Zimny silnik i dziwne dzwieki.

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

shreek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: sob kwie 05, 2008 12:20
Lokalizacja: Łuków

Zimny silnik i dziwne dzwieki.

Post autor: shreek » pt kwie 18, 2008 23:29

Witam.

Hmm.. po pierwsze sie ladnie przywitam bo to moj pierwszy post na tym forum. ;)
Kolejna kwestia to problem o którego rozwiazanie sie do Was zwracam.
Sprawa wyglada nastepujaco: GOLF MK4 1,9TDI 90KM ALH
po odpaleniu zimnego slnika, na biegu jalowym, oprocz urokliwego klekotania, spod maski slychac jakis dzwiek przypominajacy cos jakby jakis pasek obcierał o cos, takie "hue...hue...hue..." ;). Czestotliwosc tego dzwieku to ok 2-3 razy na sekunde. Dzisiaj blizej zlokalizowalem ten dzwiek i wydobywa sie on z okolic lewej strony silnika stojac przodem do samochodu. Po rozgrzaniu auta przez kilka minut dzwiek ten znika i jest ledwo slyszalny. To samo jest podczas jazdy (przynajmnie ja tego nie slysze). Jezeli natomiast troche go docisne to dzwiek ten (podczas postoju na biegu jalowym) znowu powraca, choc duzo ciszej niz na zimnym silniku.
Co to moze byc??
Licze na Waszą pomoc i wyrozumialosc bo to moj pierwszy samochod, a do tego diesel i niebardzo wiem od czego wogole zacząć :-s

Pozdrawiam



mikoz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 50
Rejestracja: czw lis 29, 2007 21:27
Lokalizacja: FAlubaz

Post autor: mikoz » sob kwie 19, 2008 01:35

może pasek klinowy :okej: sprawdz naciąg



Ryszardo
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 203
Rejestracja: pt cze 15, 2007 15:42
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: Ryszardo » sob kwie 19, 2008 21:44

Ja miałem podobnie i był to walnięty napinacz paska wielorowkowego. Po wymianie napinacza ucichło. Pozdrawiam.



Awatar użytkownika
seti
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: seti » ndz kwie 20, 2008 00:01

u mnie tez był podobny dźwięk i okazało się, że to wina jednej z rolek od paska rozrządu, po wymianie rozrządu dźwięk ucichł.
pozdrawiam
seti


pozdrawiam
seti

shreek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: sob kwie 05, 2008 12:20
Lokalizacja: Łuków

Post autor: shreek » ndz kwie 20, 2008 09:57

No to nie dobrze.
Rozrzad mial byc wymieniany przy 156 tys (wg ksiazki) obecnie ma najechane 183 tys i myslalem ze jeszcze lato na nim przejezdze :|
Orientujecie sie ktos gdzie w okolicach Łukowa czy Siedlec jest jakis spec co zna sie na wymianie, bo niechcialbym zlecac tego jakiemus panu Mietkowi, ktoremu sie tylko wydaje ze da rade to porzadnie zrobic.
I jeszcze jedno jaki jest koszt kompletnej wymiany rozrzadu bo wogole nie orientuje sie w tym temacie i jakie dokladnie elementy powinny byc wymienione??

Sorki za brak elementarnej wiedzy ale dopiero mam autko od kilkunastu dni ;)

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
dymek-87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pn lis 05, 2007 21:36
Lokalizacja: Kadzidło / mazowieckie
Kontakt:

Post autor: dymek-87 » ndz kwie 20, 2008 11:01

witam ja mam taki sam silniczeka jak Ty i koszt wymiany rozrządu to 1000 zł wraz z pompą wody . ja wymieniałem rozrząd tydzień temu , a co do tego dzwieku to po wymianie nadal jest


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=135349

daro31ie
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 196
Rejestracja: ndz paź 01, 2006 20:23
Lokalizacja: Carlow
Kontakt:

Post autor: daro31ie » ndz kwie 20, 2008 11:43

ja mam dokl tak samo tylko w silniku agr prawdopodobne objawy to tkz sprzegielko alternatora , napinacz lub sam pasek wieloklinowy


nie ma glupich ludzi sa tylko trosze inni

Awatar użytkownika
seti
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: ndz mar 25, 2007 19:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: seti » ndz kwie 20, 2008 11:48

shreek nie koniecznie musi oznaczać że to rozrząd, u mnie była to właśnie wina rolki w rozrządzie. W twoim przypadku równie dobrze może być to napinacz paska wielorowkowego. Jeśli przebieg jest autentyczny i były wymieniane razem z rozrządem rolki i były jakiejś dobrej marki, a nie tylko sam pasek, to rozrząd chyba powinien być OK. Ale różnie to bywa. Ja wymieniałem rozrząd razem z pompą wody rok temu i wyszło mnie coś koło 750-800 zł z tego co pamiętam.
Na twoim miejscu zdjąłbym na chwilę pasek wielorowkowy i sprawdził, czy dźwięk ucichł, jak tak to wina napinacza.
A z autentycznością przebiegu to też różnie bywa, ja kupiłem z przebiegiem 144kkm a po zbadaniu przez znajomego przebiegu zapisanego w komputerku, wyszło że ma dwa razy więcej niż na liczniku :grrr: , tak że warto jednak przy kupnie zastanowić się nad dokładnym sprawdzeniem autka w autoryzowanym warsztacie.
pozdrawiam
seti


pozdrawiam
seti

Awatar użytkownika
dymek-87
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 59
Rejestracja: pn lis 05, 2007 21:36
Lokalizacja: Kadzidło / mazowieckie
Kontakt:

