Czy jazda 90km/h na 5 biegu w trasie szkodzi?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

tomasz28

Czy jazda 90km/h na 5 biegu w trasie szkodzi?

Post autor: tomasz28 » czw cze 05, 2008 14:53

Mam takie głupie pytanie czy jazda w trasie cały czas 90 do 100km/h na 5 biegu szkodzi silnikowi? (Są to obroty 1900/2000obr/min) Pytam się ponieważ zrobiłem tak 500km w trasie i spalanie spadło znacznie ale zastanawia mnie czy taka jazda nie szkodzi turbo(czy się nie zapiekają łopatki kierownic etc? Czy trzymając cały cza obroty 1900 nie szkodzą turbinie?(bo niby od 1900załącza się turbo więc powinno być ok ale to jest taka krawędz
Będe wdzięczny za sugestie i odpowiedzi



m.s
DIESEL POWER
DIESEL POWER
Posty: 887
Rejestracja: sob paź 20, 2007 01:15
Lokalizacja: GST
Kontakt:

Post autor: m.s » czw cze 05, 2008 15:17

tomasz28 pisze:Mam takie głupie pytanie czy jazda w trasie cały czas 90 do 100km/h na 5 biegu szkodzi silnikowi? (Są to obroty 1900/2000obr/min) Pytam się ponieważ zrobiłem tak 500km w trasie i spalanie spadło znacznie ale zastanawia mnie czy taka jazda nie szkodzi turbo(czy się nie zapiekają łopatki kierownic etc? Czy trzymając cały cza obroty 1900 nie szkodzą turbinie?(bo niby od 1900załącza się turbo więc powinno być ok ale to jest taka krawędz
Będe wdzięczny za sugestie i odpowiedzi
:crazy: :crazy:

koło 100 to mozesz na 4 jechac ale nie na 5

diesel nie lubi takich prędkości tn. musi miec odpowiednie obroty na kazym biegu
tomcio pisze:Ale czasem chyba depniesz mu "pod czerwone pole", dobrze jest auto czasem pogonić, nie bez przesady ale jak wyprzedzasz czy autostradą pomykasz to wg mnie wystarczy żeby nic się nie zapiekało i silnik się przedmuchał.
i ot cała prawda o DIESLU



Awatar użytkownika
Quintus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 345
Rejestracja: śr lip 04, 2007 18:03
Lokalizacja: Kolno
Auto: Dodge Durango SLT

Post autor: Quintus » czw cze 05, 2008 15:23

koło 100 to mozesz na 4 jechac ale nie na 5

diesel nie lubi takich prędkości tn. musi miec odpowiednie obroty na kazym biegu
bardzo dziwna teoria, skąd ją wytrzasnąłeś? w tych granicach obrotów się dobrze jeździ, moment obrotowy jest wówczas w TDI w miarę optymalny. co to znaczy odpowiednie obroty na każdym biegu?



Awatar użytkownika
GoF
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: śr paź 10, 2007 11:22
Lokalizacja: Kraków

Post autor: GoF » czw cze 05, 2008 15:51

m.s pisze:koło 100 to mozesz na 4 jechac ale nie na 5

diesel nie lubi takich prędkości tn. musi miec odpowiednie obroty na kazym biegu
A jakie to sa odpowiednie obroty? czasem 100-110km\h to jezdze na 6 biegu i nie wydaje mi sie zebym zamulal autko a jak potrzeba przycisnąć to redukuje do... 5 biegu bo to przecież nie benzyna. Owszem trzeba czasem przedmuchać turbine ale bez przesady nie jeździć ciągle z obrotami ponad 3tys bo to chyba bardziej szkodzi (kierowniczki zawsze można przeczyścić a zajeżdżony silnik juz gorzej). Kierowniczki sie zapiekają od sadzy którą powoduje jazda z obciążeniem (przyspieszanie) na niskich obrotach a nie stała jazda przy 2 tys obr przy których turbina pracuje juz pełna parą.

Turbina nie załącza sie przy 1900 obr tylko osiąga max wydajność bo pracuje ona cały czas, u siebie słyszę gwizd turbiny już przy 1200obr.



Awatar użytkownika
Forest89
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 565
Rejestracja: pn lut 25, 2008 12:48
Lokalizacja: Osaka
Kontakt:

Post autor: Forest89 » czw cze 05, 2008 16:26

Ja nawet 80km/h jeżdżę na 5 biegu a jak jest równa droga to 6 załączam już przy 100km/h. ;) Nic się z silnikiem nie stanie! Gdzieś czytałem, że najlepiej dla silnika i najekonomiczniej jest utrzymywać prędkość gdzie na zegarze obrotomierza będzie około 1500 (nie mniej). Podczas takiej jazdy silnik jest ekonomiczny i nic mu się nie dzieje, ale jak już jest jakaś górka czy chcesz wyprzedzić kogoś to bieg musisz zrzucić naturalnie ;)



