Dziwne zachowanie silnika AHF, drgawki!!!!

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » ndz maja 18, 2008 19:54

j4siu pisze:bąble w od filtra do silnika
to chyba raczej była wina samego filtra paliwa a konkretnie zaciągania lewego powietrza przez gumowy oring znajdujący się pod tym dinksem nr 2 na załączonej fotce
Obrazek
, chyba Cię mechanik naciągnął !


Obrazek

jaradeus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: czw gru 06, 2007 22:25
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: jaradeus » pn maja 19, 2008 12:35

j4siu twoje objawy nieco nie pasuja do tego postu, tutaj problemem sa drgawki silnika przy powolnym toczeniu aż do ustania pojazdu, a nie przy dodawaniu gazu jak napisałes. Sztomel chyba ma racje, no i ta regeneracja pompy za 350 pln jakos tania:) Tak przy okazji u mnie te drgawki ustaly na tyle, że prawie ich nie czuc a nic robilem. pozdrawiam



Awatar użytkownika
kompot
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 144
Rejestracja: czw lut 21, 2008 23:35
Lokalizacja: 3miasto/Bca/Wwa
Kontakt:

Post autor: kompot » pn maja 19, 2008 18:51

Tak jak po wachlowaniu impulsatorem czestotliwość wystepowania drgan zmniejszyla się znacznie, tak teraz znów jest slabo, tj. prawie każde swiatla :ass: Czyli wszystko wraca do stanu poprzedniego. Sprobuje w weekend cos pogrzebac, bo bedzie garaż. Dam znać.



klimoch
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: śr sie 22, 2007 19:30
Lokalizacja: Świdnica,Dublin

Post autor: klimoch » wt maja 20, 2008 00:07

Witam po dłuższej nieobecności. Dawno nie wypowiadałem sie w tym temacie poniewaz sprzedałem swojego AHF-a lecz nie ukrywam że cały czas obserwuje temat. Czytając jeszcze raz wszystkie posty coraz bardziej jestem za tym że to właśnie pompa jest odpowiedziana za te drgawki. Ciekawe jest równiez to że jeszcze nie spotkałem sie z takimi drgawkami w silniku na pompowtryskach!!Sugeruje podmiane pompy z podobnego auta w kyórym drgawki nie występują. Jestem prawie pewien że problem zostanie rozwiązany. Ja przepatrzyłem już wszystko ( wszystko opisane w tym temacie) i jestem pewien że to nie jest dwumas. Powodzenia w dalszych poszukiwaniach :)



Awatar użytkownika
jaro001
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: pt lip 27, 2007 09:22
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Post autor: jaro001 » wt maja 20, 2008 10:26

Panowie powiem wam że ostatni kumple do mnie wpadł ma VW Golfa IV 1,9 TDI z tym że jednostka 90 konnna i dokładnie ma to samo, dziwne drgawki przy dojeżdżaniu do świateł, manewrowaniu na parkingu (na luzie), dokladnie to samo co u mnie w 110 konnym.
Ja u siebie wymieniłem impulsator i nadal to samo (a po odłączeniu wtyczki od impulsatora drgawki ustępują), dodam że wymieniałem tylko sam czujnik bez tego elementu który wchodzi do skrzyni.
Słyszałem że w VW z tych roczników często ulega uszkodzeniu zamachowe koło dwumasowe, i moim zdaniem, te całe drgawki przy dojeżdżaniu na luzie jest spowodowane właśnie tym uszkodzonym kołem dwumasowym. Sam zastanawiam się nad wymianą dwumasa..........

Ale to są tylko moje spostrzeżenia.

