TRUDNO/CIĘŻKO ODPALA ZIMNY/CIEPŁY. REGULAMIN STR 116.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Tomasz G
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz mar 16, 2008 00:08
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomasz G » czw maja 01, 2008 10:53

buxi pisze:Sztomel, Problem rozwiązany. Przy próbie zamontowania zaworka zwrotnego na przewodzie który idzie z baku do filtra wyszło że miałem dziurawy przewód.... zmurszał na zgięciu i pod osłoną przeciw przecieraniu poprostu popękał (nie wiem jak to auto jeździło na takim przewodzie hehe ) pozdrawiam I jeszcze raz dzięki sztomel za pomoc !!!
Witam,

u mnie też przewód był sperforowany i pod osłoną było wilgotno. Problem jest taki że moim modelu nie instalują pompy paliwa w baku, tylko pompę podciśnieniową w głowicy i ona ma za zadanie zasilać silnik w paliwo.

Niestety, wymiana nic nie dała, a jest jeszcze gorzej, bo silnik praktycznie gaśnie co 200 metrów i bardzo ciężko odpala. Już nie wiem, gdzie szukać przyczyny. "Mój" mechanik twierdzi, że trzeba szukać w pompowtryskiwaczach, a mnie niestety nie stać na wybulenie 4,5 kafla na ich wymianę. 13 maja wstawiam auto do p. Pęzika, którego tu nieźle chwalą. Sądzę, że musi być dobry, skoro trzeba sie zapisywać z 2-tygodniowym wyprzedzeniem. Może on coś poradzi...



reo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: śr wrz 26, 2007 16:12
Lokalizacja: Czeladź

Post autor: reo » ndz maja 04, 2008 10:27

Witam.

Posiadam Golfa III 1.9 TD kombi. Problem polega na tym ze zimny ciezko odpala. Praktycznie jest to niemozliwe bez ssania. Potrafi przy tym troszke zadymic. Dodam ze silnik ostatnio przeszedl remont. Rozrzad sie przestawil i bylo troszke problemow. Jak juz odpali to utrzymuje idealnie obroty miedzy 950-1k


Im blizej poznaje kobiety, tym bardziej lubi mojego Golfa :]

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » ndz maja 04, 2008 10:38

Tomasz G pisze:Niestety, wymiana nic nie dała, a jest jeszcze gorzej, bo silnik praktycznie gaśnie co 200 metrów i bardzo ciężko odpala. Już nie wiem, gdzie szukać przyczyny. "Mój" mechanik twierdzi, że trzeba szukać w pompowtryskiwaczach, a mnie niestety nie stać na wybulenie 4,5 kafla na ich wymianę.
w Twoim przypadku najrozsądniejszym rozwiązaniem jest zczytanie błędów zapisanych w ECU a nie jak mechanik "twierdzi", żeby szukać w pompowtryskach - czyli najpierw diagnoza Vagiem.
reo pisze:Problem polega na tym ze zimny ciezko odpala. Praktycznie jest to niemozliwe bez ssania. Potrafi przy tym troszke zadymic.

do sprawdzenia kąt wyprzedzenia wtrysku - wychodzi, że jest opóźniony i trzeba go przyspieszyć - (pod warunkiem, że rozrząd został ustawiony prawidłowo).


Obrazek

Tomasz G
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz mar 16, 2008 00:08
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomasz G » ndz maja 04, 2008 10:48

Tomasz G pisze:Niestety, wymiana nic nie dała, a jest jeszcze gorzej, bo silnik praktycznie gaśnie co 200 metrów i bardzo ciężko odpala. Już nie wiem, gdzie szukać przyczyny. "Mój" mechanik twierdzi, że trzeba szukać w pompowtryskiwaczach, a mnie niestety nie stać na wybulenie 4,5 kafla na ich wymianę.
Sztomel pisze: w Twoim przypadku najrozsądniejszym rozwiązaniem jest zczytanie błędów zapisanych w ECU a nie jak mechanik "twierdzi", żeby szukać w pompowtryskach - czyli najpierw diagnoza Vagiem.
Było sprawdzane na VAG-u serwisowym i czysto. Zupełnie nic. Wskazania pompowtrysków wręcz książkowe.
reo pisze:Problem polega na tym ze zimny ciezko odpala. Praktycznie jest to niemozliwe bez ssania. Potrafi przy tym troszke zadymic.
Sztomel pisze: do sprawdzenia kąt wyprzedzenia wtrysku - wychodzi, że jest opóźniony i trzeba go przyspieszyć - (pod warunkiem, że rozrząd został ustawiony prawidłowo).
No to zobaczymy. Na razie samochód w innym warsztacie. Zobaczymy, co wymyślą.



bartekloch
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pt maja 09, 2008 11:23
Lokalizacja: NOWOGRoD BOBRZANSKI
Kontakt:

Post autor: bartekloch » pt maja 09, 2008 11:37

witam golf 3 1,9 sdi potrzebuje schemat kabli podlaczonych do komputera wyskakuje mi blad 1237 lecz zaworek jest sprawny , tylko w instalacji jest blad i musze wiedziec ktory kabel wychodzi z komputera zeby bylo wiadomo czy jest polaczenie, na zaworek i na pompe nie idzie prad z komputera , wtedy auto nie odpala, gdy dam na krutko z akumulatora zaczyna smigac lecz tylko do pewnej predkosci czyli 130 km/h jest tryb awaryjny ale autem mozna jechac wtedy, blagam pomocy dodam jeszcze ze gdy nie dam plusa z aku nie moge podpiac vaga znaczy brak polaczenia
Ostatnio zmieniony pt maja 09, 2008 11:40 przez bartekloch, łącznie zmieniany 1 raz.


