układ chłodzenia

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
mr_jaru
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 352
Rejestracja: wt paź 17, 2006 15:12
Lokalizacja: Zamość/Wrocław
Kontakt:

układ chłodzenia

Post autor: mr_jaru » pn maja 12, 2008 17:27

zajrzałem dzisiaj pod maske po przejechaniu sie po miesci,zostawiłem samochod na chodzie oczywiscie był tak nagrzany ze wentylator sie właczysz.scisnałem przewod gumowy gorny idacy do chłodnicy i okazało sie ze jest twardy a chyba taki nie powinien byc.okdreciłem wiec korek zbiorniczka wyrownawczego,wtedy buchneło powietrze wylało sie troszke płynu a waz zrobił sie miekki. swiadczy to o tym ze odpowietrznik w korku jest niesprawny,mam racje?co z tym zrobic jak tak?


jaru

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » pn maja 12, 2008 18:07

Ciśnienie musi być, w końcu układ chłodzenia jest układem ciśnieniowym, przy wyższym ciśnieniu zwiększa sie temperatura wrzenia płynu chłodzącego, wrze dopiero przy 120 st C, tak mi się wydaje. Moim zdaniem jest sprawny, ale na wszelki wypadek wymień ten korek, koszt góra 10zł...



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » pn maja 12, 2008 18:51

Wiatrak się załącza=>chłodnica ciepła=>termostat się otwiera => układ sprawny=> ciśnienie wytwarza ciecz parująca pod wpływaem ciepła.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

Awatar użytkownika
mr_jaru
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 352
Rejestracja: wt paź 17, 2006 15:12
Lokalizacja: Zamość/Wrocław
Kontakt:

Post autor: mr_jaru » pn maja 12, 2008 23:00

czyli powinno byc wszystko ok całe szczescie:)


jaru

Awatar użytkownika
Tomek
_
_
Posty: 1382
Rejestracja: ndz wrz 23, 2007 22:46
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Tomek » pn maja 12, 2008 23:06

BENITO pisze:ciśnienie wytwarza ciecz parująca pod wpływaem ciepła.
albo uszczelka pod głowicą...


[...]Mam dwie kreski, - no to masz słaby zasięg

Awatar użytkownika
mr_jaru
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 352
Rejestracja: wt paź 17, 2006 15:12
Lokalizacja: Zamość/Wrocław
Kontakt:

Post autor: mr_jaru » pn maja 12, 2008 23:32

uszczekla była wymieniana rok temu co prawda widac ze cos sie przesaczało lekko na bloku silnika


jaru

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » wt maja 13, 2008 00:08

Wszystko jest OK. Ale jak chcesz sprawdzić czy to nie uszczelka, to na włączonym silniku odkręć korek na zbiorniczku wyrównawczym i obserwuj czy pojawiają się bąble powietrza, jak nie ma to wszystko jest OK i daj sobie spokój z tym tematem :)

Pozdro...



Awatar użytkownika
mr_jaru
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 352
Rejestracja: wt paź 17, 2006 15:12
Lokalizacja: Zamość/Wrocław
Kontakt:

Post autor: mr_jaru » wt maja 13, 2008 15:37

bąbelków nie ma wiec jest git :grin: thx all


jaru

Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » wt maja 13, 2008 16:16

mr_jaru pisze:bąbelków nie ma wiec jest git :grin: thx all
Nie ma za co, od tego w końcu tu jesteśmy aby sobie nawzajem pomagać.

Pozdrawiam i życzę szerokiej drogi... :)



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości