Bierze olej szukam przyczyny
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Bierze olej szukam przyczyny
witam
mam problem z moim silniczkiem.
mam 1.9. TD aaz po remoncie. wymienilem pierscienie + planowany czop wału + robiona cala głowica bo mi wpadl kamien i rozwalil sie rozrząd. wczesniej jeszcz regenerowalem turbine.
po tym calym remoncie zaczolem jezdzic tak do 3000 obrotów max 100km/h zeby sie dotarło wszystko. ale zaczol mi ubywac olej. coraz wiecej i coraz wiecej po okolo 6000km to mi ubywalo 0.7l na 1000km. zdiagnozowalem ze to turbina bo byl duzy luz na wirniku ze az sie zatrzymywal na obudowie turbiny. a jak zdjolem gumowe kolanko z turbiny (to z gory) to palucha mialem calego w mokrym swiezym oleju.
oddalem turbine na gwarancje gosc sie zarzekal ze jest OK i ze nic nie robil ale luz mniejszy i obudowa wymieniona na nieporysowaną wiec naprawial.
teraz po zalozeniu zrobilem okolo 1000km i widze ze nadal ubywa ale o wiele mniej.
mialem jeszcze dziwny incydent na autostradzie. jechalem w kierunku poznania tak srednio 120-140 km/h zatrzyalem sie na parkingu patrze a tu z rury bialy dym. odczekalem zgasilem - sprawdzilem w turbinie sucho nie widze wycieków zadnych oleju. zapalilem od nowa silnik i jak reką odjął. potem nic takiego mi sie nie powtórzyło.
mam turbinke K03 , z odmy mi olej nie leci juz nie wiem gdze mam szukac wycieku a strasznie mnie to wkurza bo robie teraz same trasy i wlasnie mi padla wczesniej turbina niespodziewanie i mialem podroz do poznania pelną wrażen.
pozdrawiam i z gory dziekuje ze pomoc
mam problem z moim silniczkiem.
mam 1.9. TD aaz po remoncie. wymienilem pierscienie + planowany czop wału + robiona cala głowica bo mi wpadl kamien i rozwalil sie rozrząd. wczesniej jeszcz regenerowalem turbine.
po tym calym remoncie zaczolem jezdzic tak do 3000 obrotów max 100km/h zeby sie dotarło wszystko. ale zaczol mi ubywac olej. coraz wiecej i coraz wiecej po okolo 6000km to mi ubywalo 0.7l na 1000km. zdiagnozowalem ze to turbina bo byl duzy luz na wirniku ze az sie zatrzymywal na obudowie turbiny. a jak zdjolem gumowe kolanko z turbiny (to z gory) to palucha mialem calego w mokrym swiezym oleju.
oddalem turbine na gwarancje gosc sie zarzekal ze jest OK i ze nic nie robil ale luz mniejszy i obudowa wymieniona na nieporysowaną wiec naprawial.
teraz po zalozeniu zrobilem okolo 1000km i widze ze nadal ubywa ale o wiele mniej.
mialem jeszcze dziwny incydent na autostradzie. jechalem w kierunku poznania tak srednio 120-140 km/h zatrzyalem sie na parkingu patrze a tu z rury bialy dym. odczekalem zgasilem - sprawdzilem w turbinie sucho nie widze wycieków zadnych oleju. zapalilem od nowa silnik i jak reką odjął. potem nic takiego mi sie nie powtórzyło.
mam turbinke K03 , z odmy mi olej nie leci juz nie wiem gdze mam szukac wycieku a strasznie mnie to wkurza bo robie teraz same trasy i wlasnie mi padla wczesniej turbina niespodziewanie i mialem podroz do poznania pelną wrażen.
pozdrawiam i z gory dziekuje ze pomoc
Ostatnio zmieniony pt maja 23, 2008 19:38 przez przemo_82, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Master
- Posty: 1128
- Rejestracja: czw kwie 17, 2008 14:40
- Lokalizacja: Brzeg
- Kontakt:
mechonior professional tylko ze naprawa mi sie zdarzyła w trasie wiec przypadkowy wybór
a w spalinach nie czuje oleju spalonego. dzisiaj jeszcze zauważyłem ze wężyk co idzie od turbiny do membrany na pompie mam stary sparciały i popękany. jutro go wymienię. ale to raczej nie ma nic wspolnego. moj mechanik stwierdził ze jestem przewrażliwiony. poki co nie dolewam oleju w poniedzialek bede robil trase 450 km to bede obserwowal czy bierze. jeszcze raz dziekuje za pomoc.
