Dlugo odpala na cieplym

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
jasiek21
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 672
Rejestracja: pn lis 13, 2006 13:01
Lokalizacja: Pszów / Karczów
Kontakt:

Post autor: jasiek21 » wt maja 06, 2008 22:50

przy czym szybciej dojedziesz dwumasę


[url=http://www.spritmonitor.de/en/detail/228972.html][img]http://images.spritmonitor.de/228972.png[/img][/url]

Pyton50
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: wt lut 19, 2008 00:26
Lokalizacja: GCZ

Post autor: Pyton50 » wt maja 06, 2008 22:51

Jak te przekodowanie robiłeś?Mam Vaga spróbuję. :grin:



jaradeus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: czw gru 06, 2007 22:25
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: jaradeus » śr maja 14, 2008 22:40

A ja juz rozwiązałem problem z zapalaniem na ciepło AHF, i nie potrzebowałem zadnej korekty mapy. nie jest też to żadna wada fabryczna-za mała dawka itd. zadzwonilem do kolegi z niemiec który pracuje w serwisie, dowiedzieć sie jak oni to naprawiaja. powiedział szukaj prądu :) własnie za niskie obroty rozrusznika sa przyczyna, i nie da sie tego wziaść na słuch. kupiłem nowy aku i pali tak jak powinien! poprzedni był z 11.05 i miał 640 rozruchu wydawał sie całkowicie sprawny-a jednak.. teraz mam 680 rozruch i pali malina:) na ''starym" niby tez krecił ładnie(czasem kilka sek.) ale nie palił! jeszcze profilaktycznie wymienie szczotki w rozruszniku , tulejki , czyszczenie.
a juz byłem umówiony na zwiekszenie dawki. pozdrawiam



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » śr maja 14, 2008 22:44

jaradeus pisze:własnie za niskie obroty rozrusznika sa przyczyna, i nie da sie tego wziaść na słuch. kupiłem nowy aku i pali tak jak powinien!
tylko po zmianie map miałbyś powiedzmy ze na zawsze spokój ;) teraz za każdym razem kiedy aku będzie rozładowany problem będzie powracał



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » czw maja 15, 2008 07:30

I Bedziesz co roku kupowal Aku ;)


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » czw maja 15, 2008 14:44

No gratulacje...wyeliminowales chwilowo skutek ale nie przyczyne...wydasz kase na aku, zregenerujesz rozrusznik i nadal ten problem bedzie sie pojawial po jakims czasie.
Ale zawsze masz satysfakcje ze nie dales zarobic mechanikowi....sklep to co innego :chytry:


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: AndrzejP4 » czw maja 15, 2008 16:46

Mam pomysł na rozwiązanie problemu bez dłubania w sofcie.

1. Czujnik temp. zrobić na przekaźniku rozłączającym
2. Pociągnąć zasilanie przekaźnika ze stacyjki.
3. Voila:)

Tylko potrzebny byłby przekaźnik, który po podaniu napięcia rozłączałby ten czujnik na powiedzmy 10 sekund a potem go załączał. Są takie w ogóle? No i po tych 10 sekundach załączałby czujnik temperatury.


Zdaje mi się, że na allegro oferują takie CHIP Shitboxy, które są przeznaczone dla Beemek TDS(tylko tam ten shitbox załącza świece metodą brute-force niezależnie od temperatury)



Awatar użytkownika
_mumin_
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 157
Rejestracja: czw sty 03, 2008 00:30
Lokalizacja: OKR
Kontakt:

Post autor: _mumin_ » czw maja 15, 2008 21:30

Trochę to druciarski sposób , ale działać oczywiście będzie :) Jak kto lubi :)



Awatar użytkownika
rob555
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 693
Rejestracja: pt paź 06, 2006 11:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: rob555 » czw maja 15, 2008 22:14

AndrzejP4 pisze:Mam pomysł na rozwiązanie problemu bez dłubania w sofcie.
A wiesz ze wtedy bedzie kazdorazowo grzac swiece? Jak myslisz dlugo wytrzymaja?...


Nowa siedziba - GDANSK ul. PRZEMIAN 2 (boczna od starogardzkiej)

http://www.tune-up.pl -Tuning Gdansk

Wiesiek74
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 237
Rejestracja: czw kwie 12, 2007 23:27
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Wiesiek74 » czw maja 15, 2008 22:28

jaradeus pisze:A ja juz rozwiązałem problem z zapalaniem na ciepło AHF, i nie potrzebowałem zadnej korekty mapy. nie jest też to żadna wada fabryczna-za mała dawka itd. zadzwonilem do kolegi z niemiec który pracuje w serwisie, dowiedzieć sie jak oni to naprawiaja. powiedział szukaj prądu :) własnie za niskie obroty rozrusznika sa przyczyna, i nie da sie tego wziaść na słuch. kupiłem nowy aku i pali tak jak powinien! poprzedni był z 11.05 i miał 640 rozruchu wydawał sie całkowicie sprawny-a jednak.. teraz mam 680 rozruch i pali malina:) na ''starym" niby tez krecił ładnie(czasem kilka sek.) ale nie palił! jeszcze profilaktycznie wymienie szczotki w rozruszniku , tulejki , czyszczenie.
a juz byłem umówiony na zwiekszenie dawki. pozdrawiam
To jest właśnie to co trzeba zrobić / ja zrobiłem samo czyszczenie rozrusznika i pomogło/
a "mapy" lepiej zostawić turystom :rotfl:



