Kłopoty z mocą po wymianie rozrządu
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Kłopoty z mocą po wymianie rozrządu
Sharan 1,9 TDI (I na czerwono czyli ok.110KM) 1998 rok. Auto sprowadzone z Niemiec, przyjechało na kołach, drobne usterki były naprawiane- m.in nie działało Turbo ponieważ pod podwoziem przy kolektorze, bodajże, było coś do pospawania... Nieszczelność układu jednym słowem. Ale po tym zabiegu auto wyrywało jak dzikie. Pięknie to TDI radzi sobie z tą wielką budą
No i przyszła wymiana oleju,pasków,filtrów i oczywiście rozrządu... I tu pech... Po wymianie rozrządu auto straciło na mocy, chodzi głośno jakby turbo nie funkconowało... Turbina i moc zarazem, załącza się przy około 2500 obrotów i wtedy przypomina sobie o drzemiącej mocy:)
Tak już jest nakulane ok. 2000 km i nic się nie zmieniło. Auto było podłączone pod komputer, badanie turbo wykazało, ze turbina jest ok. ... Czy moze być, że na rozrządzie jest coś przestawione, albo np.: kupiony był pasek np.: o 1 ząbek za krótki bądź za długi...
Szkoda mi tego Sharana bo jeździ a nie wykorzystuje swojego powera
Za wszelką pomoc wielkie DZIĘKI
No i przyszła wymiana oleju,pasków,filtrów i oczywiście rozrządu... I tu pech... Po wymianie rozrządu auto straciło na mocy, chodzi głośno jakby turbo nie funkconowało... Turbina i moc zarazem, załącza się przy około 2500 obrotów i wtedy przypomina sobie o drzemiącej mocy:)
Tak już jest nakulane ok. 2000 km i nic się nie zmieniło. Auto było podłączone pod komputer, badanie turbo wykazało, ze turbina jest ok. ... Czy moze być, że na rozrządzie jest coś przestawione, albo np.: kupiony był pasek np.: o 1 ząbek za krótki bądź za długi...
Szkoda mi tego Sharana bo jeździ a nie wykorzystuje swojego powera
Za wszelką pomoc wielkie DZIĘKI
Tylko i na zawsze... VW
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=163323
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2375074#2375074
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=163323
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2375074#2375074
Czy to oznacza, ze wystarczy na kole od pompy przestawic o jeden ząbek...
Aż niemożliwe mi się to wydaje, ponieważ jak w moim golfie przy wymianie paska przestawił nam się ten nowy o 1 ząbek na kole od pompy to chodził jakby na 2 gary i gasł... Ale jestem laikiem trochę w tych sprawach także nie będę sie wymądrzać... Dzięki za info
P.S. - jeżeli chodzi o jego chód to rzeczywiście jest twardy, trochę jak Autosan chodzi
Pozdro!!
[ Dodano: 21 Maj 2008 20:17 ]
Aż niemożliwe mi się to wydaje, ponieważ jak w moim golfie przy wymianie paska przestawił nam się ten nowy o 1 ząbek na kole od pompy to chodził jakby na 2 gary i gasł... Ale jestem laikiem trochę w tych sprawach także nie będę sie wymądrzać... Dzięki za info
P.S. - jeżeli chodzi o jego chód to rzeczywiście jest twardy, trochę jak Autosan chodzi
Pozdro!!
[ Dodano: 21 Maj 2008 20:17 ]
A może trochę jaśniej z tym kątem wtrysku...Adamm pisze:to przestawiony rozrzad albo kat wtrysku
Tylko i na zawsze... VW
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=163323
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2375074#2375074
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=163323
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2375074#2375074
- munior
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2307
- Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Statyczny kąt wtrysku (bo komp i tak ci koryguje w pewnym stopniu)ustawiasz przesuwając pompe wtryskową w strone silnika (przyspieszasz)lub od silnika (opuzniasz)jeżeli niemasz VAGA to niestety zrobisz to na "oko"i raczej dokładnie nieustawisz...a tak ode mnie to jeżeli wymieniałeś rozrząd w jakimś warsztacie to dziwne że po wymianie rozrządu nie skorygowali ci kąta wtrysku bo to standardowa procedura ...przestawienie o ząbek raczej nie wchodzi w rachubę bo to już duża różnica i o ile by ci odpalił to niemiałby siły jak piszesz...ja dzisiaj w swoim 1,9 TD AAZ korygowałem zapłon ale u mnie niema kompa ,pompa jest sterowana mechanicznie i do ustawienia wystarczy czujnik zegarowy wkrecany w magistralę wtryskową i reguluje sie poluzowując pompe wtryskową i odpowiednio ją przesuwa jak opisałem powyżej...jak chodzi "twardo "to musisz opuznić kat wtrysku czyli pompe trochę osunąć od silnika za dużo ci nie pujdzie bo trzymają ją przewody ciśnieniowe od wtryskiwaczy ,zrób sobie jakiś znak zanim zaczniesz regulowac żebyś mógł wrucić do poprzedniego ustawienia jakby było gorzej ...jak nigdy tego nie robiłes to zalecam ostrożność przy tych czynnościach albo pomoc kogoś kto już to robił
Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018
W tym Sharanie facet sam sobie to wymieniał (ma pojęcie o silnikach), ale w tych nowszych może rzeczywiscie trzeba trcohę elektroniki użyć żeby wszystko dopracowac po wymianie paska ( w Mk_2 1,6D nie ma takich problemów)...
Moje pytanie w takim razie brzmi: To nie trzeba wszsytkiego rozkręcać przy Sharanie żeby dojść do rozrządu??? ( przy tym samochodzie na czas wymiany trzeba pół silnika rozebrać )
Moje pytanie w takim razie brzmi: To nie trzeba wszsytkiego rozkręcać przy Sharanie żeby dojść do rozrządu??? ( przy tym samochodzie na czas wymiany trzeba pół silnika rozebrać )
Tylko i na zawsze... VW
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=163323
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2375074#2375074
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=163323
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2375074#2375074
-
- V.I.P.
- Posty: 2361
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
- Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
- Kontakt:
Napisz kolego w jaki sposob wymieniales ten rozrzad to powiemy Ci co zrobiles zle i co trzeba poprawic. Jesli nie zblokowales walka rozrzadu i nie odkreciles kolka walka to te objawy co opisales i tak sa tylko namiastką tego co mogło sie stac.
Pozdrawiam
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Bugalon
Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie
Ja TEGO nie wymieniałem... Pogadam przy okazji z tą osobą i zamieszcze dokładniejszy opis... Na pewno było tak, że przed odpaleniem kręcił wałem żeby sprawdzić czy nie uderzają o siebie częscibugalon pisze:Napisz kolego w jaki sposob wymieniales ten rozrzad to powiemy Ci co zrobiles zle i co trzeba poprawic. Jesli nie zblokowales walka rozrzadu i nie odkreciles kolka walka to te objawy co opisales i tak sa tylko namiastką tego co mogło sie stac.
Poydro
Tylko i na zawsze... VW
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=163323
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2375074#2375074
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=163323
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2375074#2375074
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 131 gości