Pomysł na cichszą pracę...TDI 1Z

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
tommy-cichy
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 129
Rejestracja: wt paź 30, 2007 19:23
Lokalizacja: Kluczbork/OPOLE
Kontakt:

Post autor: tommy-cichy » sob maja 17, 2008 13:54

Jeśli chodzi o żywotnośc to wydaje mi sie że 1Z powinien dłużej pochulać gdyż ma tych koników troszke mniej a co za tym idzie pewnie wał i tłoki są mniej obciążone.A co do wypowiedzi "ringel" sie nie zgodze gdyż jeździłem juz troche 1Z tami od znajomych i w każdzym powyżej 2500rpm robi sie on głosniejszy zreszta nawet jest na tym forum taki post i ludzie sie tak samo wypowiadali że jest to dośc denerwujące na autostradzie,a więc dobrze by było upowszechnić jakiś mądry pomysł na to,narazie najlepszy chyba od Dario84 ale niestety troche kosztowny........



GRIZLI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 416
Rejestracja: wt sie 22, 2006 19:31
Lokalizacja: MALBORK Hamburg
Kontakt:

Post autor: GRIZLI » sob maja 17, 2008 14:04

Osobiście także mam zdanie, ze 1Z jest głośniejszy przy większych prędkościach. Nawet kilka dni temu miałem jechać na A1 z kolegami z V-180km/h i jeden z nich poprosił abym zwolnił, gdyż nie słyszy własnych myśli. Jak dlamnie, jest za głośno już od 140-150...stanowczo za głośno. Być może wpływ na to miał przestawiony zapłon, przez korektą było 29 obecnie jest 51 -wydawał się cichszy przed korektą. jest jeszcze jedno, możliwą przyczyną jest układ wydechowy. W końcu 12 lat jazdy napewno odbiło się na nim. Do tego wycięty katalizator...nie zawsze ,,poprawianie" fabryki przynosi same pozytywne efekty. :bigok:


Octavia III -1.4 DSG ---[/i]

szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » sob maja 17, 2008 19:20

Bananicho AFN-y napewno nie są zywotniejsze od 1Z-ów a nawet moga mniej wytrzymac bo jak kazdy wie mozna nimi juz troche pociskac i często sie z tej mocy korzysta. Co do bezawaryjności to niestety dochodzi dwumasówka i zmienna geometria w suszarce która potrafi sie przycinac, wiec 1Z pod tym względem wypada lepiej.



TomTDI
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 190
Rejestracja: czw sty 19, 2006 12:48
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Post autor: TomTDI » sob maja 17, 2008 23:07

jeśli chodzi o hałas to tak na marginesie AFN ma wiekszy plastik od 1Z do tego niektóre podklejone są od spodu gąbką

do tego stosunek powietrza do paliwa w AFN jest mniejszy min 20,73 natomiast 1Z min 22,36 (przy 850mg powietrza) -> im mniejszy stosunek ==mniejszy hałas (dlatego po założeniu wtrysków od AFN,ASV można bez problemu jeździć)

a co do kąta wtrysku wtcześniejszy wtrysk=wiecej mocy=wiekszy hałas


diagnostyka, nastawniki, rozrządy, wtryski .....

Awatar użytkownika
Zoltecek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 340
Rejestracja: sob lis 19, 2005 14:21
Lokalizacja: Olsztynek/Mrągowo

Post autor: Zoltecek » sob maja 17, 2008 23:19

panowie ja zamiast szukac w elektronice kupiłbym maty wygłuszajace i bym wygłuszył komore dokładniej od fabryki , poza tym przy 140 ped powietrza + szum opon daje sie we znaki kolega podczas konserwacj podwozia w mk2 zakonserwował takze nadkola i powiedział ze zrobiło sie znacznie znacznie ciszej


Garett T3 ready to aplication :D

Awatar użytkownika
ringel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 19:58
Lokalizacja: Munchen

Post autor: ringel » sob maja 17, 2008 23:40

tommy-cichy pisze:A co do wypowiedzi "ringel" sie nie zgodze gdyż jeździłem juz troche 1Z tami od znajomych i w każdzym powyżej 2500rpm robi sie on głosniejszy zreszta nawet jest na tym forum taki post i ludzie sie tak samo wypowiadali że jest to dośc denerwujące na autostradzie,
Widocznie tak jest w tych 1z, moj musi byc widocznie fajnie wyciszony w srodku, bo to nie tylko moje zdanie. Przyznam nie jezdzilem innym 1z-etem ale jezdzilem nie jednym nowszym dieslem nie tylko ze stajni vw wiec nie pisze wam zeby sie chwalic tylko chce powiedziec, ze moze tu nalezy szukac przyczyn wszelakiego buczenia, halasu w czesciach ktore przenosza drgania na rame.
Mi kiedys buczalo w srodku, jak krecilem na obrotach. Mialem wrazenie ze silnik wyskoczy. To bylo denerwujące. Okazalo sie ze uklad wydechowy przenosił drgania. Wiec proponowalbym od tego zacząć. |Oslony na silniku pewnie tez dosyc wyciszają.
Bardziej mnie denerwuje głosność na jałowych obrotach jak sie slucha z zewnatrz.



Awatar użytkownika
Ridick
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: wt mar 21, 2006 23:23
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Post autor: Ridick » ndz maja 18, 2008 00:53

ringel pisze:Bardziej mnie denerwuje głosność na jałowych obrotach jak sie slucha z zewnatrz.
mam podobne spostrzezenia na wolnych obrotach moj AFN pracuje dosc glosno wydaje mi sie czasem ze za glosno, ale w czasie jazdy nawet szybkiej jazdy ok 200km/h tego halasu sie nie odczuwa, w aucie mozna normalnie rozmawiac.
Co do ukladu wydechowego w dieslu ma to male znaczenie, niedawno urwal mi sie koncowy tlumik po zalozeniu nowego nie bylo wielkiej roznicy, zdziwilo mnie to troche


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images11.fotosik.pl/36/a966512880892d3b.jpg[/img][/url]
Smierc jezdzi szybko, ale ja jezdze szybciej.


MastaH Team :wink:

Awatar użytkownika
ringel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 19:58
Lokalizacja: Munchen

Post autor: ringel » ndz maja 18, 2008 01:11

Ridick pisze:Co do ukladu wydechowego w dieslu ma to male znaczenie, niedawno urwal mi sie koncowy tlumik po zalozeniu nowego nie bylo wielkiej roznicy, zdziwilo mnie to troche
tak zgadzam sie, ale tu mi chodzi o drgania ktore przechodza ze ukladu wydechowego na rame. W moim przypadku pomoglo, pozbylem sie charakterystycznego buczenia i nie narzekam na halas przy duzych predkosciach



Awatar użytkownika
Ridick
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 44
Rejestracja: wt mar 21, 2006 23:23
Lokalizacja: Chorzów
Kontakt:

Post autor: Ridick » ndz maja 18, 2008 01:27

co do drgan to fakt potrafia narobic troche halasu u mnie pod koniec zywota tlumika przy pewnych obrotach uderzal nawet o podloge, nic przyjemnego;)


[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images11.fotosik.pl/36/a966512880892d3b.jpg[/img][/url]
Smierc jezdzi szybko, ale ja jezdze szybciej.


MastaH Team :wink:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 221 gości