Twardy waz od chlodnicy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Feniks333
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pt lut 01, 2008 21:55
Lokalizacja: Piątek

Twardy waz od chlodnicy

Post autor: Feniks333 » pt cze 06, 2008 17:28

Witam

Dzisiaj zauważyłem taką rzecz w moim golfie 1.6.D
Jak silnik jest na wolnych obrotach to oba węże od chłodnicy są normalnie miękkie, ale jak mocno dodam gazy strasznie twardnieją i ten górny widocznie sie rozszerza...

Dodam że z silnikiem nie dzieje się nic złego, nie ubywa płynu, oleju też już nie ubywa, moc jest normalna.


Pytam bo słyszałem że jak wąż od chłodnicy jest twardy to może oznaczać uszczelkę pod głowicą i chcę się dowiedzieć, bo oprócz tego węża silnik nie wykazuje innych objaw zużytej uszczelki.

Dzięki za wszystkie odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony pt cze 06, 2008 19:14 przez Feniks333, łącznie zmieniany 1 raz.



agrala
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4119
Rejestracja: czw lip 19, 2007 18:55
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: agrala » sob cze 07, 2008 11:56

zmierz cisnienie na tlokach



Awatar użytkownika
MetfaN
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 46
Rejestracja: pn sty 10, 2005 15:02
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: MetfaN » sob cze 07, 2008 13:31

Sprawdź czy nie masz oleju w płynie chłodniczym.


Mój VW Golf
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=22862
[url=http://www.vaglodz.pl/][img]http://img59.imageshack.us/img59/497/bannerbqkopia.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: AndrzejP4 » sob cze 07, 2008 19:33

Rozumiem, że jak dajesz więcej gazu to wąż twardnieje, a jak odpuszczasz, to mięknie?

Jeżeli tak, to na 100% masz zapchaną chłodnicę.



Feniks333
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pt lut 01, 2008 21:55
Lokalizacja: Piątek

Post autor: Feniks333 » sob cze 07, 2008 20:07

AndrzejP4 pisze:Rozumiem, że jak dajesz więcej gazu to wąż twardnieje, a jak odpuszczasz, to mięknie?

Jeżeli tak, to na 100% masz zapchaną chłodnicę.
Dokładnie tak się dzieje. Czy zapchana chłodnica to bardzo poważna sprawa?? I jak z naprawą jej?? da się naprawić czy już tylko na nowa wymieniać??



O a płyn chłodniczy jest ok.



Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: AndrzejP4 » sob cze 07, 2008 22:35

Chłodnicy raczej się nie czyści, bo zwykle po wyczyszczeniu ujawniają się wszelkie nieszczelności.
Nowa chłodnica Valeo kosztuje mniej niż 200zł.

Dla pewności sprawdź, czy cieniutki wężyk idący od chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego jest drożny. Powinien z niego wypływać płyn do wnętrza zbior. , może nie na jałowych obrotach, ale po przegazowaniu musi z niego leciec.



Feniks333
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 69
Rejestracja: pt lut 01, 2008 21:55
Lokalizacja: Piątek

Post autor: Feniks333 » ndz cze 08, 2008 10:22

Sprawdziłem

Ma jałowym z tego wężyka sączy sie płyn, a jak się doda gazu to leje się normalnie.



Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: AndrzejP4 » ndz cze 08, 2008 15:44

No to chłodnica jest zapchana.
wymiana to jedyne sensowne rozwiązanie.

Chłodnica ALLEGRO

Zmierz wymiary swojej - powinno być 525x322x35

Chociaż jest też opcja o długości 675mm, nie wiem która będzie OK, więc zmierz:)
Ostatnio zmieniony ndz cze 08, 2008 16:06 przez AndrzejP4, łącznie zmieniany 1 raz.



anaba255
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 611
Rejestracja: śr lut 27, 2008 22:46
Lokalizacja: SCZ
Auto: mk3
Silnik: 1Z
Kontakt:

Post autor: anaba255 » pn cze 09, 2008 16:32

AndrzejP4 pisze:No to chłodnica jest zapchana.
wymiana to jedyne sensowne rozwiązanie
Mozna sprubowac wyczyscic, sa do tego specjalne srodki, nie wiele kosztuje a jest o wiele tansze od zakupu nowej.



Awatar użytkownika
sebastian1901
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 694
Rejestracja: czw sty 10, 2008 19:30
Lokalizacja: CzęstochoVWa
Auto: Octavia I 1.8T RS
Silnik: AUQ
Kontakt:

Post autor: sebastian1901 » pt cze 13, 2008 23:46

kolego to normalna kolej rzeczy ;) dodajesz gazu pompa wody szybciej tłoczy wodę i stąd wąż twardnieje po otwarciu termostatu :bigok:
puścisz gaz pompa chodzi wolniej, ciśnienie się zmniejsza, auto działa jak należy, nic bym z tym nie robił bo u mnie jest to samo, ewentualnie wymien korek od zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego jak się już tak uparłeś na remonty ;) pozdro


Sebastian

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » sob cze 14, 2008 00:14

A mi się wydaję, że wszystko jest normalnie !! Układ chłodzenia jest układem ciśnieniowym, dlatego, że w wyższym ciśnieniu później wrze płyn chłodzący, w naszym przypadku coś około 120 st. C, ciśnienie musi być w układzie co widać właśnie po twardych wężach i dlatego należy uważać przy odkręcaniu korka na rozgrzanym silniku. Kolega sebastian1901, dobrze to opisał powyżej, jak już chcesz coś zrobić to zrób to co napisał kolega powyżej, czyli zmień korek na zbiorniczku wyrównawczym.

Pozdrawiam...



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 222 gości