Awatar użytkownika
Grześko
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 502
Rejestracja: ndz sie 06, 2006 17:27
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Post autor: Grześko » czw cze 05, 2008 18:25

Forest89 pisze:Ja nawet 80km/h jeżdżę na 5 biegu a jak jest równa droga to 6 załączam już przy 100km/h. Nic się z silnikiem nie stanie! Gdzieś czytałem, że najlepiej dla silnika i najekonomiczniej jest utrzymywać prędkość gdzie na zegarze obrotomierza będzie około 1500 (nie mniej). Podczas takiej jazdy silnik jest ekonomiczny i nic mu się nie dzieje, ale jak już jest jakaś górka czy chcesz wyprzedzić kogoś to bieg musisz zrzucić naturalnie
W golfie nie mam 6-ki, ale w służbowej astrze i owszem i jeżdżę podobnie.
Przy wyprzedzaniu przegonię auto do 4 tys. obrotów, żeby się wydech odetkał. :helm:
Spalanie mam w golfie średnie 4,6/100, a dojeżdżam do pracy 20km w jedną stronę. A kierowniczki się nie zacinają. :bigok:


Seryjny AFN + 216-ki + lekki program by g-lab= 312 Nm i 145 KM
Nowy właściciel golfa GT TDI memberlist.php?mode=viewprofile&u=89406

m.s
DIESEL POWER
DIESEL POWER
Posty: 887
Rejestracja: sob paź 20, 2007 01:15
Lokalizacja: GST
Kontakt:

Post autor: m.s » czw cze 05, 2008 20:13

widze ze większoc sie mnie czepiło :crazy:

co do takiej jazdy to niestey miałem nieprzyjemnosć takim jeżdzić
tzn ford focus 1.8 TDI

zamulony jak :grrr:
zero przyspieszenia silnik wyje przy 3 tys obr vmax to 130 - 140 i kopcił
auto było od nowości u nas w firmie
ale to tylko moje skromne zdanie

wiec jeżdzijcie jak chceie i szerokości wszystkim :bigok:



damonk
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: ndz sie 19, 2007 20:00
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: damonk » czw cze 05, 2008 20:47

Ja staram się jeździć tak aby minimum mieć około 2000 obrotów( oczywiście czasami się zdarzy ze jak zejdzie na 1800-1900 i niżej to oczywiście redukuje bieg na niższy)
5 wrzucam dopiero przy około 110, jadać na 4 mając okolo 3000 obrotow,
Przy zimnym silniku zmieniam przy około 2000-2200 a jak sie rozgrzeje to do 2500-3500 i czasami do 4000, zależy od stylu jazdy
Gdzieś pisało ze należy chyba zmieniać biegi w przedziale w którym jest osiągany maxmalny moment obrotowy



barteczek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 14
Rejestracja: czw maja 08, 2008 16:02
Lokalizacja: SO ...

Post autor: barteczek » czw cze 05, 2008 21:57

zalezy jak kto lubi jezdzic ja mam 1Y 1.9d jest tak elastyczny ze moge bez problemu na 5 50km/h jechac(malo bez wiekszych problemow moge z 5 ruszyc ), z turbo jest troszke mniej elastyczny silnik ale 90km/h na 5 biegu to wedlug mnie optymalne dla silnika warunki i najmniejsze spalanie


........VW............

Awatar użytkownika
GoF
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 240
Rejestracja: śr paź 10, 2007 11:22
Lokalizacja: Kraków

Post autor: GoF » czw cze 05, 2008 23:48

hmmm nie bardzo wiem co napisać bo z jednej strony jestem przeciwnikiem zamulania autka i czasem musi sobie odetchnąć ale z drugiej strony wydaje mi sie ze jeździcie na sporych obrotach. Oczywiście do sprawnego wyprzedzania to potrzeba te minimum 1800-1900obr i później autko wgniata w fotel ale często mi sie zdarza że jeżdżąc spokojnie po mieście (głownie korki) że jade na 1 2 czy nawet 3 biegu prawie bez gazu i autko sie fajnie toczy. Jasna sprawa ze jak potrzebuje nagle przyspieszyć to redukcja i wio ale przy delikatnym zwiększaniu prędkości gdzie autko nie kopci raczej stać sie nic nie powinno szczególnie ze za jakas chwile będzie okazja i powód żeby przedmuchać wnętrzności.
Jak bym miał jeździć na 1 czy 2 biegu przy 2500-3000 obr to bym chyba oci...l bo silnik wyje jak szalony a zmiana biegu w zwyklej codziennej jeździe przy 3500-4000 tys to dla mnie pomyłka i katowanie silnika bo to tak jak by w benzynie (która lepiej znosi wysokie obr) zmieniać biegi przy 5500-6000 obr, to jest dopiero szkodliwe dla silnika.
Uważam ze do zwyklej jazdy bez większych przyspieszeń to juz 1500 obr wystarczy (turbina VNT), przynajmniej u mnie autko sie przyzwoicie zbiera a redukcja jak trzeba użyć mocy przy pamiętaniu ze czasem trzeba mu przycisnąć zeby sie do takich małych obrotów nie przyzwyczaił :grin:
Gorzej jak ktoś nigdy nie przekracza 2tys obr to w takim wypadku turbina długo nie pożyje.



