Silnik nie odpala

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

pirates
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw maja 15, 2008 17:20
Lokalizacja: Przemyśl

Silnik nie odpala

Post autor: pirates » czw maja 15, 2008 17:35

Na początku witam wszystkich serdecznie.

Mam golfa III 1.9 TDI 110. Nagle podczas jazdy "zdechł" i już nie chciał odpalić. Na początku jeszcze łapał jakies obroty a teraz juz wogule obrotomierz nawet nie drgnie. Od samego początku nie palił najlepiej, nawet jak był ciepły. I tutaj moje pytanie ... czego to może być wina?

pozdro 4 all



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » czw maja 15, 2008 18:22

pirates pisze:czego to może być wina?
Za mało danych żeby coś konkretnie napisać , przyczyn może byc bardzo duzo np uszkodzenie mechaniczne , ścięty klin , przestawiony rozrząd , zapchany filtr paliwa ... uszkodzenia elektryki , imobilaizer a nawet zapchany katalizator .
napisz coś wiecej to może cos sie wymyśli.


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

pirates
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw maja 15, 2008 17:20
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: pirates » czw maja 15, 2008 18:33

No jedyne co mogę dopowiedzieć to że z paleniem bywało różnie raz zapalał od razu czasami po chwili. Przed samą tą awarią był problem z odpaleniem (poszedł chyba przy jakiejs 10 probie ale cały czas łapał obroty). Podczas jazdy brakło mocy z zgasł i już nie odpalił, obrotomierz nawet nie drgnie. Akumulator jest ok, z tego co widze to dopły roopy do silnika tez jest ok. Jest mozliwe ze swiece trzeba wymienic ?

No i jeszcze jedno silnik się odzywa ale nic nie łapie.
Ostatnio zmieniony czw maja 15, 2008 18:35 przez pirates, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
ringel
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 242
Rejestracja: ndz lis 25, 2007 19:58
Lokalizacja: Munchen

Post autor: ringel » czw maja 15, 2008 19:13

niechce Cie za bardzo straszyc ale to moze byc jedna z najgorszych wersji - scięty klin na wale. MOj kuzyn ma pasata b4 silnik afn z fajnym wyposazeniem no i silnik od poczatku raz dobrze zapalal od pierwszego strzalu a raz zle, dlugo krecil zanim odpalil az mu w koncu sie zatrzymal calkowice. Diagnoza- sciety klin na wale. Wszystko zalezalo jak sie ustawilo kolo w pompie( kąt wtrysku), jak zatrzymywal auto. Bo luz na zebatce walu pare milimetrow wystarczalo zeby rozlegulowany kat wtrysku na pompie nie pozwalal odpalic silnika.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » czw maja 15, 2008 20:11

pirates pisze:z tego co widze to dopły roopy do silnika tez jest ok
do silnika czy do pompy :?: sprawdzałeś czy pompa podaje paliwo :?:



Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: AndrzejP4 » czw maja 15, 2008 20:21

Czyżby to przekaźnik 109?

W tdi(tu pewnie AFN) klin raczej nie powinien ulec ścięciu.



grinio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pn lis 27, 2006 18:34
Lokalizacja: Piwniczna

Post autor: grinio » czw maja 15, 2008 20:27

Sprawdz czy po włączeniu zapłony zapala się kontrolka świec żarowych. Jak nie to wina jest w przekaźniku 109. Ja na to stawiam :)
Pozdrawiam



Awatar użytkownika
twardy
Forum Master
Forum Master
Posty: 1736
Rejestracja: pt lis 25, 2005 00:29
Lokalizacja: Lubin-Gorzelin
Kontakt:

Post autor: twardy » czw maja 15, 2008 20:41

Wez sprawdz ta kontrolke od grzania swiec , mozesz tez poluzowac nakretke na rurce ktora idzie do wtryskiwacza i ktos zakreci rozrusznikiem to powinno ciec tam paliwo . Jak krecisz to kopci z rury , .


10mm+1,3bara=1VSTD :-)

pirates
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 4
Rejestracja: czw maja 15, 2008 17:20
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: pirates » czw maja 15, 2008 21:22

z doplywem paliwa nie ma problemu

co do kontrolki swiec to po wlaczeniu zaplanu gasnie natychmiast (po 1 sekundzie) i tu chyba tkiw przyczyna


dziekuje wszystkim za dotychczaswe odpowiedzi



szatanek
Forum Master
Forum Master
Posty: 1028
Rejestracja: czw sty 18, 2007 16:59
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: szatanek » pt maja 16, 2008 00:42

kontrolka świec ma tak gasnąć jak silnik jest ciepły lub na dworze jest powyzej +7.



grinio
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 126
Rejestracja: pn lis 27, 2006 18:34
Lokalizacja: Piwniczna

Post autor: grinio » pt maja 16, 2008 08:37

szatanek pisze:kontrolka świec ma tak gasnąć jak silnik jest ciepły lub na dworze jest powyzej +7.
dokładni tak jak piszesz. A czy nie słychać ze skrzynki bezpieczników przy załanczanym zapłonie terkotania przekaźnika? Ja wyjąbym i sprawdził ten przekaźnik 109, nie dużo roboty a będzie pewność. Wypnij go otwórz i popraw luty.
Pozdrawiam
aha spróbuj podac niezależne napięcie od plusa aku do zaworu stop na pompie i wtedy pokrecić. Czasem zdaża się że zawór się zatnie.
Ostatnio zmieniony pt maja 16, 2008 08:39 przez grinio, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
damcio151
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 9190
Rejestracja: wt sty 24, 2006 20:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: damcio151 » pt maja 16, 2008 09:12

grinio pisze:aha spróbuj podac niezależne napięcie od plusa aku do zaworu stop na pompie i wtedy pokrecić. Czasem zdaża się że zawór się zatnie.
tyle że paliwo dochodzi czyli zawór ok ...
ja sprawdziłbym jeszcze rozrząd i podpiął się pod vag w celu sprawdzenia chociażby kąta wtrysku



Pyton50
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 286
Rejestracja: wt lut 19, 2008 00:26
Lokalizacja: GCZ

Post autor: Pyton50 » pt maja 16, 2008 10:37

19 klucz nasadowy,kołami na max w prawo i próba odkręcenia śruby wału korbowego,jak leciutko pójdzie to co tu więcej szukać! :bajer:



Awatar użytkownika
AndrzejP4
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 462
Rejestracja: śr sie 08, 2007 19:42
Lokalizacja: Nowa Sól
Kontakt:

Post autor: AndrzejP4 » pt maja 16, 2008 12:29

damcio151 pisze:
grinio pisze:aha spróbuj podac niezależne napięcie od plusa aku do zaworu stop na pompie i wtedy pokrecić. Czasem zdaża się że zawór się zatnie.
tyle że paliwo dochodzi czyli zawór ok ...
ja sprawdziłbym jeszcze rozrząd i podpiął się pod vag w celu sprawdzenia chociażby kąta wtrysku
ale do czego dochodzi paliwo? To że jest ropa w rurkach przy pompie nie znaczy, że silnik cokolwiek dostaje.

Czy podczas kręcenia rozrusznikiem wydostaje się z rury jakiś dymek?

najlepiej byłoby poluzować doprowadzenie do jednego wtrysku i zobaczyć, czy pompa w ogóle tłoczy paliwo. Jak będzie sucho, to wiadomo, gdzie szukać przyczyny.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 160 gości