Problem z przyspieszaniem w MK4

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Ryszardo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:42
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Ryszardo » ndz maja 11, 2008 11:59

CrazyButcher, i co, czyściłeś przepływkę?? Napisz, jaki jest rezultat? Jeszcze jedno pytanie koledzy, czy nie można odkręcić samego wkładu z przepływki i wyczyścić bez tych przeszkadzających siateczek? Byłoby chyba prościej? Ale może coś stoi na przeszkodzie, to prosze o wskazówki. Pozdrawiam. :pub:



Xet
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 9
Rejestracja: pt mar 03, 2006 20:18
Lokalizacja: Milanówek

Post autor: Xet » ndz maja 11, 2008 22:14

No jest pewien problem z tą siateczką bo np u mnie aby to odkręcić jest potrzebny torx ale jeszcze z dziurą po środku gdyż śrubka(wkręt) jest z bolcem i zwykłym torxem nie idzie tego odkręcić a jeśli ktoś ma zwykłe śrubki(wkręty) to oznaczało by że już miał raczej wymieniany kiedyś przepływomierze a jeśli nie wymieniany to rozbierany.
Dajcie znać jak wyczyścicie przepływomierze czy dało to coś??



Ryszardo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:42
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Ryszardo » ndz maja 11, 2008 22:31

Mówisz o tych śrubkach którymi przykręcony jest wkład przepływomierza?? Muszę jutro sprawdzić u siebie, jakie są i ewentualnie zaopatrzyć się w torxy z otworkiem. Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
CrazyButcher
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: czw paź 12, 2006 19:42
Lokalizacja: Witanowice
Kontakt:

Post autor: CrazyButcher » pn maja 12, 2008 15:18

Wczoraj poróbwałem przeczyścić przepływomierz, wyciągłem go na wierzch i stwierdziłem, że nie jest on wogołe zabrudzony, na jego bokach nie znajdował się żaden osad więc to chyba nie przez to mój samochodzik źle przyspiesza.

Zerknąłem natomiast do przewodu dolotoego do zaworu EGR. Na zaworze EGR widać u mnie zaciek oleju. Okazało się, że przewód ten jest w środku dość mocno zasyfiony olejem. Będę go próbował w środę przeczyścić (wtedy będę miał dopiero czas) i jak to zrobię to napiszę czy to coś pomogło. Jak myślicie, może to być powodem utraty mocy przez mój samochód w pewnym zakresie obrotów?

Ten zaciek na zaworze EGR pojawił się u mnie jakiś czas temu, nawet pisałem post tutaj na forumhttp://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=161017 , bo nie wiedziałem dokładnie co to jest, ale to z lekcewarzyłem.


Jeśli chodzi o odkręcenie kratki przy przepływomierzu to ja tego nie odkręcałem. Nie widziałem u mnie tez zwykłych śrubek więc pewnie były tam typu torx, ale postaram się to sprawdzić.
Ostatnio zmieniony pn maja 12, 2008 16:11 przez CrazyButcher, łącznie zmieniany 1 raz.



Rafał 8657
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: czw gru 27, 2007 19:54
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: Rafał 8657 » pn maja 12, 2008 17:28

Ja czyściłem dzisiaj przepływkę wg porady kolegi wyżej, nie musisz ściągać tych kratek żeby mieć "lepszy dostęp" możesz całkiem wyciągnąć przepływkę wystarczy odkręcić dwie śrubki i masz ją na wierzchu ale po co? jeszcze ją uszkodzisz, uwierz jak masz dobry środek z rureczką przedłużającą to się tam dostaniesz przez te kratki i zrobisz to samo. A ten środek się nazywał "AIR SENSOR CLEAN" (cena 16 PLN w sklepie z częściami) i jest przewidziany właśnie do czyszczenia przepływomierzy

[ Dodano: 12 Maj 2008 17:50 ]
Sorki nie doczytałem drugiej strony odpisywałem na pytanie kolegi Ryszardo z 1 strony.


Raf

Ryszardo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:42
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Ryszardo » pn maja 12, 2008 19:30

Rafał, ale jest jakaś zauważalna poprawa??



Rafał 8657
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 38
Rejestracja: czw gru 27, 2007 19:54
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: Rafał 8657 » pn maja 12, 2008 20:45

W moim przypadku było tak że od kilku - kilkunastu dni zauważyłem że jest z deka słabszy niż zwykle tak między 2500 obr. a 2900, kupiłem preparat ściągnąłem przepływkę a tu raczej czysto, no ale jak czytałem na forum profilaktycznie nie zaszkodzi więc wlałem cały preparat poczekałem aż wyschnie noi tak jakby trochę lepiej tzn. nie czuję już tej słabości w w/w zakresie obrotów, jeszcze chce przemyć EGR i może zaślepić i wtedy oczekuję że będę spał spokojniej :bigok:


Raf

Ryszardo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:42
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Ryszardo » pn maja 12, 2008 21:53

A jak się przemywa EGR ?? Może tak dokładniej, krok po kroku. Pozdrawiam.



patrol
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: sob sty 05, 2008 18:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: patrol » pn maja 12, 2008 23:50

tez chcialbym to wiedziec , bo u mnie jest problem ze obroty ida do 3500 tys, a pozniej ledwo do 4 :grrr: i obserwuje temat , mysle ze zobacze przeplywomierz w weekend. A co do egr tez bym sie dowiedzial co z nim mozna zrobic . pozdrawiam :helm:



Awatar użytkownika
CrazyButcher
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: czw paź 12, 2006 19:42
Lokalizacja: Witanowice
Kontakt:

Post autor: CrazyButcher » wt maja 13, 2008 14:29

Jutro po południu będę czyścił EGR więc postaram się wrzucić opis jak to się robi.

Jeżeli chodzi o przeływomierz to u mnie wyglada na czysty, ale profilaktycznie też go przeczyszczę i sprawdzę czy to coś dało. Co myślicie o przeczyszczeniu przepływomierza benzyną? Kolega mówił mi, że można go przeczyścić również benzyną, bo w zasadzie te preparaty o których pisano w tym poście są na bazie benzyny.

[ Dodano: 19 Maj 2008 15:08 ]
W sobotę przeczyściłem przewód dolotowy do zaworu EGR. Był zały zasyfiony olejem. Dynamika auta w zakresie obrotów 2600 - 3000 jakby troszkę się poprawiła.

Jednak zastanawiam się nad przeczyszczeniem także intecolera, ponieważ tam też zauwazyłem zabrudzenia.

[ Dodano: 19 Cze 2008 19:40 ]
Dzisiaj byłem u mechanika wymienić przepływomierz powietrza. Po wymianie autko przyspiesza w końcu tak jak trzeba!!!! Po prostu nie ten samochód!! Ciągnie od dołu i przez cały zakres obrotów. :okej:

Żadne czyszczenie czegokolwiek w moim przypadku nie pomagało. Przyczyną problemu był padnięta przepływka. :smoke:



Awatar użytkownika
dawidb1987
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 131
Rejestracja: ndz mar 14, 2010 12:49
Lokalizacja: Zamość/Tomaszów Lub.

Post autor: dawidb1987 » pt mar 19, 2010 16:36

Chciałbym podłaczyć sie do tematu. U mnie problem wygladał nastepujaco, autko jeżdziło dobrze do pewnego momentu, kiedy łapał 70-90 stopni to sie zamulał i jazdy juz nie było max 120 przy dobrej górce :( wymieniłem przepływomierz na nowy jednak zrobilem to z wpietym akumulatorem i auto nie chciało zapalić no i kontrola od świec sie nie zapalała, zostawiłem go na poł godziny wrociłem i zatrybił świece sie zapaliły i auto odpaliło. Wszystko bylo by dobrze gdyby nie to ze na drugi dzien rano jeszcze pojechałem do pracy ale juz po południu było to samo kontrola od świec sie nie pali i auto nie odpala :( Pomocy ! ! !



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 183 gości