Dziwne zachowanie silnika AHF, drgawki!!!!

TDI, TD, D.... Piszemy tutaj TYLKO O PROBLEMACH Z SILNIKAMI DIESLA!

Moderatorzy: Michał_1977, italiano_83, G0 Karcio, Haki, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr kwie 09, 2008 03:39

stania-PL pisze:Powiedz mi bo chcę zrobić wirusika na ok ~ 130-135 KM i ~300-310 nM. Styknie mi te sprzęgło czy bede szybko wymieniał ?
wszystko zależy jak będziesz miał wymodelowany przebieg momentu obrotowego oraz od stylu jazdy,
jesli nie będziesz mu z samego dołu butował a moment nie będzie gwałtownie narastał przy niskich obrotach to sprzęgło powinno wytrzymać.


Obrazek

Awatar użytkownika
luzipower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 22:24
Lokalizacja: Środa Wlkp. / Poznań
Kontakt:

Post autor: luzipower » śr kwie 09, 2008 14:44

dzisiaj tak troche testowałem te drgania (jeżeli można tak określić) więc wiadomo, że jak zwalniamy to wciskamy sprzęgło i drgania są prawie zawsze przy małych prędkościach, natomiast na biegu nigdy nie otczujemy drgań - to samo jak wrzucimy na luz i hamujemy - drgań nie ma ! więc chyba sam sobie odpowiedziałem na pytanie ! wymiana sprzęgła i 2-masu

natomiast kto mi wytłumaczy dlaczego po odłączeniu tej głupiej kostki od impulsatora jest wszystko ok ! ? ! co ma impulsator do 2-masu ?

jedynie to pytanie wstrzymuje mnie z wymianą sprzęgła i DWUM !

Sztomel - pisałeś coś o zwykłym zamachu i sprzęgle od VR6 - mówisz, że taniej i lepsze ? do mojego będzie pasowało ? jakiej firmy wołać ? do VR6 tak ?


Mój projekt[b] (164 BHP / 356 Nm)[/b] - Zapraszam:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=167475

www.niezniszczalni.com/forum

CRASH TEST BORA 99-05
http://www.youtube.com/watch?v=tDUoEUT3XFA

Awatar użytkownika
Sztomel
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 5667
Rejestracja: czw wrz 20, 2007 23:10
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Sztomel » śr kwie 09, 2008 23:11

luzipower pisze:Sztomel - pisałeś coś o zwykłym zamachu i sprzęgle od VR6 - mówisz, że taniej i lepsze ? do mojego będzie pasowało ? jakiej firmy wołać ? do VR6 tak ?
oczywiście, że taniej a lepsze z tego względu, że wytrzymuje spokojnie taki zestaw przenoszenie momentu obrotowego w granicach 400 Nm i stosować się go powinno zwłaszcza przy tych silnikach, których właściciele decydują się na znaczne podniesienie momentu obrotowego i mocy - wtedy bez obaw można cisnąć pałer bez obaw o rychłe uszkodzenie sprzęgła i dwumasu.
Wiedzy tej oczywiście nabyłem nie na własnym doświadczeniu a na doświadczeniu forumowiczów, którzy się na tym znają i pisali sporo na ten temat na tym forum, z tego co pamiętam to był to m.in. jaro4444 i inni, wpisz w szukajkę kilka haseł dotyczących tego zestawu a znajdziesz wyczerpujące odpowiedzi.


Obrazek

jaradeus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 56
Rejestracja: czw gru 06, 2007 22:25
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: jaradeus » pt kwie 25, 2008 18:51

Witam
Widze, że problem drgającego AHF przy powlnym toczeniu dotyczy nie tylko mnie :(
ja juz nie mam siły na ten samochód! i pomyślec , że to mój 5-ty golf..
w ''fachowym" warsztacie mechanik nawet dobrze nie zapoznał się z problemem a juz chciał wymieniać dwumas! pomogła wcześnij regulacja nastawnika ale problem nie znikł całkowicie. Ciekawe, że wypięcie czujki od prędkości pomaga-dwumas chyba nie jest taki mądry i nie wie czy to podłączone jest czy nie :) sprzęgło mogę wymienić bez problemu ale jeśli to nie to! dwumas raczej odpada, podobno z vr6 dział ok myśle nad zminą całego softu może ktos robił cos takiego? bo to chyba wina sterowania(czyt. elektroniki) pozdrawiam



Awatar użytkownika
Adamm
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 4753
Rejestracja: pn lis 15, 2004 23:06
Lokalizacja: Warszawa - Rembertów
Auto: Octavia II BLS++ / Passat B4 1Z+
Kontakt:

Post autor: Adamm » pt kwie 25, 2008 18:57

jaradeus, widze ze zapisales sie na forum :) to dobrze bo to kopalnia wiedzy


tak jak koledzy pisza podchodzi sprzeglo od VRa i powinno Ci do chipa styknac jak rowniez rozwiazac problem dwumasu - no i koszt nizszy bo za kpl to VRa ok 1000 zl :)


Moje auto w budowie --> http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=245535
MASZ PROBLEM Z NASTAWNIKIEM?? --> napisz do mnie
mechanika pojazdowa aut grupy VAG

krzysiek515
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: czw mar 27, 2008 11:01
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: krzysiek515 » ndz maja 04, 2008 20:10

takie drgawki i doprowadzają nas też do drgawek. Czemu żaden fachowiec nie może tego rozgryść ? Ja już nie wiem co robić nic nie pomaga



Awatar użytkownika
luzipower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 22:24
Lokalizacja: Środa Wlkp. / Poznań
Kontakt:

Post autor: luzipower » pn maja 05, 2008 09:32

Skoro ludziska twierdzą, że ja mam zwykłe kolo zamachowe (silnik AGR 90 km z 1998 r.p.) to dwumas się okazuje odpada !


Mój projekt[b] (164 BHP / 356 Nm)[/b] - Zapraszam:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=167475

www.niezniszczalni.com/forum

CRASH TEST BORA 99-05
http://www.youtube.com/watch?v=tDUoEUT3XFA

krzysiek515
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: czw mar 27, 2008 11:01
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: krzysiek515 » pn maja 05, 2008 16:24

Po wymianie kompletnego sprzęgła i dwumasu ( nowe ) dalej jest to samo.
Nie wymieniajcie bo nic to nie da.



Awatar użytkownika
luzipower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 22:24
Lokalizacja: Środa Wlkp. / Poznań
Kontakt:

Post autor: luzipower » pn maja 05, 2008 19:57

Więc podsumowując:
- u paru osób po wymianie impulsatora było lepiej !
- u kilku osób po wymianie sprzęgła było ok !

Ciekawe...

ja jutro wymieniam impulsator z trybikiem (troche mi dużo powiedzieli bo za impulsator 167 + 14 zł trybiki) ale stwierdziłem, że zaryzykuje ! na allegro używane są za 150, wiec wolałem nówke kupić) jak założe to dam znać !

zaczynam podejrzewać poduszki pod slinikiem - wiem, że wymieniałem centralną na środku u góry, ale chyba są jeszcze dwie prawda ? ktoś może mi napisać ?

jak impulsator nie pomoże to chyba poduszki wymienie (chyba, że idzie jakoś je sprawdzić)

a i w serwisie po vinie powiedzieli mi, że mam 2-mas - więc chyba tak jest...


Mój projekt[b] (164 BHP / 356 Nm)[/b] - Zapraszam:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=167475

www.niezniszczalni.com/forum

CRASH TEST BORA 99-05
http://www.youtube.com/watch?v=tDUoEUT3XFA

Awatar użytkownika
czajaa22
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: pt sty 19, 2007 15:23
Lokalizacja: Elblag/UK
Kontakt:

Post autor: czajaa22 » pn maja 05, 2008 20:51

witam panowie i u mnei wystepuje ten problem drgawek ale w troche inny sposob. Przy dojezdzaniu do swiatel owszem jak trzymam sprzeglo jak na luzie leci tez czasami no i jak odpalam casami zadrzy przez sekunde wraz z obrotem rozrusznika na sekundke jak by szrpniecie takie. I teraz sie zastanawim moze to i dwumas ale zastanawiam sie nad poduszkami jakie sa objawy moj silnika ma juz sporo zrobione bo ponad 200tys wiec moze to poduchy? Jak nie to odlaczyc ten czujnik na skrzyni i sie przejechac troche czy nei mozna bez tego jezdzic?


R TDI PROJECT IN PROGRES http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=62&t=127178&p=1414461#p1414461 NA SPRZEDAZ

Awatar użytkownika
luzipower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 22:24
Lokalizacja: Środa Wlkp. / Poznań
Kontakt:

Post autor: luzipower » pn maja 05, 2008 22:35

Kolego czajaa22 u mnie też przy odpalaniu czasami tak szarpnie - więc masz to samo !

powtórzyłeś to samo co ja :-) mój ma przebieg ok. 300 tysi i uważam, że to nie jest jeszcze dużo :-D

widzę, że czytałeś ale nie do końca ! jak odłączysz to drgawki znikną (przynajmniej powinny), ale będzie ci szarpał przy przyspieszaniu oraz prędkościomierz nie będzie Ci działał bez podłączonego impulsatora ! sprawdzić możesz - przynajmniej będziesz kolejny, który będzie się zastanawiał co ma impulsator do drgań....


Mój projekt[b] (164 BHP / 356 Nm)[/b] - Zapraszam:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=167475

www.niezniszczalni.com/forum

CRASH TEST BORA 99-05
http://www.youtube.com/watch?v=tDUoEUT3XFA

zielony1
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: pt cze 01, 2007 14:50
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: zielony1 » pn maja 05, 2008 22:41

luzipower, wymieniaj i daj znać bo nie bardzo wierzę w to że to coś da. Przynajmniej u mnie nic nie dało chociaż po odłączeniu wtyczki od impulsatora brak wibracji. No niestety bez nie można jeździć.
Przypominam, że ja jestem już po wymianie poduszek i dalej to samo. A z drugiej strony jaki wpływ ma impulsator na poduszki i dwumas. Dajcie spokój to musi być cos z elektoniką! szkoda kasy. Ja niestety nadal szukam przyczyny.



Awatar użytkownika
luzipower
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 151
Rejestracja: wt kwie 01, 2008 22:24
Lokalizacja: Środa Wlkp. / Poznań
Kontakt:

Post autor: luzipower » pn maja 05, 2008 23:02

nie - jak już to każda przyczyna osobno ! myślałem nad poduszkami, że silnik wpada przez nie w jakieś drgania....

ale jaka elektronika ? fuck !!!


Mój projekt[b] (164 BHP / 356 Nm)[/b] - Zapraszam:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=167475

www.niezniszczalni.com/forum

CRASH TEST BORA 99-05
http://www.youtube.com/watch?v=tDUoEUT3XFA

krzysiek515
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: czw mar 27, 2008 11:01
Lokalizacja: lubuskie

Post autor: krzysiek515 » wt maja 06, 2008 08:46

Ja impulsatora nie zmieniałem ale się zdecyduje jak coś pomoże.
Czekamy na odpowiedź po wymianie



ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki Diesla-problemy dotyczące tylko silników”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 97 gości