Kłopoty z mocą po wymianie rozrządu

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
M_vw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 294
Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 21:19
Lokalizacja: Ślesin/Nakło
Kontakt:

Kłopoty z mocą po wymianie rozrządu

Post autor: M_vw » śr maja 21, 2008 00:06

Sharan 1,9 TDI (I na czerwono czyli ok.110KM) 1998 rok. Auto sprowadzone z Niemiec, przyjechało na kołach, drobne usterki były naprawiane- m.in nie działało Turbo ponieważ pod podwoziem przy kolektorze, bodajże, było coś do pospawania... Nieszczelność układu jednym słowem. Ale po tym zabiegu auto wyrywało jak dzikie. Pięknie to TDI radzi sobie z tą wielką budą :)
No i przyszła wymiana oleju,pasków,filtrów i oczywiście rozrządu... I tu pech... Po wymianie rozrządu auto straciło na mocy, chodzi głośno jakby turbo nie funkconowało... Turbina i moc zarazem, załącza się przy około 2500 obrotów i wtedy przypomina sobie o drzemiącej mocy:)
Tak już jest nakulane ok. 2000 km i nic się nie zmieniło. Auto było podłączone pod komputer, badanie turbo wykazało, ze turbina jest ok. ... Czy moze być, że na rozrządzie jest coś przestawione, albo np.: kupiony był pasek np.: o 1 ząbek za krótki bądź za długi...
Szkoda mi tego Sharana bo jeździ a nie wykorzystuje swojego powera :grrr:
Za wszelką pomoc wielkie DZIĘKI


Tylko i na zawsze... VW

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=163323
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2375074#2375074

Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » śr maja 21, 2008 09:48

M_vw, Ustaw porzadnie rozrzad i po sprawie bedzie na 90%

jesli Ci twardo pracuje to przestawiony rozrzad albo kat wtrysku


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

Awatar użytkownika
Marcin_87
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 383
Rejestracja: wt paź 30, 2007 13:06
Lokalizacja: Opatów

Post autor: Marcin_87 » śr maja 21, 2008 09:59

jak twardo pracuje to kąt wtrysku za wcześny



Awatar użytkownika
M_vw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 294
Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 21:19
Lokalizacja: Ślesin/Nakło
Kontakt:

Post autor: M_vw » śr maja 21, 2008 20:15

Czy to oznacza, ze wystarczy na kole od pompy przestawic o jeden ząbek...
Aż niemożliwe mi się to wydaje, ponieważ jak w moim golfie przy wymianie paska przestawił nam się ten nowy o 1 ząbek na kole od pompy to chodził jakby na 2 gary i gasł... Ale jestem laikiem trochę w tych sprawach także nie będę sie wymądrzać... Dzięki za info
P.S. - jeżeli chodzi o jego chód to rzeczywiście jest twardy, trochę jak Autosan chodzi ;)
Pozdro!!

[ Dodano: 21 Maj 2008 20:17 ]
Adamm pisze:to przestawiony rozrzad albo kat wtrysku
A może trochę jaśniej z tym kątem wtrysku... :grin:


Tylko i na zawsze... VW

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=163323
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2375074#2375074

Awatar użytkownika
munior
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2307
Rejestracja: sob lis 03, 2007 20:53
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: munior » śr maja 21, 2008 23:25

Statyczny kąt wtrysku (bo komp i tak ci koryguje w pewnym stopniu)ustawiasz przesuwając pompe wtryskową w strone silnika (przyspieszasz)lub od silnika (opuzniasz)jeżeli niemasz VAGA to niestety zrobisz to na "oko"i raczej dokładnie nieustawisz...a tak ode mnie to jeżeli wymieniałeś rozrząd w jakimś warsztacie to dziwne że po wymianie rozrządu nie skorygowali ci kąta wtrysku bo to standardowa procedura ...przestawienie o ząbek raczej nie wchodzi w rachubę bo to już duża różnica i o ile by ci odpalił to niemiałby siły jak piszesz...ja dzisiaj w swoim 1,9 TD AAZ korygowałem zapłon ale u mnie niema kompa ,pompa jest sterowana mechanicznie i do ustawienia wystarczy czujnik zegarowy wkrecany w magistralę wtryskową i reguluje sie poluzowując pompe wtryskową i odpowiednio ją przesuwa jak opisałem powyżej...jak chodzi "twardo "to musisz opuznić kat wtrysku czyli pompe trochę osunąć od silnika za dużo ci nie pujdzie bo trzymają ją przewody ciśnieniowe od wtryskiwaczy ,zrób sobie jakiś znak zanim zaczniesz regulowac żebyś mógł wrucić do poprzedniego ustawienia jakby było gorzej ...jak nigdy tego nie robiłes to zalecam ostrożność przy tych czynnościach albo pomoc kogoś kto już to robił


Sprzedam : Czysciutki ori nastawnik HDK z każdą wtyczką wystepujacą w tdi ,Tuningowy komputer 16 i 8 bit ,części do ecu 16 i 8 bit .Uszczelnioną pompę wtryskową do tdi ,wszystkie części do pomp vp37 ,dezaktywuję immo w sterownikach 1,9 tdi 028906021,038906018

Awatar użytkownika
M_vw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 294
Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 21:19
Lokalizacja: Ślesin/Nakło
Kontakt:

Post autor: M_vw » czw maja 22, 2008 01:05

W tym Sharanie facet sam sobie to wymieniał (ma pojęcie o silnikach), ale w tych nowszych może rzeczywiscie trzeba trcohę elektroniki użyć żeby wszystko dopracowac po wymianie paska ( w Mk_2 1,6D nie ma takich problemów)...
Moje pytanie w takim razie brzmi: To nie trzeba wszsytkiego rozkręcać przy Sharanie żeby dojść do rozrządu??? ( przy tym samochodzie na czas wymiany trzeba pół silnika rozebrać ;) )


Tylko i na zawsze... VW

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=163323
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2375074#2375074

TomTDI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw sty 19, 2006 12:48
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: TomTDI » pn maja 26, 2008 13:43

z tego co pamiętam przeba podwiesić silnik, odkręcić poduszkę i wtedy można zdjąć osłonę rozrządu także roboty trochę jest


diagnostyka, nastawniki, rozrządy, wtryski .....

bugalon
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2361
Rejestracja: czw paź 14, 2004 14:41
Lokalizacja: Bydgoszcz, ewentualnie Olsztyn
Kontakt:

Post autor: bugalon » pn maja 26, 2008 14:53

Napisz kolego w jaki sposob wymieniales ten rozrzad to powiemy Ci co zrobiles zle i co trzeba poprawic. Jesli nie zblokowales walka rozrzadu i nie odkreciles kolka walka to te objawy co opisales i tak sa tylko namiastką tego co mogło sie stac.


Pozdrawiam
Bugalon

Mk2 syncro 1.8 16V T - GT2871R - składa sie :)
Mk3 Variant TDI 1.9 AFN na pokladzie

Awatar użytkownika
M_vw
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 294
Rejestracja: ndz kwie 13, 2008 21:19
Lokalizacja: Ślesin/Nakło
Kontakt:

Post autor: M_vw » pn maja 26, 2008 17:31

bugalon pisze:Napisz kolego w jaki sposob wymieniales ten rozrzad to powiemy Ci co zrobiles zle i co trzeba poprawic. Jesli nie zblokowales walka rozrzadu i nie odkreciles kolka walka to te objawy co opisales i tak sa tylko namiastką tego co mogło sie stac.
Ja TEGO nie wymieniałem... Pogadam przy okazji z tą osobą i zamieszcze dokładniejszy opis... Na pewno było tak, że przed odpaleniem kręcił wałem żeby sprawdzić czy nie uderzają o siebie częsci :)
Poydro


Tylko i na zawsze... VW

http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=163323
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=2375074#2375074

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 131 gości