Pozdrawiam



MaciusieK
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 67
Rejestracja: śr maja 07, 2008 21:48
Lokalizacja: Kraków

Post autor: MaciusieK » wt maja 20, 2008 11:34

klimoch pisze:Witam po dłuższej nieobecności. Dawno nie wypowiadałem sie w tym temacie poniewaz sprzedałem swojego AHF-a lecz nie ukrywam że cały czas obserwuje temat. Czytając jeszcze raz wszystkie posty coraz bardziej jestem za tym że to właśnie pompa jest odpowiedziana za te drgawki. Ciekawe jest równiez to że jeszcze nie spotkałem sie z takimi drgawkami w silniku na pompowtryskach!!Sugeruje podmiane pompy z podobnego auta w kyórym drgawki nie występują. Jestem prawie pewien że problem zostanie rozwiązany. Ja przepatrzyłem już wszystko ( wszystko opisane w tym temacie) i jestem pewien że to nie jest dwumas. Powodzenia w dalszych poszukiwaniach :)
Witam,

Niestety owe drgania wystepuja rowniez na PD - sam jestem jezdzacym przykladem :/

Moj AJM 115hp zachowuje sie dokladnie tak samo, ale w moim przypadku to raczej bedzie cos ze sprzeglem (moze lozysko, bo sprzeglo mi sie nie slizga) albo ta nieszczesna dwumasa.

Narazie nie jest to az tak uciazliwe, zeby z tym na gwalt robic, a jak bedzie na dluzsza mete, to dopiero czas pokaze.

Pozdrawiam

[ Dodano: 20 Maj 2008 11:42 ]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=169767 - moze jednak te babelki powietrza maja duzo wspolnego z nasza przypadloscia, ja tez 1,5k km temu mialem wymieniany rozrzad ze wszystkimi filtrami, a czy u mnie sa tez babelki to zaobserwuje dopiero jutro rabo, bo dzis raczej bedzie zbyt ciemno jak wroce :grrr:



Awatar użytkownika
luzipower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 22:24
Lokalizacja: Środa Wlkp. / Poznań
Kontakt:

Post autor: luzipower » ndz maja 25, 2008 17:59

ja też mam bąbelki ! to nie od tego ! jeszcze się z tym nie uporałem, ale wymienie przewody i powinno być si !
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1909914#1909914

sztomel co to za ustrojstwo nr.1 na fotce ? jakiś przed filtr ? ja nie mam czegoś takiego :crazy: :green_fuck:

Panowie i Panowie :grin: przystępuje do szukania sprzęgła z jednomasem i zmieniam według instrukcji jaro4444 jak będę po to dam znać czy pomogło :-)

[ Dodano: 25 Maj 2008 18:02 ]
j4siu pisze:miałem identyczne objawy w swoim mk4 ( ALH) tzn. szarpanie na 2 biegu przy lekkim dodawaniu gazu na wolnych obrotach (denerwujące szczegolnie w korkach), bąble w od filtra do silnika . Też myślałem,że to dwumas okazało się,że to POMPA WTRYSKOWA. Została zregenerowana za 350zł i chodzi jak ta lala :)

pozdrawiam
a bomble znikneły chociaż ? :chytry:

[ Dodano: 25 Maj 2008 18:04 ]
kompot pisze:Tak jak po wachlowaniu impulsatorem czestotliwość wystepowania drgan zmniejszyla się znacznie, tak teraz znów jest slabo, tj. prawie każde swiatla :ass: Czyli wszystko wraca do stanu poprzedniego. Sprobuje w weekend cos pogrzebac, bo bedzie garaż. Dam znać.
nie chce mówić "a nie mówiłem" :-P oczywiście mogło się od drgań przestawić..... ale tetraj tetraj ! pierwszy kto dojdzie na 100 % ma u mnie flaszkę ! :pub: :okej:


Mój projekt[b] (164 BHP / 356 Nm)[/b] - Zapraszam:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=167475

www.niezniszczalni.com/forum

CRASH TEST BORA 99-05
http://www.youtube.com/watch?v=tDUoEUT3XFA

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » ndz maja 25, 2008 21:59

luzipower pisze:sztomel co to za ustrojstwo nr.1 na fotce ? jakiś przed filtr ? ja nie mam czegoś takiego
to jest zawór zwrotny, który ma za zadanie niedopuścić do spieprzania paliwa z pompy wtryskowej,
u mnie akurat jest założony miedzy bakiem a filtrem paliwa ale można również między filtrem a pompą, mechanik założył go profilaktycznie gdyż nie miałem problemów z uciekającym paliwem a zawsze to jakieś tam zabezpieczenie na przyszłość i pewność rozruchu - przynajmniej w kwestii paliwa,
muszę też powiedzieć, że swego czasu miałem (po wymianie pompy wody, rolek i paska rozrządu) problem z odpaleniem zimnego silnika, mechanik i ja widzieliśmy, że idzie bardzo dużo bąbli powietrza w przewodzie paliwowym (zwłaszcza przy przegazówce) dlatego założył ten zawór ale i tak okazało się, że winny temu był zły kąt wyprzedzenia wtrysku - wyszło po diagnozie Vagiem - korekta jego ustawienia i palił na tyk,
ciekawe jest jednak to, że mimo sporego bąblowania powietrza w przewodzie paliwowym silnik pracował równomiernie bez żadnych szarpań lub zacięć - mimo to wymiana oringu na ciut grubszy na filtrze pomogła.