loch bartosz

Awatar użytkownika
mardow
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 6
Rejestracja: wt kwie 22, 2008 16:44
Lokalizacja: Bartoszyce

Post autor: mardow » ndz maja 18, 2008 15:30

Wcześniej pisałem o moim problemie "Ciężko pali (kręcenie przez 2-5 sek) na ciepłym."
Okazało się że potrzebna była naprawa komputera.
Ostatnio zmieniony ndz maja 18, 2008 15:33 przez mardow, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » ndz maja 18, 2008 16:51

Tomasz G pisze:Sztomel napisał/a:
w Twoim przypadku najrozsądniejszym rozwiązaniem jest zczytanie błędów zapisanych w ECU a nie jak mechanik "twierdzi", żeby szukać w pompowtryskach - czyli najpierw diagnoza Vagiem.
Tomasz G pisze:Sztomel napisał/a:
do sprawdzenia kąt wyprzedzenia wtrysku - wychodzi, że jest opóźniony i trzeba go przyspieszyć - (pod warunkiem, że rozrząd został ustawiony prawidłowo).
ale napisałem pierdoły, przecież skoro pompowtryski to jaki kąt wyprzedzenia wtrysku, co ja plotę, tak chodzi chyba o synchronizację jeśli znowu się nie mylę :helm:

[ Dodano: 18 Maj 2008 17:07 ]
i znowu źle zinterpretowałem, przecież drugi cytat odnosi się do silnika na VP czyli nie dałem tym razem dupy i wszystko jest OK ! Ale jestem zakręcony.


Obrazek

polo slubice
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: śr maja 21, 2008 00:25
Lokalizacja: Słubice
Kontakt:

Post autor: polo slubice » śr maja 21, 2008 00:33

witam mam problem z moim polo gdy jest zimny pali super ale jak dojdzie do 90 stopni gdy go zgasze to juz musze poczekac az tem peratura zejdzie ponizej 70 bo niechce palic a w czasie jazdy miedzy 1750-2000 obr/min na kazdym biegu cos szarpie przerywa mam pompe lukasa slyszalem ze jest do bani moge zalozyc pompe Boscha ???? pisac prosze :))))


mały

Tomasz G
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: ndz mar 16, 2008 00:08
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Tomasz G » ndz maja 25, 2008 21:38

No, nareszcie!

Od wczoraj Lupo już w 100% na chodzie. Okazało się jednak, że nie pompa podciśnieniowa, ale pompowtryski. Na szczęście nie padły, ale trzeba było je przeczyścić i zostały wyregulowane na tzw. "stole" w Boschu (diabli wiedzą, co to jest). Aktualnie auto pali na dotyk, nie gaśnie, a skrzynia pracuje jak trzeba - zmienia biegi w trybie automatycznym zarówno na ciepłym, jak i na zimnym silniku (wcześniej były z tym problemy). No i w związku z tym mogę z czystym sumieniem polecić nowy warsztat dla Warszawiaków:

Q-Service AUTO-LUX p. Jacek Żak, Raszyn-Rybie, tel. 0601 336 426.

Terminy ma co prawda min. 2-tygodniowe, ale fachowiec pierwsza klasa.

Pozdrawiam.
Tomasz.



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » ndz maja 25, 2008 21:44

No to cieszymy się z Tobą Tomasz G i oby więcej takich pochlebnych opinii o warsztatach samochodowych i zadowolonych klientów !


Obrazek

kipol
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: wt maja 20, 2008 17:23
Lokalizacja: świętochłowice

Post autor: kipol » pn maja 26, 2008 13:26

Witam, mam problemik z rozruchem ciepłego silnika 1,9 TDI AJM jak jest zimny ti pali na dotyk jak sie rozgrzeje to musze nim troszkę pokręcić, zauważyłem że problemy sie pojawiaja jak sie rizgrzeje silnik to wskaznik z koma troszkę przygaszaja i kiepsko widać na zimnym wszytko oki, jak juz zapali to jedzie i nie ma problemu nie dymi pracuje rowno proszę o porady pozdrawiam



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pn maja 26, 2008 14:56

kipol, zmiana mapy w ECU ... poczytaj w tematach na forum



Grzegorz#
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 21
Rejestracja: pt maja 23, 2008 09:33
Lokalizacja: Szczecinek
Kontakt:

Post autor: Grzegorz# » czw maja 29, 2008 11:03

Szukam złotej rączki co by się uporała z moim Golfem 1,9 TDI ALH.
Auto było kilka razy sprawdzane na komputerze,zero błędów,wszystkie parametry są ok.
Problem pewnie wszystkim znany,zimny pali pięknie,na ciepłym już już jest problem.Odwiedziłem już kilka serwisów i cały czas słyszę to samo-z autkiem jest wszystko ok,parametry są takie jak trzeba.Tylko jak odepnę wtyczkę od czujnika temperatury to pali na ciepłym tak samo jak na zimnym.
W moich okolicach już nie mam pola manewru,nikt nie jest w stanie mi pomóc.
Chciał bym prosić o jakieś namiary na na jakąś złotą rączkę co by się uporała z tym problemem.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw maja 29, 2008 13:55

Grzegorz#, odezwij się do użytkownika rob555 http://www.forum.vwgolf.pl/profile.php? ... le&u=26573



Zablokowany

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości