co się dzieje z powrotem oleju z turbo

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Andrej_2_0
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: sob maja 10, 2008 10:41
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

co się dzieje z powrotem oleju z turbo

Post autor: Andrej_2_0 » czw cze 05, 2008 07:42

Witam tak jak w temacie co się dzieje z powrotem oleju z turbiny? przewód wchodzi gdzieś w blok i co dalej się z nim dzieje? spływa do miski czy coś jeszcze smaruje?



Awatar użytkownika
souler
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2515
Rejestracja: pn gru 12, 2005 15:04
Lokalizacja: Zabrze/Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: souler » czw cze 05, 2008 08:23

do miski leci i smaruje miske :rotfl:


Był Dzik Power Diesel, jest Astra Turbo

Andrej_2_0
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: sob maja 10, 2008 10:41
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: Andrej_2_0 » czw cze 05, 2008 08:30

czyli można wpiąć się i zamontować chłodnicę oleju?



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » czw cze 05, 2008 09:18

Andrej_2_0, a nie lepiej na zasileniu turbiny olejem?

bedziesz mial chlodniejszy olej do turbo


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

adamerror
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: czw paź 25, 2007 21:01
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: adamerror » czw cze 05, 2008 14:35

no tak z tym ze każda chłodnica zmniejsza ciśnienie oleju



Andrej_2_0
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: sob maja 10, 2008 10:41
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: Andrej_2_0 » czw cze 05, 2008 16:18

a może coś takiego?

>>KLIK<<

i od razu było by miejsce na wskaźnik temp. oleju? :chytry:



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » czw cze 05, 2008 19:04

Andrej_2_0, ale to Ci nic nie da bo jak pod to podlaczysz chlodnice to olej bedzie ja omijal


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Andrej_2_0
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: sob maja 10, 2008 10:41
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: Andrej_2_0 » czw cze 05, 2008 19:17

Wiem bo dzwoniłem do gościa z allegro



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » pt cze 06, 2008 10:44

no tak z tym ze każda chłodnica zmniejsza ciśnienie oleju
rozwiń temat. przy takim założeniu intercooler zmniejsza ciśnienie w dolocie, a to nie do końca jest prawda.
chłodnica z tyłu za turbiną może doprowadzić np do sytuacji, że olej z turbiny bedzie spływał za wolno, czyli bedzie sie zapiekał właśnie w turbinie. jeżeli nie ma problemu z ciśnieniem czyli pompa ok, panewki, uszczelniacze, popychacze,nie powodują ucieczki oleju to można by ją wrzycić na weżu od zasilania turbiny, chyba że wzorem motocykli gdzie podstawa filtra jest tak zrobiona, że najpierw olej wychodzi na zewnątrz do chłodnicy potem wraca i dopiero idzie na filtr i do silnika, i tak jest w GTI na przykład ( przystawka pod filtr )


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Andrej_2_0
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 24
Rejestracja: sob maja 10, 2008 10:41
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

Post autor: Andrej_2_0 » pt cze 06, 2008 16:52

Cinek pisze:chyba że wzorem motocykli gdzie podstawa filtra jest tak zrobiona, że najpierw olej wychodzi na zewnątrz do chłodnicy potem wraca i dopiero idzie na filtr i do silnika, i tak jest w GTI na przykład ( przystawka pod filtr )
taka podstawka była by najlepszym rozwiązaniem ale czy można to gdzieś kupić do TDI(zwłaszcza 1Z)? z drugiej strony dać komuś zlecenie na wykonanie takowej podstawki raczej się mija z celem$$$ chyba najlepiej będzie zamontować wskaźnik temp. oleju i pilnować aby nie przekroczyć granicy XXX stopni. Jakiej w ogóle temperatury nie można przekroczyć? Gdzieś przeczytałem że liczniki z MFA mają alarm jak temp. oleju przekroczy 130 st. prawda to?



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » pt cze 06, 2008 21:19

Andrej_2_0 pisze:MFA mają alarm jak temp. oleju przekroczy 130 st. prawda to?
jak olej w dieslu przekroczy 105* to zaczyna być problem. w wolnossącym może być więcej.gorący olej robi sie rzadki i to jest dość niebezpieczne. jakbyś miał 130 to byłby prawdopodobie koniec :bigok:


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

Awatar użytkownika
Fucker
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
"KAMELEON" BLACHARSTWO/LAKIERNICTWO
Posty: 616
Rejestracja: pn sie 31, 2009 23:02
Lokalizacja: okolice Kędzierzyn Koźle
Kontakt:

Post autor: Fucker » śr gru 02, 2009 00:49

Cinek pisze:
Andrej_2_0 pisze:MFA mają alarm jak temp. oleju przekroczy 130 st. prawda to?
jak olej w dieslu przekroczy 105* to zaczyna być problem. w wolnossącym może być więcej.gorący olej robi sie rzadki i to jest dość niebezpieczne. jakbyś miał 130 to byłby prawdopodobie koniec :bigok:
Jak bytuje, to mój 1Z w serii nagrzewa olej do conajmniej 110 st., a jeżdżę na 15W40. I silnik jak na razie ma się dobrze. A zrobiłem już nim ponad 60tyś km.

Każdy pisze co innego. Już nie wiadomo co słuchać.



arwam

Post autor: arwam » śr gru 02, 2009 14:01

Fucker pisze:to mój 1Z w serii nagrzewa olej do conajmniej 110 st., a jeżdżę na 15W40. I silnik jak na razie ma się dobrze. A zrobiłem już nim ponad 60tyś km.
ciekawe jak długo będziesz mówił że jest dobrze jak jeździsz na mineralnym i do tego butujesz.
potem jak już przyjdzie robić motor to nie będzie co robić tylko trzeba będzie szukać drugi motor.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 229 gości