a w spalinach nie czuje oleju spalonego. dzisiaj jeszcze zauważyłem ze wężyk co idzie od turbiny do membrany na pompie mam stary sparciały i popękany. jutro go wymienię. ale to raczej nie ma nic wspolnego. moj mechanik stwierdził ze jestem przewrażliwiony. poki co nie dolewam oleju w poniedzialek bede robil trase 450 km to bede obserwowal czy bierze. jeszcze raz dziekuje za pomoc.
dzsiaj jechalem po tracie i jechal za mna ojciec. na obwodnicy jednej z miejscowosci depnolem mu tak ze 120-130km/h patrze a tu ojciec mnie wyprzedza potem mi powiedzial ze nie mogl juz za mna jechac bo cos smierdzialo. zadnego dymu tylko jakis smród. potem wracalismy ta sama trasa. depnolem mu do 150km/h i tym razem nic a nic z rury.
[ Dodano: 29 Maj 2008 20:14 ]
okazala sie ze chyba turbina z nowu zawodzi.
zrobilem trace 450km z czego okolo 120 po autostradzie z predkoscia tak 120-130 km/h wciagnal mi polowe stanuoleju od max do min zdjolem odme + rurki doprowadzajace powietrze do i z turbiny wsadzam palec a tu kropla oleju mi kapie z palca wiec sytuacja sie powtarza. gosc z poznania zlapal jelenia myslal ze jak jestem z innego miasta to moze mi bubla wsadzic i ze tak bede jezdzil do niego 15 razy w sumie to nie wiem co teraz robic czykupic uzywana na gieldzie czy regenerowac ta tylko w zaufanym zakladze kolo radomia.
pozdrawiam i dziekuje ze wszelkie odpowiedzi
[ Dodano: 29 Maj 2008 20:14 ]
okazala sie ze chyba turbina z nowu zawodzi.
zrobilem trace 450km z czego okolo 120 po autostradzie z predkoscia tak 120-130 km/h wciagnal mi polowe stanuoleju od max do min zdjolem odme + rurki doprowadzajace powietrze do i z turbiny wsadzam palec a tu kropla oleju mi kapie z palca wiec sytuacja sie powtarza. gosc z poznania zlapal jelenia myslal ze jak jestem z innego miasta to moze mi bubla wsadzic i ze tak bede jezdzil do niego 15 razy w sumie to nie wiem co teraz robic czykupic uzywana na gieldzie czy regenerowac ta tylko w zaufanym zakladze kolo radomia.
pozdrawiam i dziekuje ze wszelkie odpowiedzi
Witam wszystkich! Chcial bym odswierzyc troche temat
Otoz sprawa wyglada nastepujaco: posiadam silnik aaz, ktory bierze mi olej (okolo 5-7) L i co najgorsze ze zacza tak brac od niedawna, wczesniej podbieral mi do 2 L ale teraz to juz przesada. Auto pali dobrze, turbo (k14) suche oczywiscie od wydechu, wirnik delikatny luz gora/dol wiec z tym chyba wszystko ok. nastepnie po odpaleniu siwy dym z rury i smierdzi palonym olejem. Po nagrzaniu silnika ciagle to samo, dam wiecej gazu to dego dymu robi sie duzo. Jesli dajmy na to ze turbo jest ok, to powiedzcie czy to pierscienie czy uszczelniacze? Prosze o pomoc i mam nadzieje ze ktos sie odezwie
Otoz sprawa wyglada nastepujaco: posiadam silnik aaz, ktory bierze mi olej (okolo 5-7) L i co najgorsze ze zacza tak brac od niedawna, wczesniej podbieral mi do 2 L ale teraz to juz przesada. Auto pali dobrze, turbo (k14) suche oczywiscie od wydechu, wirnik delikatny luz gora/dol wiec z tym chyba wszystko ok. nastepnie po odpaleniu siwy dym z rury i smierdzi palonym olejem. Po nagrzaniu silnika ciagle to samo, dam wiecej gazu to dego dymu robi sie duzo. Jesli dajmy na to ze turbo jest ok, to powiedzcie czy to pierscienie czy uszczelniacze? Prosze o pomoc i mam nadzieje ze ktos sie odezwie
DaroD, u Ciebie zrób tak odepnij odmę i puść ją wolno, i pojeździj tak z jeden dzień przy czym raz lub dwa razy przegoń go na pierwszych dwóch lub trzech biegach z gazem w podłodze do około 4500-5000rpm.