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » czw maja 15, 2008 22:49

Wiesiek74 Ty wiesz swoje, a ja lacznie z kilkoma madrymi osobami na forum swoje (nie zebym sie do nich zaliczal), i niech tak zostanie, kazdy ma wolna wole i robi jak mu sie podoba :)


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: AndrzejP4 » czw maja 15, 2008 23:05

rob555 pisze:
AndrzejP4 pisze:Mam pomysł na rozwiązanie problemu bez dłubania w sofcie.
A wiesz ze wtedy bedzie kazdorazowo grzac swiece? Jak myslisz dlugo wytrzymaja?...
pewnie sporo krócej pożyją świeczki. Ale w starych dieslach świece grzały przy każdym rozruchu i nie pamiętam, żeby ojciec kiedyś wymieniał je(a mieliśmy dwa mk2 1.6D).


Aha, DRUCIARSKI SPOSÓB 2 : wpiąć się w przewody od czujnika temperatury paliwa(te same, które wykorzystywane są przy tuningu "opornikiem za 10 groszy" i zarzucić opornik ~500Ohm. Zdaje się, że to doda autu trochę mocy i przy okazji ułatwi rozruch.



jaradeus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: czw gru 06, 2007 22:25
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: jaradeus » pt maja 16, 2008 15:47

Wiam.
Temat wciąż gorący :grin: Dla zwolenników zwiekszania dawki rozruchowej pare faktów; przyczyna jest jasna, za niska predkość obrotowa wału korbowego, a nie zaniska dawka rozruchowa! u mnie po wymianie aku pali super, dodam , ze mój AHF jakis misiąc temu był na ,,wykrywaczu kłamstw" i wyszło 115KM i 241 Nm, przepływka fabryczna nic nie ruszane, wykres wzorowy. A pan w jednym fachowym warsztacie wskazywał na regeneracje pompy! hehe padnieta pompa przy 136 tys przebiegu? cos tu nie tak pomyslalem. po odpięciu czujki temp. faktycznie lepiej palił, jak to jeden pan powiedzial- że mi to zrobi(za 700zł !!! Wa-wa) i bedzie palil "ze strzała"! a ten strzal to wlasnie widac po odłączeni czujki temp. czasami rzuci silnikim mało z poduszek nie wypadnie i od razu wskakuje na ponad 1 tyś. obrotów, oczywiscie po chwilce spada ale jak wiadomo mamy doczynienia z silnikiem wysokoprężnym o zapłonie samoczynnym i do tego doładowanym a jak wiadomo zuzycie silnika i jego najwazniejszych elementów nastepuje w czasie rozruchu! dlatego nie od parady w kompie jest-podawać rope po 200 obrotach wału na goracym silniku! ale Polak oczywiscie potrafi oszukac technike:) drobna korekta dawki jest dostepna przez Vaga i tyle powinno wystarczyc, a zamiast bulic kase za zwiekszenie dawki lepiej wstawic opornik daje dokladnie taki sam efekt ale nic prawie nie kosztuje! Mój silnik teraz nawet jak zimny to inaczej pali, rozrusznik zdazy zakrecic zanim zalapie i pali bez zadnych wibracji. Kazdy zrobi jak uważa, ja tam problem rozwiazalem i tyle:) pozdrawiam



Awatar użytkownika
Dario84
Forum Master
Forum Master
Posty: 1431
Rejestracja: pn kwie 09, 2007 15:37
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Kontakt:

Post autor: Dario84 » pt maja 16, 2008 15:53

jaradeus pisze:a niska predkość obrotowa wału korbowego, a nie zaniska dawka rozruchowa!
Jak bys widzial mape dawki startowej to bys wiedzial o co kaman...

mala predkosc obr walu = mala dawka rozruchowa tak w skrocie


CTR Tuning: CHIPTUNING, DIAGNOSTYKA, MECHANIKA, ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, HAMOWNIA GG:3995871 tel 693784122
Mój golfik: MK4 ASZ CTR
NASZE PRACE CTR: http://www.facebook.com/ctrtuning" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 220 gości