Obrazek

Awatar użytkownika
luzipower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 22:24
Lokalizacja: Środa Wlkp. / Poznań
Kontakt:

Post autor: luzipower » ndz maja 25, 2008 22:21

Sztomel pisze: winny temu był zły kąt wyprzedzenia wtrysku - wyszło po diagnozie Vagiem - korekta jego ustawienia i palił na tyk,
ciekawe jest jednak to, że mimo sporego bąblowania powietrza w przewodzie paliwowym silnik pracował równomiernie bez żadnych szarpań lub zacięć - mimo to wymiana oringu na ciut grubszy na filtrze pomogła.
jak tylko dojdzie do mnie vag to rzuce screeny na forum, zobaczymy czy jest u mnie si


u mnie jest tak samo ! sporo bąbluje, ale silnik pracuje równomniernie ! wymieniłem oring ale na taki sam jak był, bo na grubszym za chiny nie mogłem wcisnąć !


Mój projekt[b] (164 BHP / 356 Nm)[/b] - Zapraszam:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=167475

www.niezniszczalni.com/forum

CRASH TEST BORA 99-05
http://www.youtube.com/watch?v=tDUoEUT3XFA

l.e
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: sob mar 01, 2008 13:45
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: l.e » czw maja 29, 2008 19:23

Witam
ja rowniez mam ten problem i to faktycznie jest jakas masakra, gdyz bylem w 3 roznych zakladach mechaniki pojazdowej w jednym powiedzieli mi ze to kolo dwumasowe ale koles to magik nawet sie nie przejechal samochodem, w dwoch pozostalych stwierdzili ze dwumas jest wporzadku i to nie to jest przyczyna ale co jest tez nie powiedzieli wiec stwierdzam ze to jakies jaja wkoncu golfow i innych samochodow z silnikami tdi jest u nas na peczki i nikt nie wie co z tym zrobic?



Awatar użytkownika
luzipower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 22:24
Lokalizacja: Środa Wlkp. / Poznań
Kontakt:

Post autor: luzipower » czw maja 29, 2008 19:27

doszedł do mine jednomas od G60 oraz zamiennik SACHS, więc w poniedziałek wymieniam sprzęgło - zobaczymy, czy to dwumas !


Mój projekt[b] (164 BHP / 356 Nm)[/b] - Zapraszam:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=167475

www.niezniszczalni.com/forum

CRASH TEST BORA 99-05
http://www.youtube.com/watch?v=tDUoEUT3XFA

Awatar użytkownika
jaro001
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 86
Rejestracja: pt lip 27, 2007 09:22
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Post autor: jaro001 » czw maja 29, 2008 20:48

luzipower pisze:doszedł do mine jednomas od G60 oraz zamiennik SACHS, więc w poniedziałek wymieniam sprzęgło - zobaczymy, czy to dwumas !

Po wymianie od razu daj znać czy to właśnie to jest przyczyną i czy już pozbyłeś się tych nieszczęsnych drgawek silnika.

Pozdrawiam Jarek.



Awatar użytkownika
PinkFloyd
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3551
Rejestracja: wt paź 17, 2006 08:53
Lokalizacja: USA

Post autor: PinkFloyd » czw maja 29, 2008 21:10

Sztomel pisze:
luzipower pisze:
- mimo to wymiana oringu na ciut grubszy na filtrze pomogła.
a z czego dopasowałeś grubszy oring do zaworka???



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » pt maja 30, 2008 09:16

dobrał go mój mechanik ale nie pytałem z czego więc niestety nie wiem :crazy:


Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 224 gości