witam. ostatnio w mojej borze 1,9 TDi zauważyłem dwie dziwne rzeczy występujące nie przy każdym odpalaniu silnika:
1: podczas odpalania silnika - kluczyk na 1 zakres...czekam aż zgaśnie kontrolka świec żarowych ( żółta spirala ) i w tym czasie z tylnej części auta ( jak jak by spod tylnich siedzeń ) dzochodzi dziwny dzwięk, odgłos - coś jak by buczenie trwające dosłownie sekunde potem milknie, kontrolka świec żarowych gaśnie i silnik odpala i działa ok.
2: podczas odpalania silnika - kluczyk na 1 zakres...czekam aż zgaśnie kontrolka świec żarowych ( żółta spirala ) ta natomiast się świeci (znaznie dłużej niż zwykle ) ok.6-9 sek. i dop gasnie ...potem silnik odpala ale pracuje znacznie głośniej niż zwykle, a obroty ( na luzie ) utrzymują sie troche powyżej 1000.
tak jak napisałem powyższe sytuacje zdarzaja sie nie za każdym razem kiedy odpalam silnik ale może ktoś z was spotkał sie z takimi objawami. Bede wdzięczny za każde info - pozdrawiam.
Dziwny dziwek przy zapalaniu, dlugo pali sie kontrolka swiec
Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP
Dziwny dziwek przy zapalaniu, dlugo pali sie kontrolka swiec
Ostatnio zmieniony czw maja 08, 2008 12:56 przez nickwwa, łącznie zmieniany 1 raz.
nickwwa przede wszystkim podaj jaki masz ten silnik 1.9 TDI - chodzi o oznaczenie bo przypuszczam, że masz na pompowtryskach
a jeżeli chodzi o te róznice w odpalaniu, grzaniu świec i pracy na wyższych obrotach to przypuszczam, że winien za ten stan będzie czujnik temeperatury silnika tzn. w 2 opisanym przez Ciebie przypadku wychodzi na to, że nie podaje sygnału do ECU czyli zespołu sterującego silnika i ECU myśli, że silnik jest zimny więc daje większą dawkę startową - proponuję sprawdzić styki i połaczenia tego czujnika.
a jeżeli chodzi o te róznice w odpalaniu, grzaniu świec i pracy na wyższych obrotach to przypuszczam, że winien za ten stan będzie czujnik temeperatury silnika tzn. w 2 opisanym przez Ciebie przypadku wychodzi na to, że nie podaje sygnału do ECU czyli zespołu sterującego silnika i ECU myśli, że silnik jest zimny więc daje większą dawkę startową - proponuję sprawdzić styki i połaczenia tego czujnika.
ad 1 pompa paliwa. po przekręceniu kluczyka ECU daje na sekunde napięcie na nią
viewtopic.php?f=86&t=432970 końca nie ma nigdy...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 158 gości