Awatar użytkownika
Forest89
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 565
Rejestracja: pn lut 25, 2008 12:48
Lokalizacja: Osaka
Kontakt:

Post autor: Forest89 » czw cze 05, 2008 23:51

damonk pisze:5 wrzucam dopiero przy około 110, jadać na 4 mając okolo 3000 obrotow
Stary, czemu tak późno wrzucasz 5 bieg? Nie ekonomiczne to po za tym przy 3 tys obrotów to już głośno jest...
barteczek pisze:malo bez wiekszych problemow moge z 5 ruszyc
taa a ja na wstecznym rozpędzam się do 120km/h...



lukasz78

hmmmmmmmm

Post autor: lukasz78 » pt cze 06, 2008 07:14

Powiem tak, po to miedzy innymi diesel ma duży moment żeby z niego korzystać. Ostatnio ruszałem spod świateł na róno z bratem który ma Civic'a 1.5 i umówiliśmy się że od 60 km/h na piątce jadąc równo wciskamy gaz do spodu - ja to zrobiłem z piątki - brat z trójki :okej: i zrobił mnie na jakieś 30m do przodu ale jak mi piąteczka się rozkręciła to przy 120 już byłem z przodu i to z 50m przed nim.
Osobiście po mieścię często jak już ktoś napisał ze względu na korki tocze się bo inaczej się nie opłaca, co do jazdy w trasie od 80km/h na piatce na pewno nie jest szkodliwe a auto malutko pali - a chyba o to też chodzi w dieselku.
Moje rekordowo niskie spalanie wg kompa dzięki jazdy na niskich obrotach to 3,7l/100km po przejechaniu w obie strony 126km ze średnią prędkością 62km/h (po drodze miasteczka) także jak ktoś ma czas na dojazd to po co katować - lepiej chyba zaoszczędzić PLNów bo paliwko coraz droższe - przedwczoraj na BP w Rzeszowie zapłaciłem 4,95 za Ultimat'a :crazy: a będzie pewnie jeszcze gorzej.



Awatar użytkownika
Cinek
_
_
Posty: 1738
Rejestracja: ndz lis 28, 2004 14:52
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: Cinek » pt cze 06, 2008 10:15

pare słów dodam
jeździ sie tak jak pozwalają warunki. na 5 biegu 1500 obrotów to jednak troche mało, nawet jak na VNT.każde dotknięcie gazu powoduje lanie po d***układu korbowego. min 2000 musi być, żeby jakoś jechać płynnie. biegi zmienia sie tak, żeby po zmianie na następny dalej sie poruszać w obszarze max momentu. oczywiście to jest zależne w dużej mierze od stylu jazdy, bo przy wyścigu jest inaczej a przy lansie inaczej.co do spalania, to da sie zmniejszyć nie tylko jeżdząc 80 na 5 biegu. popatrzcie na wskazania chwilowe kompa, jeżeli macie. czasem na czworce przy wyższych obrotach jest mniejsze spalanie niż na 5 przy niższych. z czym to jest związane nie musze chyba mówić

[ Dodano: Pią Cze 06, 2008 10:17 am ]
barteczek pisze:(malo bez wiekszych problemow moge z 5 ruszyc )
a to bardzo ciekawe, bo mnie sie wydawało że masz jakieś 60 koni, czyli żeby ruszyć z 5 musisz nieźle palić sprzęgło. jeżeli dla ciebie to "bez większego problemu" to gratuluje

[ Dodano: Pią Cze 06, 2008 10:19 am ]
tomasz28 pisze:bo niby od 1900załącza się turbo więc powinno być ok ale to jest taka krawędz
zweryfikuj swoje wiadomości na temat działania turbo

[ Dodano: Pią Cze 06, 2008 10:21 am ]
GoF pisze:nie stała jazda przy 2 tys obr przy których turbina pracuje juz pełna parą.
zegar od turbiny ma ? bo głupoty gada. przy 2 tyś obr jadąc jednostajnie ciśnienie w dolocie nie przekroczy 0,5 bara

[ Dodano: Pią Cze 06, 2008 10:22 am ]
Forest89 pisze:Ja nawet 80km/h jeżdżę na 5 biegu a jak jest równa droga to 6 załączam już przy 100km/h
pięknie :crazy:

[ Dodano: Pią Cze 06, 2008 10:23 am ]
generalnie panowie silniki TDI to nie wolnoobrotowe silniki ciężarówek. im nowszy motor tym wyżej można go kręcić :bajer: tyle z mojej strony


viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 168 gości