Post autor: dymek-87 » ndz kwie 20, 2008 17:02

kolego ja wymienniłem rozrzad , pasek wieloklinowy , napinacz tego paska i nadal jest ten dziwny dzwiek przy zimnym silniku .


http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=135349

Awatar użytkownika
OHMTech
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 66
Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:56
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: OHMTech » ndz kwie 20, 2008 19:36

Witam,
Tez miałem takie piski i okazało sie ze to wina ... pompy klimatyzacji. Wpadłem tak przypadkowo na dzika i mordeczke obiłem mojej Golfince poszla chłodnica klimy. Po wymianie a była to juz jesien nie nabiłem klimy i tak sobie jezdziłem. Jak zaczeło mi to piszczec zainteresowałem sie tym tematem i sie dowiedziałem ze nie nabita klima nie smaruje pompy nie ma smarowania nie ma jechania. Piski coraz głosniejsze pompa do wymiany. nie wierzyłem szwagier popmpe mi taka załatwil podnienił i nie piszczy czyli za glupote trzeba płacic a chytry traci 2x.


Chciałbym inteligentnie zarobić i mądrze wydać.

shreek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 22
Rejestracja: sob kwie 05, 2008 12:20
Lokalizacja: Łuków

Post autor: shreek » sob maja 10, 2008 08:35

Witam ponownie.

Czy powodem tego dzwieku mogło byc lozysko na pompie wspomagania?? Wczoraj ja chyba szlag trafil i zaliczylem wyciek płynu prawdopodobnie z pompy wspomagania (pod komorą silnika po stronie pasażera zrobiła sie spora kaluza i podczas manewrowania kierownica warczalo jak ...)
Czy lozysko na pompie wspomagania mogło doprowadzić do jej uszkodzenia w ten sposób że wycieka z niej płyn??

Pozdrawiam



Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » sob maja 10, 2008 09:01

Nie łożysko ale pompa jako cała poszła się pier... znaczy się zapsuła :helm:
Masz pompę produkcji KYB i ona mogła dawać takie odgłosy.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » sob maja 10, 2008 09:26

OHMTech pisze:sie dowiedziałem ze nie nabita klima nie smaruje pompy nie ma smarowania nie ma jechania. Piski coraz głosniejsze pompa do wymiany. nie wierzyłem szwagier popmpe mi taka załatwil podnienił i nie piszczy czyli za glupote trzeba płacic a chytry traci 2x.
nie do końca się z tym zgodzę gdyż jeśli klima nie jest nabita to czujnik ciśnienia środka chłodzącego w sprężarce nie pozwoli jej uruchomić a zatem i tak nie zadziała. Drugą rzeczą jest to, że nawet sprawny układ klimatyzacji przy bardzo rzadkim jej używaniu doprowadza często do zatarcia sprężarki. W Twoim przypadku piszczało Ci pewnie sprzęgło sprężarki bo ono pracuje nawet jeśli klima nie jest włączona.


Obrazek

Awatar użytkownika
jaro4444
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 479
Rejestracja: pt cze 22, 2007 20:10
Lokalizacja: Drawsko Pom/Warszawa

Post autor: jaro4444 » sob maja 10, 2008 09:31

Sztomel pisze:W Twoim przypadku piszczało Ci pewnie sprzęgło sprężarki bo ono pracuje nawet jeśli klima nie jest włączona.
Nie sprzęgło a łożysko sprzęgła jeśli to było ono ;)

Jeśli szczególnie wyrażnie słychac go na zimnym po odpaleniu to przypuszczalnie może być alternator, pasek multiklinowy lub rolka napinacza - po odpaleniu alternator daładowuje akumulator i ma zwiększony opór. Dlatego wówczas hałasuje.
Albo jak wspominałeś wspomaganie bo na zimno olej jest gęsty i rosną opory w pompie wspomagania.
Sugeruję zdjąć pasek wielorowkowy, odpalić silnik i sprawdzić czy odgłos występuje. Jeśli tak to rozrząd, jak nie to coś w agregatach.
Ostatnio zmieniony sob maja 10, 2008 09:41 przez jaro4444, łącznie zmieniany 3 razy.


Biegnę siły swe wszystkie biegowi oddając...
Słucham pośród krzyku piękna ciszy poszukując...

Był Leon jest Audi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 194 gości