Większe spalanie po wymianie rozrządu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

pdawid81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: śr kwie 16, 2008 13:50
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Większe spalanie po wymianie rozrządu

Post autor: pdawid81 » wt maja 27, 2008 23:02

Witam,

Wymieniłem kompletny rozrząd razem z pompa wodną. Po wymianie zauważyłem wyższe spalanie. Co może być tego przyczyną. Silnik 1,9 TDi 110KM. Proszę o pomoc



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt maja 27, 2008 23:13

sprawdź poprawność ustawienia rozrządu i kąta wtrysku na pompie.


Obrazek

pdawid81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: śr kwie 16, 2008 13:50
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: pdawid81 » wt maja 27, 2008 23:20

Rozrząd wymieniał mechanik więc chyba wszystko ok. Mogł cos popierzyć??



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt maja 27, 2008 23:26

na temat kompetencji niektórych mechaników to jest wiele złych opinii na tym forum, ciekawe czy używał do ustawienia kąta wtrysku wskaźnika zegarowego czy VAGa czy ustawiał na słuch.


Obrazek

pdawid81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: śr kwie 16, 2008 13:50
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: pdawid81 » wt maja 27, 2008 23:27

Zaznaczał znaczki na kołach zębatych i według tego ustawiał.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt maja 27, 2008 23:36

pdawid81 pisze:Zaznaczał znaczki na kołach zębatych i według tego ustawiał.
to tyczy ustawienia rozrządu a kąt wtrysku ?
ciężko Ci zapala po nocy na zimnym silniku (ile sekund musisz kręcić aż załapie silnik), zakopci przy tym na czarno ?
a tak mimochodem zmien symbol silnika w profilu z AHL na AHF :wink:


Obrazek

pdawid81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: śr kwie 16, 2008 13:50
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: pdawid81 » wt maja 27, 2008 23:39

Po nocy odpala bez zadnego problemu, od razu po przekreceniu stacyjki odpala. Dymić raczej nie dymi, po przygazówce nie widać wiekszej chmury dymu. Jest juz AHF ;)



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt maja 27, 2008 23:48

piszesz, że wyższe spalanie nastąpiło po wymianie paska rozrządu i pompy wody więc logicznym jest, że w pierwszej kolejności nasuwa się potrzeba sprawdzenia poprawności ww. istawień ale ...
czasami jest też tak, że teraz kiedy temperatury są wyższe i zaczynamy używać klimatyzacji to mało kiedy zwracamy uwagę, że spalanie się zwiększa właśnie przy używaniu klimy - srednio litr na 100 km,
wykluczyłeś tę i inne ewentualne możliwości np. (agresywny, dynamiczny styl jazdy) - niby głupie i banalne ale czasem można o tym zapomnieć.


Obrazek

pdawid81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: śr kwie 16, 2008 13:50
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: pdawid81 » wt maja 27, 2008 23:57

Styl jazdy raczej sie nie zmienil. Klimy uzywalem w tym roku moze z 3 razy wiec raczej nie przyczyniloby sie do takiej roznicy. Jak teraz sprawdzic czy rozrząd został dobrze wymieniony??



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr maja 28, 2008 00:09

pdawid81 pisze:Jak teraz sprawdzic czy rozrząd został dobrze wymieniony??
http://www.google.pl/custom?domains=for ... %3A1&hl=pl

a tu sprawdzenie kąta wtrysku :

http://www.a4-klub.pl/smf/warsztat_zrob ... 913.0.html
i jeszcze jedno, temperatura silnika dochodzi Ci po paru kilimetrach do 90 stopni czy długo się nagrzewa bo walnięty w stanie otwarcia termostat jest przyczyną niedogrzania silnika i większego w związku z tym spalania.


Obrazek

pdawid81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: śr kwie 16, 2008 13:50
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: pdawid81 » śr maja 28, 2008 00:12

Auto nagrzewa się szybko do temperatury 90 stopni.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr maja 28, 2008 00:25

jeszcze takie pytanie:
czy wyższe spalanie wskazuje Ci na wyświetlaczu kompa w aucie czy zauważyłeś różnicę w zmniejszeniu się ilości przejechanych km przy tankowaniu takiej samej ilości paliwa?


Obrazek

pdawid81
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 33
Rejestracja: śr kwie 16, 2008 13:50
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Post autor: pdawid81 » śr maja 28, 2008 00:37

Nie mam komputera pokładowego, ale zauważylem to wlasnie po ilosci przejechanych km



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr maja 28, 2008 00:46

Problem zwiększonego zużycia paliwa zwłaszcza w silnikach TDI o oznaczeniu ALH jest do tej pory nierozwiązany, przyczyn może być wiele m.in. źle działający czujnik temperatury, wadliwa przepływka, długo nie wymieniany filtr powietrza, zbyt wysoka dawka paliwa itp. itd.
najlepiej chyba będzie jak zdiagnozujesz autko VAG-iem, zobaczysz czy i jakie błędy zostały zapisane w ECU a na podstawie zapisu logów dynamicznych (jak je wkleisz na forum) koledzy powiedzą co szwankuje i jakie korekcje trzeba zrobić.
Skoro nie zauważyłeś problemów przy rozruchu silnika zimny/ciepły, nadmiernego dymienia, pogorszenia dynamiki silnika to trudno jest bez wynków z diagnostyki Vagiem coś mądrego doradzić.


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 137 gości