Zapchany kat = notlauf?

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

VW User
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: śr lut 06, 2008 18:39
Lokalizacja: Kielce- okolice
Kontakt:

Zapchany kat = notlauf?

Post autor: VW User » pt maja 30, 2008 09:20

Witam mam takie oto pytanko czy któryś z forumowiczów spotkał się z przypadkiem,że zapchany katalizator robi robote z kierami w turbo? Ponieważ jakieś 3 m-ce temu czyściłem turbo (kierownice były zasyfione łokrutnie :jezor:) i wczoraj zostałem zmuszony do powtorki z rozrywki :grrr: po rozebraniu turbiny okazało się że znów zapieczone kierownice i straszny syf. Czy sądzicie ,że zapchany kat może aż tak paprać turbo? Mam zamiar wyciąć kata ale muszę sie upewnić :helm:
Ostatnio zmieniony pt maja 30, 2008 13:00 przez VW User, łącznie zmieniany 1 raz.


[size=117]Meine white Golf:)[/size][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=181061]Niepozorny Varia(n)t[/url]
[b]Chcę się kto podpiąć do VAGa proszę o kontakt[/b]

Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: AndrzejP4 » pt maja 30, 2008 10:01

a nie ubywa Ci oleju?

Skądś ten syf musi się brać. Nadal stosujesz PSJ?



VW User
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: śr lut 06, 2008 18:39
Lokalizacja: Kielce- okolice
Kontakt:

Post autor: VW User » pt maja 30, 2008 10:43

AndrzejP4 pisze:a nie ubywa Ci oleju?
Nie ubywa

[ Dodano: 30 Maj 2008 10:44 ]
AndrzejP4 pisze:Skądś ten syf musi się brać
Dlatego pytam czy to wina kata :helm: ?

[ Dodano: 30 Maj 2008 10:46 ]
AndrzejP4 pisze:Nadal stosujesz PSJ?
Nie stosowałem i nie sądzę że kiedykolwiek będe a nogę mam ciężką więc nie ma mowy o osadzaniu się sadzy z tego powodu....chyba że coś blokuje wylot spalin...?


[size=117]Meine white Golf:)[/size][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=181061]Niepozorny Varia(n)t[/url]
[b]Chcę się kto podpiąć do VAGa proszę o kontakt[/b]

Awatar użytkownika
Gobo90
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2197
Rejestracja: sob mar 25, 2006 18:56
Lokalizacja: Świdnik
Kontakt:

Post autor: Gobo90 » pt maja 30, 2008 13:54

VW User, wytnij kata to sie przekonasz przynosi to same plusy w tak starym aucie ze starym katem :D



Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » pt maja 30, 2008 13:56

VW User pisze:że zapchany katalizator robi robote z kierami w turbo?
Zapchany katalizator (a dokladnie oderwana ceramika) moze robic notlaufy. Przechodzilem przez to.


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

VW User
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 135
Rejestracja: śr lut 06, 2008 18:39
Lokalizacja: Kielce- okolice
Kontakt:

Post autor: VW User » pt maja 30, 2008 16:40

Gobo90 pisze:VW User, wytnij kata to sie przekonasz przynosi to same plusy w tak starym aucie ze starym katem
tak wiem kat out :helm:
Gitner pisze:Zapchany katalizator (a dokladnie oderwana ceramika) moze robic notlaufy. Przechodzilem przez to.
Chyba z Audi to było? tak cos kojarze...


[size=117]Meine white Golf:)[/size][url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=181061]Niepozorny Varia(n)t[/url]
[b]Chcę się kto podpiąć do VAGa proszę o kontakt[/b]

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » pt maja 30, 2008 16:50

VW User pisze:Gitner napisał/a:
Zapchany katalizator (a dokladnie oderwana ceramika) moze robic notlaufy. Przechodzilem przez to.

Chyba z Audi to było? tak cos kojarze...
Dokladnie.. potem byl jezcze Passek i kolejne A4


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » sob maja 31, 2008 10:29

jak najbardziej zabetonowany kat przyczynia się do zwiększonego osadzania sadzy na kierownicach spalin w turbinie

przytkanie wydechu powoduje również większe obciążenia na winriku turbiny...i powoduje notlafy - po prostu ECU rejsetruje za małe cisnienie doładowania...

jeżeli kat jest zapchany to i tak nie spełnia swojej roli i jest to samo zło

należy zatem zawartość jego wydłubać i sprzedać (około 100 PLN) i po sprawie...

ja mam zostawioną puszkę po kacie, nie ma żadnych odgłosów, rezonansów itd



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości