Dlugo odpala na cieplym

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt maja 16, 2008 15:57

jaradeus, nie ma co Tobie tłumaczyć .... czas pokaże :P
poza tym AHF to 1.9 nie 2.0 :P



jaradeus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: czw gru 06, 2007 22:25
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: jaradeus » pt maja 16, 2008 16:04

Aleś rozgarniety hehe mam 2.0 GTI i 1.9 AHF (2 sztuki słownie) pozdrawiam



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt maja 16, 2008 16:05

jaradeus pisze:Aleś rozgarniety hehe mam 2.0 GTI i 1.9 AHF (2 sztuki słownie) pozdrawiam
to napisz 2 oznaczenia lub daj po 2.0 "i" :P bo dziwnie to się czyta ;)



jaradeus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: czw gru 06, 2007 22:25
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: jaradeus » pt maja 16, 2008 16:06

Dario84 pisze:
jaradeus pisze:a niska predkość obrotowa wału korbowego, a nie zaniska dawka rozruchowa!
Jak bys widzial mape dawki startowej to bys wiedzial o co kaman...

mala predkosc obr walu = mala dawka rozruchowa tak w skrocie

predkość wału jest potrzebna do uruchomienia m.in. pompy olejowej!!!

[ Dodano: 16 Maj 2008 16:08 ]
damcio151 pisze:
jaradeus pisze:Aleś rozgarniety hehe mam 2.0 GTI i 1.9 AHF (2 sztuki słownie) pozdrawiam
to napisz 2 oznaczenia lub daj po 2.0 "i" :P bo dziwnie to się czyta ;)
tak zrobie :)



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » pt maja 16, 2008 19:23

jaradeus pisze:Wiam.
Temat wciąż gorący :grin: Dla zwolenników zwiekszania dawki rozruchowej pare faktów; przyczyna jest jasna, za niska predkość obrotowa wału korbowego, a nie zaniska dawka rozruchowa!
Ehh tlumaczyc Panie i tlumaczyc....
Po pol roku problem pewnie powroci wiec pogadamy wtedy.
Jesli pijesz do tego ze celowo jest taka mala dawka startowa by przy niskich obrotach wału nie zatrzec silnika (pompa jest napedzana mechanicznie) to Ci powiem ze akurat pudło....
Mapa jest tak napisana ze na zimnym silniku ma jeszcze wieksza dawke przy obrotach 20/min niz na cieplym przy 200obr/min. A chyba sie zgodzisz ze smarowanie na zimnym oleju jest znacznie gorsze niz na cieplym :bigok:
Problemem jest ekologia (brzydki bak po odpaleniu) i ochrona dwumasa....
Wystarczy tylko troche zmodyfikowac by to palilo bez wzgledu na to czy obecny akumulator jest super silny czy tylko silny..


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » pt maja 16, 2008 21:57

jaradeus pisze:jaradeus napisał/a:
a niska predkość obrotowa wału korbowego, a nie zaniska dawka rozruchowa!


Jak bys widzial mape dawki startowej to bys wiedzial o co kaman...

mala predkosc obr walu = mala dawka rozruchowa tak w skrocie



predkość wału jest potrzebna do uruchomienia m.in. pompy olejowej!!!
Szkoda slow :/


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

jaradeus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: czw gru 06, 2007 22:25
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: jaradeus » pt maja 16, 2008 22:15

Cytuje- "A chyba sie zgodzisz ze smarowanie na zimnym oleju jest znacznie gorsze niz na cieplym" - a widziałeś zegar ciśnienia na zimnym i na cieplym???gdzie jest wieksze??? na ciepłym??? zajzyj do obojetnie jakiego mercedesa bo te maja w seri taki zegar to sie przekonasz:) czas dotarcia oleju jest tylko inny, pozdr.



Wiesiek74
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 23:27
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Wiesiek74 » pt maja 16, 2008 22:20

