post autor: aadasiek » pn cze 09, 2008 22:50

damcio151 pisze:a już myślałem , że wtryski do niczego :crazy:
czyli można powiedziec że wtryski są oki
zostaje nastawnik lub pompa :crazy:



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » wt cze 10, 2008 00:03

A ja radzilbym zaczac od sprawdzenia kata wtrysku !

[ Dodano: 10 Cze 2008 00:12 ]
jaradeus pisze:tak jak napisalem wczesniej zwiekszanie dawki jest dobre na sprzedaz auta, a nie na dluzsza mete, po jakims czasie wszystko wyjdzie... bokiem :grin:
Oj gosciu .... takich to trzeba leczyc. Myslisz problem rozruchu na cieplym spowodowany zuzyciem pompy z tym ktory jest spowodowany mapa startowa...
Wyobraz sobie ze przy temp silnika powyzej np 70C dawka startowa ponizej 200obr/min = 0
Przy 50C juz jest kilka mg od 100obr wiec problem dopiero zaczyna sie na nagrzanym samochodzie. Troche styrany aku albo rozrusznik i juz silnik nie kreci 200 a np 150obr. Na zimnym odpali na cieplym nie.
Mozna czyscic klemy, nowe akumulatory wstawiac itd ale to normalne ze po pewnym czasie predkosc rozruchu bedzie malec wraz z zuzyciem ww. elementow.
A wystarczy myknac by np od 150obr juz podawal paliwo na cieplym i po problemie.
WIEC DO DIABLA KTORY SPOSOB JEST KROTKOTRWALY I NAJLEPSZY NA SPRZEDAZ???? Gdzie te Twoje wywody o meczeniu pompy wieksza dawka?? Ze co niby szybciej poleci od tego?? Ze latwiej mu zapalac, ze mniej rozrusznik w dupe dostaje??
Naucz sie chlopie ze Twoi serwisanci z Boscha to lenie i paparuchy ktore tylko na nowe umieja wymieniac. Najlepszym dowodem jest Twoj post gdzie piszez "ze odwiedziles juz wielu specjalistow a diagnozy zadnej nie bylo"
Nastraszyli Cie jak dziecko ze modyfikacja w sofcie to grzech i tak nie wolno....
Nie wiem po co Ci to tlumacze po raz enty ale mam nadzieje ze wrescie zalapiesz...NIE MYL PROBLEMU ODPALANIA ZWIAZANEGO Z WYSLUZONYM TLOKOROZDZIELACZEM z tym spowodowanym dupnie napisana mapa rozruchowa.


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 164 gości