woda sie gotuje!!! pomocy

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
ChorwatVW
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 111
Rejestracja: wt mar 11, 2008 16:27
Lokalizacja: Góra/DGR/Dolny Śląsk

Post autor: ChorwatVW » wt maja 06, 2008 21:37

jimmymm pisze:Przed wyjeciem termostatu waz przy termostacie byl caly czas zimny
to może po prostu termostat był "zasyfiony" ? zakładałeś ponownie?
jimmymm pisze:ogrzewania nie bylo
no to byłoby jasne że obieg jest zatkany (bo z tego co widzę napewno nie zapowietrzony) hmm ciągle chodzi mi po głowie ten termostat...


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=168425&postdays=0&postorder=asc&start=30 <<<moje MK 2 :)

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt maja 06, 2008 23:11

panowie tu jakaś czarna magia się dzieje z tym układem chłodzenia w aucie jimmymm,
jedno mnie zastanawia - jak to się dzieje, że z termostatem nie działało mu ogrzewanie w kabinie a bez termostatu działa, przecież czy termostat zamknięty czy otwarty to nie ma on najmniejszego wpływu na działanie nagrzewnicy, która powinna działać zarówno w małym jak i dużym obiegu chłodzenia,
przecież termostat nie może blokować dopływu cieczy do nagrzewnicy na miłość boską.


Obrazek

Awatar użytkownika
Dudusss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: pt paź 12, 2007 22:14
Lokalizacja: Świerklaniec
Kontakt:

Post autor: Dudusss » śr maja 07, 2008 10:39

moze byc jeszcze opcja ze termostat jast zepsuty. nie wime jak jest montowany termostat w aucie jimmymma ale w aee termostat jest zamontowany to plastikowej obudowy i ona tez sie czesto łamie i termostat nie działa poprwanie. mozliwe ze sprawa ogrzewania to nie jest powiązana z tym probleniem gotowania



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » pt maja 09, 2008 21:06

Też bardzo ważne jest aby termostat prawidłowo zamontować !! Ja dzisiaj zmieniałem termostat, bo nie otwierał sie i puszczały węże przy chłodnicy oleju i zamontowałem go tak aby strzałeczka na termostacie była skierowana w stronę fotela kierowcy i napisze, że sie bardzo zdziwiłem, temperatura na wskaźniki spadła, po pełnym rozgrzaniu, wskazówka pokazuje mniej !! tak więc chyba opłaca się montować tak termostat jak pokazuje ta strzałka, czyli w stronę autka.

Tak w ogóle, to już 3 termostat w ciągu ostatnich 8 miesięcy, widać jakieś felerne trafiałem, chociaż na ostatnim jeździłem ponad 6 miesięcy, aż ostatnio odmówił posłuszeństwa :)



Awatar użytkownika
Dudusss
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: pt paź 12, 2007 22:14
Lokalizacja: Świerklaniec
Kontakt:

Post autor: Dudusss » ndz maja 11, 2008 19:47

jimmymm problem rozwiazany? napisz moze sie komus przyda



jimmymm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw lip 27, 2006 11:32
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Post autor: jimmymm » wt maja 13, 2008 00:39

dziwne rzeczy sie dzieja z tym autem.... raz jest ogrzewanie w kabinie a raz nie ma... dzisiaj jak chodzil na zamknietym korku to po chwili silnik zaczął pracować tak jakby na 3 gary a jak mu odkrecilem korek od wlewu plynu chlodniczego to sie uspokoil i normalnie pracował... robiłem tą sztuczke pare razy i rzeczywiscie tak jest... moze cos jest zapchane? hmmm...



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » wt maja 13, 2008 08:34

jimmymm pisze:dzisiaj jak chodzil na zamknietym korku to po chwili silnik zaczął pracować tak jakby na 3 gary a jak mu odkrecilem korek od wlewu plynu chlodniczego to sie uspokoil i normalnie pracował
Pierwszy raz o takim czymś słyszę !! Kopci ci samochód ??Jeśli tak to na jaki kolor ??



jimmymm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw lip 27, 2006 11:32
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Post autor: jimmymm » wt maja 13, 2008 19:10

normalnie nie tzn jak chodzi na 4 garach... ale jakie cisnienie sie robi w ukladzie chlodzenia i zaczyna chodzic nierowno na 3 gary i wtedy kopci na niebiesko (jak auto ma uszczelke pod glowica do d... to kopci mocno na bialo) jak mu odkrece korek cisnienie wyleci i chodzi normalnie...



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » wt maja 13, 2008 19:29

Kurcze, piszesz, że na niebiesko, to pali wtedy olej... A oleju w zbiorniczku wyrównawczym masz ?? Coś mi sie wydaje, że głowica poszła, w najlepszym wypadku tylko uszczelka pod nią...



Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » wt maja 13, 2008 20:21

Ogólne czary-mary z tym układem chłodzenia u kolegi jimmymm ale jeszcze raz przeczytałem cały temat od dechy do dechy i jedna rzecz się nasuwa - problem ustaje jak odkręci się korek wlewu do zbiorniczka wyrównawczego - o wymianie korka pierwszy zasygnalizował Lukas-182, ja pisałem, że skoro wywala przez niego płyn to nie może być zatkany ale cóż, nic nie stoi na przeszkodzie aby jimmymm wymienił ten korek (bo z jego postów wnioskuję, że jeździ na starym), w końcu koszt jego wymiany jest niewielki a może tu jest pies pogrzebany.
Myślę, że do tej pory to chyba będzie najrozsądniejsze i tanie posunięcie i może okaże się, że trafne !
jimmymm nic nie wspominał o śladach oleju w zbiorniczku wyrównawczym więc uszczelka pod głowicą (ze strony otworów olejowych) raczej odpada, kopcenia na niebiesko nie wiązał bym z uszczelką pod głowicą.


Obrazek

jimmymm
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 17
Rejestracja: czw lip 27, 2006 11:32
Lokalizacja: Poznan
Kontakt:

Post autor: jimmymm » wt maja 13, 2008 21:14

nie ma sladu po oleju w zbiorniczku, martwi mnie to ze jak go zakrece to sie zbiera duze cisnienie wewnatrz i silnik zaczyna nierowno pracowac... na 3 gary... po odkreceniu wszystko wraca do normy...



Awatar użytkownika
Lukas-182
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 997
Rejestracja: czw maja 18, 2006 23:00
Lokalizacja: Sztum/Malbork/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Lukas-182 » wt maja 13, 2008 22:48

Korek jest nie sprawny, bo powinien wypuścić nazbierane ciśnienie.

Ja już co raz bardziej jestem przekonany, że to jednak coś z głowicą albo uszczelka pod nią, coś się stało z płaszczem wodnym i bije kompresje w układ chłodzenia.

Wymień jak najprędzej ten korek, zobaczymy czy się poprawi, koszt nie wielki, góra 10zł. Założysz i pojeździsz, jak objawy ustana to daj sobie spokój. Ale na moje oko to dość dziwne objawy jak na zepsuty korek od wyrównawczego, bo normalnie jak jest uszkodzony to pękają węże chłodnicze od dużego ciśnienia.

Kiedyś maiłem podobny problem, ale nie mój silniczek nie miał takich objawów, że po jakimś czasie chodził na 3 gary. Wytwarzało się duże ciśnienie w układzie chłodzenia, pękł mi najpierw wąż od nagrzewnicy wymieniłem go, potem pękł główny wąż chłodniczy od głowicy do chłodnicy, wymieniłem go i przy okazji termostat i korek. Węże nie pękały, ale za to zaczęło wywalać płyn chłodniczy korkiem. Pomyślałem, że uszczelka, wymieniłem, prze jakiś czas było OK, ale znów zaczęło wywalać płyn. Zwaliłem ponownie głowicę ale tym razem oddałem ja do planowania i nie miła niespodzianka, pęknięcie od komory spalania do płaszcza wodnego, kupiłem głowicę i wszystko jest OK, a jeżdżę na wysokim ciśnieniu doładowania :).

Jest duże prawdopodobieństwo, że u ciebie jest podobnie... Jak z wymiana korka nie poskutkuje, to zwalaj głowicę i do sprawdzenia, będzie wtedy wiadomo...



Awatar użytkownika
BENITO
Forum Master
Forum Master
Posty: 1459
Rejestracja: śr mar 07, 2007 23:47
Lokalizacja: Wałbrzych Edgeworthstown IE
Kontakt:

Post autor: BENITO » śr maja 14, 2008 09:21

W garnku ci się może termostat otwierać przy wyższej temperaturze, normalnie powinien przy 87 stopniach, a w silnikach nieco podkręconych poleca się zakładać termostat nawet o temperaturze otwarcia 80 stopni.

Jak mi się silnik przegrzewał to też chodził jakby na 3 gary, to akurat normalne, ale mi się termostat otwierał, tylko był problem z wentylatorem.

Ja bym ci polecił zrobić tak:
zlej cały płyn z układu
wyjmij termostat
sprawdź stan pompy wody i paska klinowego, który ją napędza, bo może tu leży problem
kup środek płukający do chłodnic, lub odkamieniacz do czajników
napełnij środkiem zmieszanym z demineralką w odpowiedniej proporcji
układ niech pracuje na otwartym korku
przepłukaj cały układ w ten sposób, niech pochodzi kilka godzin
wymień termostat na wahlera lub febi i go załóż
wymień korek
zalej nowy płyn chłodniczy i odpowietrz układ, w razie problemów z odpowietrzaniem pościskaj węże
Ostatnio zmieniony śr maja 14, 2008 09:22 przez BENITO, łącznie zmieniany 1 raz.


Powrót do korzeni, GTD to jest to.

22lukasz2
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 1
Rejestracja: pn maja 26, 2008 23:58
Lokalizacja: Słupsk
Kontakt:

Post autor: 22lukasz2 » wt maja 27, 2008 00:06

Słuchaj jimmymm. Moim zdaniem to masz walniętą uszczelke pod głowicą. Nic więcej. Jak rozwiążesz problem to napisz do mnie bo mój kolega ma podobny przypadek.



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 156 gości