jaradeus pisze:Wiam.
Temat wciąż gorący :grin: Dla zwolenników zwiekszania dawki rozruchowej pare faktów; przyczyna jest jasna, za niska predkość obrotowa wału korbowego, a nie zaniska dawka rozruchowa! u mnie po wymianie aku pali super, dodam , ze mój AHF jakis misiąc temu był na ,,wykrywaczu kłamstw" i wyszło 115KM i 241 Nm, przepływka fabryczna nic nie ruszane, wykres wzorowy. A pan w jednym fachowym warsztacie wskazywał na regeneracje pompy! hehe padnieta pompa przy 136 tys przebiegu? cos tu nie tak pomyslalem. po odpięciu czujki temp. faktycznie lepiej palił, jak to jeden pan powiedzial- że mi to zrobi(za 700zł !!! Wa-wa) i bedzie palil "ze strzała"! a ten strzal to wlasnie widac po odłączeni czujki temp. czasami rzuci silnikim mało z poduszek nie wypadnie i od razu wskakuje na ponad 1 tyś. obrotów, oczywiscie po chwilce spada ale jak wiadomo mamy doczynienia z silnikiem wysokoprężnym o zapłonie samoczynnym i do tego doładowanym a jak wiadomo zuzycie silnika i jego najwazniejszych elementów nastepuje w czasie rozruchu! dlatego nie od parady w kompie jest-podawać rope po 200 obrotach wału na goracym silniku! ale Polak oczywiscie potrafi oszukac technike:) drobna korekta dawki jest dostepna przez Vaga i tyle powinno wystarczyc, a zamiast bulic kase za zwiekszenie dawki lepiej wstawic opornik daje dokladnie taki sam efekt ale nic prawie nie kosztuje! Mój silnik teraz nawet jak zimny to inaczej pali, rozrusznik zdazy zakrecic zanim zalapie i pali bez zadnych wibracji. Kazdy zrobi jak uważa, ja tam problem rozwiazalem i tyle:) pozdrawiam
jaradeus powiedział święte słowa, popieram go w całej rozciągłości tematu. :pub:



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » sob maja 17, 2008 20:58

jaradeus pisze: a widziałeś zegar ciśnienia na zimnym i na cieplym???gdzie jest wieksze???

Cisnienie jest wieksze bo olej jest gesty... :ass:
Manometr mam wiec wiem jak to leci. Ale nie myl cisnienia oleju ze skutecznoscia smarowania bo olej nie dochodzi w pierwszej chwili rozruchu do glowicy.
Ostatnio zmieniony sob maja 17, 2008 20:58 przez rob555, łącznie zmieniany 1 raz.


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

jaradeus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: czw gru 06, 2007 22:25
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: jaradeus » pn maja 19, 2008 12:40

rob555 pisze:
jaradeus pisze: a widziałeś zegar ciśnienia na zimnym i na cieplym???gdzie jest wieksze???

Cisnienie jest wieksze bo olej jest gesty... :ass:
Manometr mam wiec wiem jak to leci. Ale nie myl cisnienia oleju ze skutecznoscia smarowania bo olej nie dochodzi w pierwszej chwili rozruchu do glowicy.

rob555 wlasnie to napisalem ,ze czas dotarcia oleju jest inny
pozdr.



X-Tro
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt lis 25, 2005 12:48
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: X-Tro » ndz cze 01, 2008 00:44

rowniez jestem posiadaczem takowego AHFa ktróry marnie pali na cieplo, rozrusznik potrafi sie zatrzymac przy rozruchu itp... ogolnie jak widze w poprzednich postach to juz pewnie nudna historia...

w kazdym razie chcialbym podsumowac, ew sprobowac zamknac topic jakas praktyczna rada. W poniedzialek stawam sam. do mech, na ogolny przeglad itp. Moj rozrusznik wydaje dodatkowo rozne dziwne dzwieki, wiec tak czy siak wyleci lub zostanie zregenerowany. Jesli tylko to pomoże (na długie rozpalanie) ... bedziecie o tym wiedziec. Dodam tylko ze akumulator byl wymieniany na wydajniejszy energetycznie podczas zimy (nie z tego powodu).

Nie mam zamiaru inwestowac w Polska mysl tech. typu rezystory i reczne mody w pamieciach flash w ecu. Jesli jakis inz w volsfsburgu uznal ze warto dbac o sklad spalin podczas rozruchu i do tego wie ze to przy okazji robi dobrze na inne elementy silnika... to respect!.
Panowie, Ci ludzie pracuja nad tymi cyferkami w ECU latami. Chociaz nie wykluczam pomylki - fabrycznego buga itp, w ktoryms z wczesniejszych postow pojawila sie idea ze poprostu czegos nie dopracowali, bo AHF zdaje sie puszczali do mk4 jako jedne z pierwszych typow.

Oczywiscie pomimo to mam nadzieje znalesc rozwiazanie tego problemu.