na drugi dzień przed uruchomieniem zimnego silnika zdejmij gumowe kolanko od turba do kolektora i odpal go ale bez dodawania gazu i weź jakąś białą lub iną jasną szmatkę i trzymaj ją około 5-10cm do wylotu powietrza z turbiny ( uważaj żeby nie wciągneło jej lub twojej ręki w kolektr dolotowy) i wtedy zwiększ obroty jednym zdecydowanym ruchem ale nie gazuj powyżej 3000rpm. jak będzie olej na szmatce to definitywnie turbo masz do roboty.
przemo_82,
poszukaj czy nie masz gdzeiś nieszczelności na silniku i zwyczajnie nie gubi oleju, jak nie gubi to tak jak koleze wyżej napisałem zrób to samo ale zamiast K03 to załóż chociaż K14 lub jeszcze lepiej K24 lub Garretta T3.
one sięw sam raz na trasy nadają i autko powinno mniej palić a i jak zakupisz T3 będzie znacznie trwalsze niż turba KKK zwłaszcza w porównaniu do K03
na drugi dzień przed uruchomieniem zimnego silnika zdejmij gumowe kolanko od turba do kolektora i odpal go ale bez dodawania gazu i weź jakąś białą lub iną jasną szmatkę i trzymaj ją około 5-10cm do wylotu powietrza z turbiny ( uważaj żeby nie wciągneło jej lub twojej ręki w kolektr dolotowy) i wtedy zwiększ obroty jednym zdecydowanym ruchem ale nie gazuj powyżej 3000rpm. jak będzie olej na szmatce to definitywnie turbo masz do roboty.
przemo_82,
poszukaj czy nie masz gdzeiś nieszczelności na silniku i zwyczajnie nie gubi oleju, jak nie gubi to tak jak koleze wyżej napisałem zrób to samo ale zamiast K03 to załóż chociaż K14 lub jeszcze lepiej K24 lub Garretta T3.
one sięw sam raz na trasy nadają i autko powinno mniej palić a i jak zakupisz T3 będzie znacznie trwalsze niż turba KKK zwłaszcza w porównaniu do K03
ARWAM. Powiedz mi jeszcze czy jest to normalne, ze troche oleju leci z tego przewodu gumowego od odmy?
I druga sprawa. Jesli na zimnym silniku po odpaleniu i odkreceniu korka wlewu oleju nie czuc spalin to dobry znak? Jedyne co czuje to smrud oleju ale nie taki jak z komina leci po odpaleniu. I dymu tez nie widac.
Dzisiaj zrobilem okolo 30 klockow ze zdjetym wezem od odmy, a jutro sprawdze patent ze szmatka.
I druga sprawa. Jesli na zimnym silniku po odpaleniu i odkreceniu korka wlewu oleju nie czuc spalin to dobry znak? Jedyne co czuje to smrud oleju ale nie taki jak z komina leci po odpaleniu. I dymu tez nie widac.
Dzisiaj zrobilem okolo 30 klockow ze zdjetym wezem od odmy, a jutro sprawdze patent ze szmatka.
to oznacza że albo olej jest dziadowski albo masz spore przedmuchy na cylindrach.DaroD pisze:ARWAM. Powiedz mi jeszcze czy jest to normalne, ze troche oleju leci z tego przewodu gumowego od odmy?
nie powinno nic lecieć co najwyżej jestdopuszczalne lekkie pocenie.
jak odpalisz na zimnym silniku i odkręcony korek położysz na wlewie to nie zrzuca go?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 66 gości