Awatar użytkownika
doggie
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10573
Rejestracja: pt lis 23, 2007 00:13
Lokalizacja: GKA
Auto: Cupra Formentor DSG DQ381
Silnik: TSI

Post autor: doggie » śr cze 04, 2008 23:11

pytanie i prośba do rob555 (ze względu na rejon zamieszkania ;)) Od roku mam Golfa V 1.9 TDI PD 2004 r. , 90 KM, kod silnika BRU, Od ok. pół roku problemem jest odpalanie gorącego silnika, tzn. trzeba go kręcić ok. 3-5 sekund a po zapaleniu słychać i czuć silne szarpnięcie silnikiem (nadmieniam że koło dwumasowe jest nowe). W ASO VW stwierdzono iż 4 pompowtrysk podczas rozruchu na gorącym silniku daje dawkę paliwa ok. 1,11 mg/H natomiast 1-3 dają ok. 0,30 mg/H. Po za tym żadnych błędów, pompowtryski sprawdzone i wszystkie odczyty OK robione w ASO VW. Przy zimnym silniku odpala od razu ale też można odczuć dość silne szarpnięcie (uderzenie) silnikiem (poduszki są OK). Po za tym samochód sprawuje się OK. Proszę o radę gdzie mogę to w Trójmieście naprawić, zarazem chętnie dodałbym trochę koników (tak do 115, bezpiecznie). Z góry dziękuję za radę.
Ostatnio zmieniony śr lip 08, 2009 11:50 przez doggie, łącznie zmieniany 1 raz.



Grzegorz#
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pt maja 23, 2008 09:33
Lokalizacja: Szczecinek
Kontakt:

Post autor: Grzegorz# » czw cze 05, 2008 16:38

Witam.
Nie wiem czy komuś ta historia się przyda,chodzi dokładnie o rozruch auta na ciepłym silniku.
Od jakiegoś czasu posiadam Golfa 4 TDI 1,9 ALH.
Od rzazu bardzo źle mi palił na ciepłym silniku,po prostu katastrofa.
Któregoś dnia umówiłem się z kolegą który pracuje w autoryzowanym serwisie na wymianę rozrządu,filtrów.Po gruntownym przeglądzie podłączył auto do komputera aby sprawdzić czy auto posiada błędy i jednocześnie poszukać przyczyny złego palenia na ciepłym silniku. Powiedział że auto nie posiada błędów,wszystkie parametry są OK,Po za tym powiedział że złe palenie można ominąć wyciągając kostkę od czujnika temp.silnika.
Niestety nie zadowalała mnie taka naprawa.Zapłaciłem za wymianę,podziękowałem i się pożegnaliśmy.Następnie ruszyłem z pielgrzymką po mechanikach którzy wygłaszali różne diagnozy,nie jestem znawcą mechaniki silników ale myślę że kilka diagnoz to absurd.Po wojażach ubyło mi parę stówek,a problem został.
W między czasie strasznie wertowałem forum szukając przyczyny.
Doszedłem do wniosku że potrzebna jest zmiana w komputerze auta(zwiększenie dawki startowej na ciepłym silniku) znalazłem już nawet firmę do której się udam z tym problemem.
Czytałem na forum że przyczyna może leżeć w złym działaniu akumulatora i rozrusznika,myślę sobie jak źle pali na ciepłym to i na zimnym też tak powinno być.
Pomyślałem sobie może warto ruszyć w tą stronę i sprawdzić akumulator i rozrusznik.Pojechałem do elektryka by sprawdzić w jakim stanie jest akumulator,okazało się że nie jest z nim dobrze,po drugie ma on już 5 lat.
Następnie postanowiłem sam wymontować rozrusznik,wymontowałem,rozkręciłem go i zacząłem przeglądać poszczególne części.Po lekturze na temat czyszczenia rozrusznika postępowałem zgodnie z zaleceniami.Czyszczenie,smarowanie itd.
Złożyłem go,zamontowałem gdzie jego miejsce.
Przyszedł czas na pierwszą próbę,zapalił na dotyk,ale wiedziałem że silnik nie ma temperatury i nie ma się jeszcze z czego cieszyć,zrobiłem pół godzinną jazdę po mieście i wróciłem do garażu.
Autko zapaliło od razu,zrobiłem kilka prób,normalnie cudo
Jednak przyczyna leżała w niesprawnym rozruszniku,akumulator też nie jest pierwszej młodości,a auto pali dobrze na zimnym jak i na ciepłym.
Szkoda tylko że nie zrobiłem tego od razu,zaoszczędził bym finansowo no i troche nerwów też to mnie kosztowało.Dodam że dzięki forum coraz lepiej poznaje swoje auto.

Pozdrawiam i zarazem przepraszam za te moje wypociny.



jaradeus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: czw gru 06, 2007 22:25
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: jaradeus » czw cze 05, 2008 23:44

Grzegorz# twoja historia jest kopia mojej! tylko ja odwiedzajac specjalistow od disli nie dalem nawet zlotowki. diagnozy tez byly niektore smieszne jak sobie przypomne.
kupilem nowy aku, wymienilem i pali jak trzeba. nawet nie rozbieralem rozrusznika choc mam kupiony nowy szczotkotrzymacz i tulejki, i w najblizszym czasie wymienie wszystko.pozdr.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 153 gości